کد خبر: ۱۸۷۹۹۶
زمان انتشار: ۱۱:۰۰     ۱۹ آذر ۱۳۹۲
دبيرکل فدراسيون فوتبال گفت: بايد تعامل و همکاري‌هاي لازم بين فدراسيون، سازمان ليگ و باشگاه‌ها صورت بگيرد.

به نقل از سايت رسمي فدراسيون، مهدي محمد نبي دبيرکل فدراسيون فوتبال درباره سفر خود به برزيل همراه کارلوس کي‌روش سرمربي تيم ملي به نکاتي اشاره کرد.

بازديد از امکانات هتل و نشست 4 ساعته با مسئولين هتل سزارپارک

ني در مورد اين سفر گفت: 10 آذرماه به اتفاق کارلوس کي‌روش از هتل سزار پارک محل اقامت تيم ملي در سائوپائولو بازديد داشتيم. در نشست 4 ساعته اي که با مسئولين هتل برگزار شد توافقات اوليه درباره حضور تيم ملي انجام و مقرر شد تا 40 اتاق در طبقه هشتم هتل در اختيار تيم ملي قرار بگيرد تا بازيکنان با آسايش به امور خود بپردازند. نکته قابل توجهي که مي توان به آن اشاره داشت کوتاه بودن مسافت هتل تا فرودگاه است که 10 دقيقه زمان مي برد و با توجه به ترافيکي که در شهر سائوپائولو وجود دارد اين هتل بهترين گزينه براي تيم ملي بود و از همه مهمتر فاصله کوتاه زماني 15 دقيقه اي از هتل به محل کمپ تمريني تيم ملي در باشگاه کورنتينا است. در واقع باشگاه کورنتينا يکي از معروف ترين و پرسابقه ترين باشگاه ها در برزيل است که ما با انتخاب اين باشگاه سعي بر آن داريم تا شرايط آماده سازي و آسايش را براي بازيکنان تيم ملي فراهم کنيم تا بازيکنان بدون مشکل و با آسودگي به انجام تمرينات خود بپردازند و عملکرد خوبي در جام جهاني 2014 داشته باشند.

وي در ادامه عنوان کرد: بعدازظهر يکشنبه دهم آذرماه نيز نشستي را با نايب رئيس شهردار شهر سائوپائولو به مدت 2 ساعت برگزار کرديم و به توافقات خوبي در رابطه با خدمات لازم به تيم ملي و تماشاگران ايراني که به اين شهر مي آيند، رسيديم. روز يازدهم آذرماه نيز نشستي را با مسئولين باشگاه کورنتينا برگزار کرديم و از امکانات اين باشگاه به همراه کارلوس کي‌روش و گسپر(بازيکن اسبق تيم ملي برزيل و مسئول اين باشگاه) بازديد کرديم و قرار شد تا امکانات اين باشگاه به گونه اي فراهم شود که بازيکنان از صبح که وارد باشگاه مي شوند تا بعدازظهر در باشگاه بمانند و پس از تمرين صبح استراحت کرده و تمام امکانات در اختيارشان باشد و سپس به انجام تمرينات بعدازظهر خود بپردازند و پس از پايان تمرينات روزانه باشگاه را به قصد هتل ترک کنند. در واقع کليه مجموعه اين کمپ در اختيار تيم ملي باشد تا بازيکنان بدون کم و کاستي فعاليت هاي تمريني خود را آغاز کنند. همچنين مقرر شد تا فضاهاي کلينيکي، پزشکي و بدنسازي و ساير امکانات در کمپ نيز در اختيار تيم ملي فوتبال ايران قرار بگيرد. اين کمپ تمريني و محل اقامت بازيکنان تيم ملي از اول ژوئن 2014 تا پايان بازي‌هاي ايران در جام جهاني در اختيار تيم ملي فوتبال ايران است.

دبير کل فدراسيون در ادامه گفت: بعدازظهر دوشنبه نيز با حجت السلام خزرجي مدير مرکز موسسه اسلامي، خيريه و فرهنگي برزيل در اين شهر نشستي را برگزار و در جلسه اي که به مدت 3 ساعت و 30 دقيقه به طول انجاميد مسائل فرهنگي مربوط به هواداران تيم ملي ايران در برزيل که مورد پشتيباني اين مرکز قرار مي گيرند، مورد بحث و بررسي قرار گرفت.

حضور در سمينار 4 ساعته و اعلام مقرارت بازيهاي 2014 برزيل

دبير کل فدراسيون در ادامه ياد آور شد: روز 14 آذرماه به شهر سالوادور و سپس شهري که قرعه کشي جام جهاني در آن برگزار مي شد سفر کرديم و سپس در سميناري که توسط سپ بلاتر و با حضور نمايندگان 32 تيم شرکت کننده از جام جهاني افتتاح شد شرکت کرديم. در اين سمينار که نمايندگان کشورها از 3 تا 8 نماينده حضور داشتند موارد مختلفي اعم از مقررات مسابقات، محل تمرينات، محل اقامت، رفت و امد حراست، بازاريابي، رسانه، پخش تلويزيوني، تماشاگران، استاديوم ها و محل مسابقات توسط مسئولين بخش هاي مختلف مطرح و مورد بحث و بررسي قرار گرفت.

حضور مسئولين ژاپن، ايران، امريکا و آرژانتين در کنار يکديگر

محمد نبي درباره برگزار مراسم قرعه کشي که روز 15 آذرماه برگزار شد گفت: همهمه و هيجان خاصي در سالن قرعه کشي وجود داشت و نکته جالبي که بايد به آن اشاره کنم قرار گرفتن مسئولين فدراسيون هاي ژاپن، ايران، امريکا و آرژانتين در کنار يکديگر و در رديف جلو در زمان قرعه کشي بود. اين مراسم با کاستي هاي خاص خود برگزار شد که با فرهنگ بسياري از کشورها مخصوصا کشورهاي اسلامي مطابقت نداشت و چون مراسم رسمي بين المللي بود نمايندگان همه تيم ها بايد در اين مراسم شرکت مي کردند. بعد از اينکه قرعه کشي انجام شد و قرعه هاي تيم ها از سوي دبير کل فيفا اعلام مي شد، شور و هيجان خاصي در محل قرعه کشي حاکم بود. به خصوص در چند بخش. بخشي که گروه تيم امريکا مشخص شد، بخشي که مربوط به مشخص شدن گروه انگليس بود و اعلام همگروههاي تيم آرژانتين. اين چهار گروه زماني که قرعه هايشان اعلام شد، همهمه خاصي در سالن اجتماعات برپا شد.

بازتاب موفقيت فوتبال ساحلي ايران و پديده اي به نام تيم ملي فوتبال ايران

سرپرست تيم ملي در ادامه بيان کرد: بعد از پايان مراسم قرعه کشي رسانه هاي برزيلي زماني که با من مواجه مي شدند از عملکرد و موفقيت تيم ملي فوتبال ساحلي سخن گفته و عنوان مي کردند که تيم ملي فوتبال ساحلي پيشرفت بسزايي داشته و آيا فکر مي کنيم تيم ملي فوتبال ايران نيز به عنوان يک پديده در اين جام حضور خواهد داشت؟. ضمن اينکه برخورد خوب و شايسته اي را با نمايندگان ايران در اين مراسم داشتند. همچنين برخي از مربيان تيم ها مخصوصا سرمربي تيم ملي روسيه از ايران خواست تا در ماه جاري بازي دوستانه با تيم ملي کشورش داشته باشيم. همچنين مربياني که شناخت خوبي از کي روش داشتند، خواستار برگزاري ديدارهاي دوستانه با تيم ملي ايران بودند که جمع بندي ما در خصوص اين ديدارها موکول شد به جلسه اي که با رئيس فدراسيون فوتبال در تاريخ 23 آذرماه به همراه سرمربي تيم ملي فوتبال خواهيم داشت. در واقع در اين نشست در خصوص کمپ تيم هاي ملي، مسابقات دوستانه و برنامه هاي تيم ملي با کفاشيان و کي روش به گفتگو خواهيم پرداخت.

عملکرد مطلوب تيم ملي به تعامل باشگاهها و سازمان ليگ هم بستگي دارد

دبير کل فدراسيون فوتبال در پايان گفت: معتقدم اگر خيلي خوب کار کنيم مي توانيم در اين گروه بازي‌هاي معقولي را داشته و نمايش خوبي از خود به جاي بگذاريم و اگر نتوانيم در بحث مسابقات ليگ برتر، ليگ قهرمانان آسيا تعامل لازم را با اردوهاي تيم ملي برقرار بکنيم، قاعدتا اين گروه براي تيم ملي بسيار سخت خواهد بود و سخت تر از آن براي سرمربي و بازيکنان تيم ملي. بنابراين در اين بخش مي طلبد که تعامل و همکاري هاي لازم بين فدراسيون فوتبال، سازمان ليگ و باشگاهها صورت بگيرد تا در اين فرصت خوب باقيمانده شاهد اين باشيم که تيم ملي با قدرت هرچه بيشتر در جام جهاني 2014 حضور مثمرثمري داشته باشد و اهالي فوتبال و مردم عزيز کشور بتوانند هرچه بهتر و با نشاط هر چه بيشتر مسابقات تيم ملي را در جام جهاني دنبال کنند. پس از پايان سفر نيز بامداد امروز 18 آذرماه ساعت 3 وارد تهران شده و از صبح نيز فعاليت‌هاي مربوطه را آغاز کرده ايم.



 

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها