کد خبر: ۱۹۰۰۹۵
زمان انتشار: ۱۷:۵۴     ۲۶ آذر ۱۳۹۲
به گزارش پایگاه 598 به نقل از بی باک، چندی پیش محمود سریع القلم در برنامه ای که توسط موسسه فرهنگی امام موسی صدر تدارک دیده شده بود، به نقد پوپولیسم پرداخت و گفت: یک راننده تاکسی که از 5 صبح تا 12 شب باید در این خیابان ها بدود تا هزینه 3 بچه دانشجویش را درآورد، سر چهارراه از او می پرسند که نظر شما درباره برنامه هسته ای و مذاکرات ژنو چیست؟ او چه دانشی دارد که یک واکنش منطقی به این سوال بدهد. که این توهین موجب ناراحتی این قشر زحمت کش جامعه شد که در استان های مختلف نسبت به این توهین اعتراض کرده و خواستار عزل وی ار نهاد ریاست جمهوری شدند.

آقای سریع القلم که این چنین به فهم و دانش و  منصق این قشر زحمت کش توهین می کند که خود  دانش شناخت ملت و مردم کشور خود را ندارد ، همه اقشار جامعه از جمله رانندگان از چنان منطقی برخوردار بودند که در خلق حماسه سیاسی 24 خرداد سهیم بوده اند،  نه تنها در انتخابات بلکه در بخش های مختلف جامعه رانندگان جایگاه مهمی دارند که به همین دلیل روزی به نام رانندگان در تقویم جمهوری اسلامی ایران ثبت شده است.

روز حمل و نقل، روز قدردانی از خدمات ارزشمند رانندگان و سایر دست اندرکاران و شاغلان بخش حمل و نقل و فرصتی مناسب برای بازنگری نیازها و مشکلات این بخش است . بخش حمل و نقل از جمله بخش های زیربنایی اقتصاد هر جامعه است که علاوه بر تحت تأثیر قراردادن فرایند توسعه اقتصادی، خود نیز در جریان توسعه دچار تغییر و تحول می شود.

26آذر سال ۱۳۶۲ یادآور چنین ایامی است که در آن حضرت امام خمینی (ره)، بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، فرمانی در زمینه اعزام کامیون‌ها به بنادر جنوبی برای تخلیه کالاهای وارداتی و مایحتاج مردم صارد کردند.

در پی این فرمان، کامیونداران سراسر کشور، آمادگی خود را برای تخلیه بنادر و حمل و نقل مواد ضروری مورد نیاز مردم اعلام کردند.

۱۴ سال پس از صدور  فرمان امام راحل (ره)، در سال ۱۳۷۶ به پیشنهاد وزارت راه و ترابری و برای آگاه‌سازی هرچه بیشتر جامعه با نقش و جایگاه بخش حمل و نقل، روز ۲۶ آذر ماه از سوی شورای فرهنگ عمومی، به عنوان روز حمل و نقل شناخته شد.

آیات و روایات متناسب روز حمل و نقل:

هُوَ الَّذِي يُسَيِّرُكُم فِي البَرِّ و البَحرِ

او كسي است كه شما را در خشكي و دريا سير مي دهد
يونس ، آيه 22

و تَحمِل أثقالَكُم إلي بَلَدٍ لَم تَكُونوا بالِغيهِ إلاّ بِشِقِّ الأنفُسِ

بارهاي شما را به شهري مي برند كه جز با مشقّت بدن‏ها نمي‏توانستيد به آن برسيد
نحل ، آيه ۷
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها