کد خبر: ۱۹۲۸۸
زمان انتشار: ۱۵:۰۴     ۱۴ شهريور ۱۳۹۰
گروهک تروریستی پژاک یک گروه شبه نظامی تروریستی شدیدا چپ گرا در مناطق مرزی غرب و شمال غرب ایران است که تحت حمایت سرویس های جاسوسی غرب بویژه آمریکا به فعالیت های تروریستی علیه مرزداران و ساکنان منطقه می پردازند.

به گزارش 598 به نقل از تریبون مستضعفین از روزنامه کیهان گروهک تروریستی پژاک یک گروه شبه نظامی تروریستی شدیدا چپ گرا در مناطق مرزی غرب و شمال غرب ایران است که تحت حمایت سرویس های جاسوسی غرب بویژه آمریکا به فعالیت های تروریستی علیه مرزداران و ساکنان منطقه می پردازند.

درباره روابط فرقه تروریستی پژاک با آمریکا مستندات زیادی وجود دارد از جمله:

۱- «سیمور هرش» خبرنگار آمریکایی طی گزارشی به صراحت اعلام کرد: رژیم صهیونیستی و آمریکا کمک های مالی و دیگر کمک ها را در اختیار گروه «پژاک» که کردهای مسلح مخالف نظام جمهوری اسلامی هستند، قرار می دهند. همچنین این نویسنده در مجله «نیویورکر» با اشاره به کمک ۴۰۰ میلیون دلاری آمریکا به گروه های مخالف جمهوری اسلامی ایران نوشت: «گروه پژاک یکی از این گروه هاست که هم از آمریکا و هم از رژیم صهیونیستی کمک می گیرد و این بخشی از تلاش برای یافتن راه های جایگزین اعمال فشار به ایران است.»

۲- نشریه «کومی نت» در گزارشی درباره فرقه های تروریستی می نویسد: «برخورد آمریکا در قبال این گروه ها دوگانه است. سازمان جاسوسی آمریکا (سیا)، هم از پژاک، جندالله و مجاهدین (منافقین) حمایت مستقیم مالی می کند و از سوی دیگر آن ها را در فهرست تروریستی خود قرار می دهد.»

۳- «عبدالرحمان حاجی احمدی» سر کرده پژاک در مصاحبه ای با سیروان رشید روزنامه نگار کرد عراق صراحتا گفت: «همکاری با آمریکا را قبول می کنیم.»

۴- «ارلیش» روزنامه نگار مستقل آمریکایی نیز در دیدار از پایگاه های فرقه پژاک در کوهستان قندیل و پس از انجام مصاحبه با سرکرده های این فرقه صراحتا اعلام می کند: عملیات تروریستی فرقه پژاک در راستای استراتژی آمریکا در منطقه است.

۵- سایت خبری آمریکایی «نیوزمکس» در آگوست ۲۰۰۷ مصاحبه ای با رحمان حاج احمدی (رئیس پژاک) انجام می دهد. حاج احمدی که به واشنگتن سفر کرده بود در این مصاحبه می گوید: «امیدوارم در دیدار با مقامات ارشد دولت آمریکا درباره وضعیت جاری در ایران و کمک واشنگتن به حزب «پژاک» گفت وگو و رایزنی کنم.» وی در این مصاحبه ادامه می دهد: «با کمک آمریکا اقوام کرد را در شورشی که می تواند به کل ایران گسترش یابد هدایت می کنیم.»

۶- در سال ۲۰۰۴ و درست یک سال پس از اشغال نظامی عراق توسط آمریکا، روزنامه واشنگتن پست و خبرگزاری آمریکایی رویترز گزارش هایی منتشر کردند که بر طبق آن نیروهای سازمان تازه تاسیس پژاک را در حالی که سلاح های آمریکایی در دست داشتند، در اطراف پایگاه نظامی ایالات متحده در سلیمانیه عراق رویت کردند.

تحلیلگران سیاسی معتقدند که با شروع خیزش های اسلامی در منطقه و شمال آفریقا و سردرگمی مقامات غربی بویژه آمریکایی ها از این تحولات، سران کاخ سفید را بر آن داشته است که با درگیر کردن کشورهای محور در تحولات منطقه و در رأس آنها جمهوری اسلامی ایران که کانون اصلی بیداری اسلامی در منطقه و شمال آفریقاست، تا حدودی بتوانند هم خود را از انزوا و شکست کامل برهانند و هم اینکه بهره برداری و استفاده جریان مقاومت در منطقه را از این تحولات به حداقل برساند. بنابراین حمایت از تروریست ها و ناامن کردن مناطق مرزی جمهوری اسلامی ایران بخشی از این پازل آمریکایی هاست.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها