کد خبر: ۱۹۶۵۸۳
زمان انتشار: ۱۸:۰۳     ۲۱ دی ۱۳۹۲
به گزارش پایگاه 598، سایت برای مردم نوشت: جک استراو پس از بازگشت به انگلیس در گفتگو با رادیو بی بی سی اظهار داشت : هرگونه اشتباه از سوی غرب می تواند منجر به تضعیف موقعیت روحانی شود.

به گزارش بی بی سی؛ این شبکه در پایگاه اینترنتی خود به نقل از وزیر خارجه سابق انگلیس نوشت : تهران از من و نمایندگان همراهم به خوبی استقبال کرد . دولت ایران همانند انگلیس مایل به بهبود روابط میان تهران و کشورهای اروپایی است .

استراو در ادامه تاکید کرد :‌ هرگونه اشتباه در سخنان یا اقدامات مقامات غربی می تواند منجر به تضعیف موقعیت روحانی در ایران گردد. در واقع غرب اشتباهی که در دوران "خاتمی" انجام داد و منجر به روی کار آمدن فردی مانند "احمدی نژاد"‌در دولت ایران شد نباید تکرار کند .

وی با اذعان به نقش مخرب آمریکا و انگلیس در بدخواهی های دیرینه علیه دولت و ملت ایران ٰ‌گفت :‌ لندن و واشنگتن در مورد کودتایی که منجر به سرنگونی دولت محمد مصدق شد نقش اصلی و تخریب کننده داشتند . این نقش در حالی اجرا شد که مصدق بصورت کاملا دموکراتیک انتخاب شده بود .

وزیر خارجه سابق انگلیس تصریح کرد :‌ در مورد جنگ عراق نیز انگلیس در حالی از صدام حمایت می کرد که قربانی اصلی این حمایت ایران بوده است .
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۴
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها