کد خبر: ۱۸۷۶۱
زمان انتشار: ۱۵:۲۳     ۰۸ شهريور ۱۳۹۰
آيت‌الله سبحانی:گروه انديشه و علم: تكاثر ثروت و مال اندوزی به گونه ای كه انسان از ياد خدا غافل شود شيوه منافقان است.

به گزارش 598 به نقل از خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا)، شعبه قم آيت‌الله «جعفر سبحانی» بعد از ظهر امروز، هشتم شهريورماه در آخرين روز از تفسير ماه رمضان در مدرسه حجتيه با بيان اين مطلب تصريح كرد: كار منافقان ثروت اندوزی و كثرت اولاد است زيرا آنان به قيامت اعتقادی ندارند و چشم و چراغ زندگی آنان را اولاد و مال تشكيل می‌دهد.

وی افزود: خسارتی بالاتر از اين نيست كه انسان سرمايه حيات دنيوی را ارزان بفروشد و ذخيره ای برای آخرت نيدوزد.

اين مرجع تقليد بيان كرد: علاقه به مال و فرزند امری فطری است كه قرآن با آن مخالف نيست اما نبايد حب مال و فرزند طوری باشد كه انسان از ياد خدا غافل شود؛ از ديد اسلام نه كوه نشينی درست است و نه اين كه اموال و اولاد قبله ما باشد.

وی تاكيدكرد: جمع آوری مال برای حفظ آبرو و گذراندن زندگی زن و فرزند نه تنها بد نيست بلكه مورد تاييد اسلام است.

وی با بيان اين كه ايمان از روی ترس و هراس به درد نمی‌خورد افزود: كسانی كه وقت مرگ آنان فرا می‌رسد تازه به ياد انفاق و كارهای خوب می‌افتند چندان پسنديده نيست و خوشا به حال آنانی كه قبل از مرگ و رد دوره جوانی در راه خير گام بر می‌دارند.

اين مرجع تقليد در بخش دوم سخنانش با بيان اين كه احتمال عيد بودن فردا زياد است تصريح كرد: نان خوری كه جزء عيال انسان است فطره به او تعلق می‌گيرد و ميهمانی كه در شب آخر ماه به منزل می‌آيد فطره او بر گردن صاحبخانه نيست.

وی افزود: نماز عيد فطر و فطريه شكرانه يك ماه روزه‌داری است كه خداوند توفيق آن را داده است تا انسان در پرتو اين عمل بتواند ثواب زيادی برای آخرت خود به دست آورد.

آيت‌الله سبحانی بيان كرد: اگر ميهمانی مثلا از 27 ماه به بعد ميهمان شود در اين صورت فطريه او بر گردن صاحبخانه است.

وی در خاتمه جلسات تفسير اظهاركرد: مفسر قرآن بايد تفسيرش را مبتنی بر آيات قرآن، تاريخ و حديث و مسايل واقعی زندگی قرار دهد تا تفسير تحول آفرين و اثرگذار باشد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها