کد خبر: ۱۹۱۸۰۴
زمان انتشار: ۱۳:۰۳     ۰۳ دی ۱۳۹۲
باشگاه استقلال در شرایطی از جمشید مشایخی به عنوان سفیر ایران جهت دلجویی از لیونل مسی نام برده است که در جمع آبی پوشان یکی از دوستان صمیمی ستاره آرژانتینی حضور دارد.

به گزارش 598 به نقل از اوج،7 سال قبل،جواد نکونام در چنین روزهایی تازه به اوساسونا پیوسته بود.

 

جام جهانی 2006 آلمان که تمام شد،پیشنهاداتی از هرتابرلین و المپیک لیون برای شماره 6 تیم ملی که آن روزها در عضویت باشگاه شارجه امارات بود رسید.

 

نکو اما با قراردادی دو ساله راه اسپانیا پیش گرفت و به اوساسونا پیوست تا نخستین بازیکن ایرانی در لالیگا باشد.

 

عملکرد موفق نکونام در فصل نخست حضورش در اوساسونا باعث شد باشگاه گلاسکو رنجرز اسکاتلند با پیشنهادی 1 میلیون پوندی خواهان به خدمت گرفتنش شود اما او ترجیح داد در اسپانیا باقی بماند و این چنین راه طولانی آغاز شد که 6 سال به طول انجامید.

 

هر چند در این مدت دوره آسیب دیدگی زانو که به دوری 8 ماه نکونام از میدان انجامید هم در راه بود اما در ادامه مدیران اوساسونا با تمدید قرارداد این بازیکن به مدت سه سال دیگر توجه خود را به او نشان دادند.

 

نکونام در سومین فصل حضورش در اوساسونا موقق شد در دیدار تیم های رئال مادرید و اوساسونا که در ورزشگاه برنابئو برگزار می شد دروازه کاسیاس را باز کند.

 

در پنجمین ماه سال میلادی ۲۰۰۸ جواد نکونام در ديدار خيريه‌ای که مابین تيم منتخب جهان و ياران (فردريک كانوته) بود و از سوی صندوق حمايت كودكان سازمان ملل برگزار می شد ،در تركيب تیم منتخب جهان و در كنار بازيكنانی همچون لیونل مسی، كارلوس پويول، رائول گونزالس و پل اسكولز به میدان رفت.

 

در سال ۲۰۱۰ میلادی نکونام به رقم پیشنهادی که از باشگاه فوتبال فنرباغچه ترکیه و باشگاه فوتبال المپیاکوس یونان داشت بار دیگر قرار داد خود را با اوساسونا تمدید کرد.

 

سرانجام نکو،در پایان فصل 2012_2011 لالیگا با پیوستن به استقلال به 6 سال حضورش در اوساسونا پایان داد تا 146 بار پیراهن این تیم را برتن کرده باشد.

 

هرچند  ارتباطات صمیمی کاپیتان تیم ملی ایران با بسیاری از بزرگان فوتبال جهان که البته از سوی او کمتر رسانه ای شده است،به عنوان سوغات این سالهای افتخارآمیز برایش باقی مانده است.

 

نکو با ستاره ای مثل لیونل مسی ارتباط دوستانه ای دارد.تا جاییکه خودش به صراحت می گوید در انتخابات گالا برای انتخاب بازیکن سال جهان در سال 2013 به ستاره آرژانیتی بارسا رای داده است.

 

نکونام سال گذشته و در حالیکه در استقلال حضور داشت،پیراهن لیونل مسی را با هماهنگی با شخص این بازیکن از او گرفت تا آن را به کریم باقری هدیه بدهد.

 

ظاهرا مربی پرسپولیس این پیراهن را برای یکی از نزدیکانش می خواسته که نکونام با یک تماس،ترتیب این اتفاق را داد.

 

به نظر می رسد در شرایطی که باشگاه استقلال در مذاکره با جمشید مشایخی؛پیشکسوت عرصه هنر از او خواسته به عنوان سفیر ایران از لیونل مسی دلجویی کند،جواد نکونام ،کاپیتان تیم ملی کشورمان در این رهگذر می تواند نقش پر رنگی ایفا کند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها