کد خبر: ۱۹۲۳۶۶
زمان انتشار: ۱۱:۴۸     ۰۵ دی ۱۳۹۲
مقام بلندپایه دومای روسیه گفت: در سال 2013 جنجال جاسوسی و شنود مکالمات رهبران جهان ضربه غیرقابل بازگشتی به اعتبار آمریکا وارد کرد، در حالی‌که سیاست موفق روسیه در قبال سوریه و ایران به اعتبار این کشور افزوده است.

 

به گزارش 598،  خبرگزاری فارس به نقل از روزنامه «وزگلاد»، «آلکسی پوشکوف» رئیس کمیته امور بین الملل دومای روسیه معتقد است که در سال 2013 که در حال پایان است، دولت آمریکا بخاطر جنجال مربوط به فاش شدن جاسوسی و شنود مکالمات تلفنی در سطح جهانی اعتبار خود را بشدت از دست داد، در حالی‌که روسیه، برعکس به دلیل تلاش‌های صلح جویانه خویش بر اعتبار خود افزوده است.

پوشکوف در صفحه «توئیتر» خود نوشت: سال 2013 برای آمریکا سالی بود که این کشور اعتبار خود را از دست داد. جنجال مربوط به جاسوسی در سطح جهانی به اعتبار این کشور ضربه‌ای غیرقابل بازگشت زد. اکنون دیگر حتی متحدان آمریکا بجای کشوری دموکراتیک، «برادر بزرگتری» را می‌بینند که همواره مراقب آنهاست.

این مقام بلندپایه دوما، در عین حال یادآور شد که روسیه در سال 2013 توانست بر اعتبار خود بیفزاید. به دلیل سیاست موفق و درست این کشور در خصوص مائل مربوط به سوریه، ایران و کمک واقعی به اوکراین برای خارج شدن از بحران جدی سیاسی-اقتصادی، روسیه دقیقا مانند یک «قدرت موثر» عمل کرد و توانست از این طریق بر اعتبار بین المللی خود بیفزاید.

لازم به یادآوری است که جنجال پیرامون شنود مکالمات تلفنی از سوی آژانس امنیت ملی آمریکا با افشاگری «ادوارد اسنودن» مامور سابق سازمان سیای آمریکا بوجود آمد و مشخص گردید که دولت آمریکا مکالمات شخصی حداقل 35 تن از رهبران جهان، از جمله «آنگلا مرکل» صدر اعظم آلمان و «دیلما روسییف» رئیس‌جمهوری برزیل را شنود کرده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها