کد خبر: ۱۹۰۵۶۶
زمان انتشار: ۰۹:۲۱     ۲۸ آذر ۱۳۹۲
سناتور آمریکایی:
بی‌بی‌سی مدعی شد یک سناتور آمریکایی که ادعا کرده به تازگی با نماینده ایران در سازمان ملل متحد گفتگو کرده می‌خواهد به دنبال "رابرت لوینسون" شهروند آمریکایی که در ایران ناپدید شده است، به این کشور سفر کند.
به گزارش 598، باشگاه خبرنگاران به نقل از بی‌بی‌سی، رابرت لوینسون، مامور سابق اف بی آی (پلیس فدرال آمریکا) بود که ادعا می‌شود در سال ۲۰۰۷ در جزیره کیش در ایران مفقود شده است.

"بیل نلسون" سناتور دموکرات آمریکایی روز سه شنبه گفت آماده است چنانچه سفرش به یافتن رابرت لوینسون، پیمانکار گمشده سی آی ای کمک کند به ایران برود.

نلسون سناتور ایالت فلوریداست، جایی که خانواده لوینسون نیز در آن اقامت دارند.

این سناتور آمریکایی گفته است در روزهای اخیر با محمد خزایی، سفیر دائمی ایران در سازمان ملل متحده گفتگو کرده است.

بنا بر گزارشی تحقیقی آسوشیتدپرس که اواخر هفته گذشته منتشر شد لوینسون با تحلیلگرانی در سازمان سیا کار می‌کرد که درباره فعالیت‌های ایران جاسوسی می‌کردند.

آن طور که در گزارش اسوشیتد پرس آمده، او به صورت غیررسمی برای تحلیلگران سی آی ای کار می کرده است.

اسوشیتد پرس نوشته است به دنبال ناپدید شدن لوینسون، سه تحلیلگر کهنه کار سی آی ای مجبور به استعفا شدند و برای هفت نفر دیگر تمهیدات تنبیهی در نظر گرفته شد.

ایالات متحده برای سال‌ها ادعا کرده خبر تایید شده‌ای از زنده بودن لوینسون در اختیار نداشته و نمی داند چه کسی او را در اختیار دارد. اما خانواده او در اواخر سال 2010 و ابتدای سال 2011 عکس ها و ویدیوهای تازه‌ای از او دریافت کردند.


در گزارش تحقیقی اسوشیتد پرس، آمده که سی آی ای برای آنکه خانواده لوینسون از این سازمان شکایت نکند، به آنها دو و نیم میلیون دلار حق السکوت داده است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها