کد خبر: ۱۹۳۵۸۲
زمان انتشار: ۱۳:۰۴     ۰۹ دی ۱۳۹۲
رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با اشاره به حماسه 9 دی گفت: این حماسه یک جریان سیاسی، مذهبی و اجتماعی بود که از انتخابات 88 ...
به گزارش 598 به نقل از گروه سیاسی «خبرگزاری دانشجو»، آیت‌الله محمدتقی مصباح یزدی رییس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) یکشنبه شب در همایش گرامیداشت حماسه 9 دی که در مسجد مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) برگزار شد، حماسه 9 دی را از ایام‌الله دانست و گفت: وظیفه خود می‌‌دانیم که ایام الله را گرامی بداریم و از آنها درس بگیریم.


وی تعبیر ایام الله را از ابتکارات قرآن خواند و ابراز کرد: در چنین روزهایی که با یاد خدا توأم است باید از نعمت‌ها و برکات الهی که بر ما نازل شده یاد کنیم و از عبرت‌های آن درس بگیریم.


رییس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با تأکید بر این‌که در تاریخ روزهایی به عظمت 9 دی کمتر مشاهده می‌شوند، اظهار کرد: اهمیت حماسه 9 دی از آن جهت است که دشمنان بیش از 10 سال برای براندازی نظام نقشه کشیده بودند.


نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: دشمنان در طول این 10 سال نقشه‌های پیچیده و عمیقی را طرح ریزی کردند که برای مشخص شدن ابعاد گسترده آن زمان بیشتری لازم است.


دشمن در سال 88 در پی براندازی نظام اسلامی بود


عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تأکید بر این که دشمن پس از زمینه سازی و برنامه ریزی در فتنه 88 به دنبال جمع کردن بساط جمهوری اسلامی بود، اظهار کرد: دشمنان با استفاده از تجربه 18 تیر 78 و بررسی نقاط ضعف آن می‌خواستند با نقشه‌ای کامل در سال 88 نظام اسلامی را براندازی کنند.


استاد اخلاق حوزه علمیه با بیان این‌که توده مردم معادلات را عوض کرده و نقشه‌های دشمنان نظام را خنثی کردند، ابراز داشت: مردم با حضور حماسی و با بصیرت خود در 9 دی نقشه دشمن را به هم ریخته و پرونده فتنه را به کلی بستند.


آیت‌الله مصباح یزدی بر ضرورت درس گرفتن از یوم‌الله 9 دی تأکید کرد و گفت: نخستین درس حماسه 9 دی شناختن و قدردانی از مردم است که البته ما به خوبی مردم را نشناخته‌ایم.


وی با بیان این‌که هیچ فردی به اندازه امام خمینی(ره) مردم را نشناخت و به آنها اعتماد نداشت، افزود: باید خدا را برای این مردم بصیر، صبور، با تقوا، فهیم و علاقه‌مند به اهل بیت(ع) شکر کرد.


مردم توان لازم برای خنثی کردن توطئه‌های دشمنان را دارند


رییس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) ادامه داد: نباید مردم ایران را دست کم گرفت، توان مناسبی در مردم برای خنثی کردن توطئه‌های دشمنان وجود دارد.


نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به تدبیر حکیمانه رهبری در حوادث سال 88 ابراز کرد: بنده بیش از چهل سال است که رهبر معظم انقلاب را می‌شناسم اما اعتراف می‌کنم که هنوز ابعاد شخصیتی ایشان را نشناخته‌ام.


عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این‌که رهبری، یک نعمت بزرگ الهی است که نظیر آن وجود ندارد، اظهار کرد: همه فضیلت‌ها در تدبیر رهبری حاکم است.


استاد اخلاق حوزه علمیه با اشاره به سعه صدر رهبر معظم انقلاب در مواجه با فتنه گران، خاطرنشان کرد: رهبری با کمال مهربانی و عطوفت فرصت‌های لازم را برای بازگشت آنها فراهم کردند اما فتنه گران به راه خود ادامه دادند و نهایتاً تدبیر رهبری به حماسه 9 دی انجامید.


آیت‌الله مصباح یزدی در ادامه یکی از دلایل حماسه 9 دی را عشق و ارادت مردم به امام حسین(ع) دانست و گفت: مردم مؤمن ما اگر در برابر هر چیزی بتوانند صبر کنند توهین به امام حسین(ع) را نمی‌توانند تحمل کنند؛ همین مسأله بود که این جریان را به حد نصاب برای خلق یک حماسه بزرگ تبدیل کرد.


رییس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با اشاره به فرموده امام خمینی(ره) مبنی بر این‌که این محرم و صفر است که اسلام را زنده نگاه داشته،‌ افزود: ‌امام راحل معنای این جمله را به درستی درک کرده بود؛ امروز بهترین چیزی که می‌توانیم برای نسل‌های آینده به یادگار بگذاریم عشق به امام حسین(ع) است.


9 دی یک جریان سیاسی، مذهبی و اجتماعی بود


نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر این‌که حماسه 9 دی پدیده خلق‌الساعه‌ای نبود، گفت: این حماسه یک جریان سیاسی، مذهبی و اجتماعی بود که از انتخابات 88 شروع و به 9 دی ختم شد.


عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بر ضرورت تألیف کتاب‌های مختلف در تحلیل فتنه 88 و حماسه 9 دی تأکید کرد و ابراز داشت: 9 دی از بزگترین ایام الله است چون فتنه‌ای بزرگ را برانداخت.
 

استاد اخلاق حوزه علمیه با بیان این‌که رهبری، فتنه 88 را با حادثه 18 تیر 78 مقایسه کرده بودند، ابراز کرد: یکی از نهادهایی که نقش بسزایی در خاموش کردن حادثه 18 تیر داشت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود، از این رو باید قدر این نهاد و بسیجیان را دانست و در راه تقویت آنها کوشید.


آیت‌الله مصباح یزدی با اشاره به این‌که دشمنان با تجربه حادثه 18 تیر برای سال 88 برنامه ریزی کرده بودند، اظهار کرد: کودتای مخملی غربی‌ها در چند کشور با موفقیت انجام شده بود از این رو آنها به دنبال اجرای کودتا در ایران بودند اما به این نکته توجه نکرده بودند که این اقدامات هر جایی قابل اجرا نیست.


وی ادامه داد: دشمن اگر با جنگ نظامی نتواند به خواسته‌های خود برسد بر روی افرادی در درون آن جامعه سرمایه گذاری می‌کند تا به نتیجه برسد.


رییس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) بر ضرورت مطالعه تاریخ منافقان تأکید کرد و افزود: حوادث تاریخی منحصر به فرد نبوده و تکرار پذیر هستند؛ ممکن است نمونه‌های این افراد در جامعه وجود داشته باشند یا در آینده بیایند از این رو مطالعه دقیق تاریخ منافقان ما را در راه بهتر شناختن آنها کمک می‌کند.


دشمن به دنبال افراد جاه طلب و ضعیف است
 

نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این‌که دشمنان برای پیاده کردن نقشه‌های خود به دنبال برنامه ریزی بر روی افراد خوش چهره و با سابقه در نظام هستند، گفت: این افراد باید از یک ضعف باطنی هم بهره مند باشند تا با تکیه بر آن ضعف دشمن بتواند از آنها استفاده کند.


عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم جاه طلبی را از ویژگی‌های مهم این افراد دانست و اظهار کرد: در روایات آمده آخرین بلایی که از صدیقین برداشته می‌شود جاه طلبی است.


نقطه برجسته فتنه گران جاه طلبی آنها بود


استاد اخلاق حوزه علمیه قم با تأکید بر این‌که نقطه برجسته فعالان فتنه جاه طلبی آنها بود، ابراز کرد: دشمنان از عنصر جاه طلبی بنی صدر استفاده کردند و هر کسی را برای پست مهمی در نظر می‌گیرند بر روی این صفت رذیله تأکید دارند.


آیت‌الله مصباح یزدی یکی از سلاح‌های دشمنان برای رسیدن به نقشه‌های خود را استفاده از ابزارهای فساد و فراهم کردن بسترهای اجتماعی و فرهنگی دانست و اظهار کرد: امروز دشمنان از شبکه‌های ماهواره‌ای و رسانه‌ها برای تخریب عوامل صلاح و فراهم کردن زمینه فساد برای جذب جوانان استفاده می‌کنند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۲
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها