کد خبر: ۱۹۱۳۱
زمان انتشار: ۱۱:۳۳     ۱۳ شهريور ۱۳۹۰

598: یک روز پس از حمله‌ی دراویش به مردم کوار و تیراندازی به سوی آن‌ها، سایت بی‌بی‌سی فارسی بلافاصله به سراغ سخنگوی دراویش نعمت‌اللهی گنابادی رفته و در گفت و گویی با وی به دروغ‌پراکنی درباره‌ی ماجرای روز جمعه‌ی گذشته این شهر پرداخته است.

به گزارش شیرازنا یک روز پس از حمله‌ی دراویش به مردم کوار و تیراندازی به سوی آن‌ها، سایت بی‌بی‌سی فارسی بلافاصله به سراغ سخنگوی دراویش نعمت‌اللهی گنابادی رفته و در گفت و گویی با وی به دروغ‌پراکنی درباره‌ی ماجرای روز جمعه‌ی گذشته این شهر پرداخته است.
 
در این گفت و گو مصطفی آزمایش سخنگوی دراویش نعمت اللهی گنابادی علت آغاز درگیری‌ها را حمله‌ی مردم کوار به مغازه‌های دراویش و تفتیش منازل آنان ذکر کرده است!
 
این در حالی است ضرب و شتم حجه‌الاسلام شهبازی و توهین و فحاشی به لباس روحانیت و دیگر مقدسات اسلامی از سوی دراویش گنابادی موجب اعتراضات مردم کوار را فراهم کرده بود و در راهپیمایی خودجوش و مردمی خود که روز جمعه در واکنش به این رفتارها برگزار کرده بودند این مردم بودند که مورد هجوم و حمله دراویش قرار گرفتند.
 
درحالی بیش از ۴۰ نفر از مردم کوار به ضرب گلوله و پرتاپ سنگ و درگیری با دراویش مجروح و روانه‌ی بیمارستان شده‌اند که سخنگوی دراویش در مصاحبه با شبکه‌ی انگلیسی بی‌بی‌سی با تکذیب این ادعاها و با متهم کردن حجه‌الاسلام شهبازی و همفکرانش به حمله به مغازه‌ها و منازل مسکونی دراویش گفته است این نوع رفتارها تنها دفاع از خود بوده و مدعی شده است: «دراویش گنابادی شهر کوار تنها به دفاع از خود در مقابل هجوم به منازل و آتش زدن مغازه هایشان پرداخته‌اند.»!
 
مصطفی آزمایش در بخش دیگری از این مصاحبه نگهداری اسلحه و استفاده از آن توسط دراویش را کذب محض خوانده و مدعی شده است تنها نیروهای سپاه برای جدا کردن افراد درگیر اقدام به تیراندازی هوایی کرده‌اند این درحالیست که به گفته‌ی همین عضو از دراویش، بسیاری از اعضای این فرقه به دلیل عشایری بودن دارای اسلحه هستند.
 
درحالی پس از درگیری‌های روز جمعه، اوضاع در کوار اکنون آرام است اما مصطفی آزمایش در دروغی آشکار مدعی شده است که، در کوار حالت حکومت نظامی برقرار است و نیروهای امنیتی اوضاع را زیر نظر دارند!
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها