کد خبر: ۱۸۹۲۵۹
زمان انتشار: ۱۱:۴۲     ۲۴ آذر ۱۳۹۲
عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس در گقتگو با پایگاه ۵۹۸:
بحث دیگری که وجود دارد در سال آینده 18درصد حقوق کارمندان افزایش خواهد داشت، اگر دولت بخواهد مالیات را همان 40درصد که در بودجه برنامه ریزی شده محقق کند و این کار را انجام دهند طبعا برای آنها که حقوقشان ثابت است و مالیاتی اضافه خواهد شد بدون اینکه حقوقشان اضافه شود دردسرآفرین خواهد بود. لذا کمیسیون تلفیق افزایش 18درصدی کارمندان را با مالیاتی که قرار است پرداخت کنند قیاس نماید نه با آن 40درصدی که در بودجه آمده است و انتظار است که این موضوع در کمیسیون تلفیق اصلاح شود.
ابوالفضل ابوترابی عضو کمیسیون حقوقی و قضایی و نماینده مردم نجف آباد در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی پایگاه 598 در خصوص وضعیت بودجه حقوقی و قضایی سال 93 اظهار داشت: بودجه سال 92 قوه قضاییه فقط بودجه جاری بود یعنی بیشتر کارهای عمرانی آن محقق نشد. باید پروزه هایی که در حال حاضر 80درصد آن ساخته شده هرجند در حوزه های انتخابیه نمایندگان نیست ولی در بعد ملی اهمیت دارد به آن نگاه شود که از هر حیث به نفع کشور است. 233 هزار متر مربع در این بودجه قرار است که ظرفیت تکمیل 60 پروزه مجتمع های قضایی را در بر داشته باشد و 7 ندامتگاه و زندان که با محقق شدن این امر واقعا یک جهش بسیار خوب است.



وی افزود: به نظر می آید با توجه به اینکه بودجه ها را از بقیه پروژه های کوچک  زیر 80 درصد تجمیع می کنند یک کار شدنی است و اگر این اتفاق بیفتد دستگاه قضایی یکی از دوران پر جهش ساخت و ساز را در خود خواهد دید.

دکتر ابوترابی به اشاره به اینکه بودجه امسال یک بودجه عملیاتی برنامه ریزی شده است تصریح کرد: اهم بودجه قسمت های عمرانی و پروژهای بالای 80 درصد ساخت است  که باید در این بودجه تکمیل گردد.

وی در ادامه در خصوص کلیت بودجه 93 و قسمت های دیگر آن گفت: در خصوص کلیت بودجه اعم از آموزش و پژوهش و تحقیقات ما اگر بخواهیم 80درصد بودجه که باید صرف بودجه های جاریمان شود متاسفانه با توجه به هزینه های سنگینی که در حال حاضر وجود دارد باید در آن فضا قرار گیرد و کمتر 30 درصدی که باقی می ماند به عمران اختصاص داده شده است و یک قسمت هم به کارهای پژوهشی تخصیص داده شده است.

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سئوال که آیا با توجه به اینکه بودجه وابسته به نفت است و درآمد دولت از محل دریافت مالیات نیز در سال 93 افزایش یافته است می تواند درامدهای مدنظر دولت را در بودجه 93محقق نماید گفت: با توجه به اینکه نفت در بودجه 93 با یک قیمت منطقی لحاظ شده و از طرفی با توجه به ظرفیتی که وجود دارد 80 درصد مالیاتها می تواند مححقق شود.

وی در ادامه گفت: بحث دیگری که وجود دارد در سال آینده 18درصد حقوق کارمندان افزایش خواهد داشت، اگر دولت بخواهد مالیات را همان 40درصد که در بودجه برنامه ریزی شده محقق کند و این کار را انجام دهند طبعا برای آنها که حقوقشان ثابت است و مالیاتی اضافه خواهد شد بدون اینکه حقوقشان اضافه شود دردسرآفرین خواهد بود. لذا کمیسیون تلفیق افزایش 18درصدی کارمندان را با مالیاتی که قرار است پرداخت کنند قیاس نماید نه با آن 40درصدی که در بودجه آمده است و انتظار است که این موضوع در کمیسیون تلفیق اصلاح شود.

این نماینده مجلس یادآورشد که بودجه حقوقی و قضایی سال 93 نسبت به سال قبل افزایش چشمگیری نداشته است، و در سال قبل حدود 10 درصد بودجه عمرانی تخصیص داده شد و ما امید داریم با این بودجه ای که بسته می شود در سال جدید 80درصد بودجه این حوزه تحقق پیدا کند و تخصیص داده شود.

مصاحبه از هادی آیت

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۳
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها