کد خبر: ۱۹۵۲۲۲
زمان انتشار: ۱۳:۴۵     ۱۶ دی ۱۳۹۲
با گذشت چند روز از سال ۲۰۱۴ میلادی، سرمای بسیار شدید و بی‌سابقه‌ای بخش‌هایی از آمریکا را در برگرفته است که با کولاک و بوران سنگین همراه بوده است.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از شبکه «بی بی سی»، بخش‌هایی از کانادا و شمال شرق آمریکا با طوفان‌های زمستانی روبرو شد و بیش از 60 سانتی‌متر برف در این بخش‌ها بر روی زمین نشست و همچنین 16 نفر جان خود را از دست دادند و هزاران پرواز نیز لغو شد.  

گزارش‌ها حاکی از آن است که بخش‌هایی از آمریکا در انتظار سرمای بی سابقه‌ای است که بر اثر موج سرمای یک «گردباد قطبی» در این کشور حاکم شده است.

 

 

شدت سرما به حدی است که مدارس «شیکاگو» امروز تعطیل خواهد بود و مسوولان این شهر از مردم خواسته‌اند تا حدالامکان امروز در خانه بمانند.

از دیگر پیامدهای این کولاک و بوران شدید، لغزیدن یک فروند هواپیما که از «تورنتو» حرکت کرده بود، در فرودگاه «جی اف کندی» نیویورک هنگام فرود بود. در حالیکه خسارت جانی به همراه نداشت اما به مدت دو ساعت  در پرواز تمام هواپیماهای این فرودگاه به دلیل یخ زدگی باند، تأخیر به وجود آمد.

 

 

کارشناسان هواشناسی اعلام کرده‌اند که موج سرما ناشی از یک گردباد قطبی است که در حقیقت توده‌ای از هوای فشرده سرد است که در جهت معکوس عقربه‌های ساعت می چرخد.

 

 

به گزارش بی بی سی، در کانادا نیز به دلیل بارش سنگین برف، آتش‌سوزی‌هایی رخ داد.

اداره هواشناسی ملی آمریکا در بیانیه‌ای گفت: سردترین هوا در سالیان گذشته از اوایل هفته در بخش‌هایی از شمال غرب مرکزی تا شمال شرق آمریکا حاکم خواهد شد. ایالات «اوهایو»، «داکوتای جنوبی»، «ایلینوی» از جمله ایالاتی هستند که هدف این موج سرما خواهند بود.

 

 

برخی پیش‌بینی‌های حاکی از آن است که در ایالت «تنسی» و «کنتاکی»، دهها سانتی‌متر برف خواهد بارید و همچنین توده هوای قطبی با سرمای شدید تا روز سه‌شنبه بر بخش‌هایی از آمریکا حاکم خواهد بود و بعد از آن این توده به شمال شرق آمریکا که هنوز ساکنان آن در تلاش هستند از برف و طوفان مرگبار قبلی رها شوند، می‌رسد.

گزارش‌ها همچنین نشان می‌دهد که درجه هوا ممکن است به سردترین حد خود در دو دهه اخیر برسد. پنجشنبه هفته گذشته، دمای هوا در تورنتو به 29 درجه زیر صفر رسید و در «کبک» نیز به 38 درجه زیر صفر رسید و این دو شهر سردترین روز خود در دو دهه اخیر را پشت سر گذاشتند.

 

 

بی‌بی سی همچنین گزارش کرد که برف سنگین در عین حال ایالات «نیویورک»، «کانتیکت» و« ماساچوست» در آمریکا را تحت الشعاع قرار داده است و سنگین ترین برف، حدود 45 سانتی متر، در بوستون بارید.

 

 

مدارس ایالت «مینه‌سوتا»، بخش‌هایی از ایالت «ویسکانسین»، «ایلینوی» و «ایندیانا» نیز امروز به واسطه هوای سرد و طوفانی، تعطیل است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها