کد خبر: ۱۹۸۰۴۸
زمان انتشار: ۱۱:۲۸     ۲۶ دی ۱۳۹۲
به گزارش پایگاه 598، مهدي كوچك‌زاده در گفت و گو با خبرنگار سياسي خبرگزاري خانه ملت، درباره انتشار اخباري مبني بر شكايت سه نماينده مجلس از وزير علوم به كميسيون اصل نود قانون اساسی تصريح كرد: علي رغم انتقادهايي كه نسبت به فرجي دانا وزير علوم به خاطر بی توجهی به حساسیت دانشگاهها و انتصاب افراد ناصالح بر کرسی مسئولیت ها در آموزش عالی کشور  دارم اما هيچ شكايتي تاكنون عليه وي نداشته ام.

نماينده مردم تهران، ري، شميرانات و اسلام‌شهر در مجلس شوراي اسلامي با بيان اينكه دشمن از دانشگاه غافل نيست و مسئولان كشور نيز نبايد از اين نهاد غافل باشند، افزود: علي رغم اين ضعف در بينش و برنامه هاي فرجي دانا تا به امروز علاوه بر اينكه در زمان راي اعتماد از وي حمايت كردم، از هيچ‌يك از حقوق نمايندگي خود مانند سوال، استيضاح و تذکر در مورد ایشان  استفاده نكرده ام.

وي گفت: آنچه كه در چند روز اخير در برخي از رسانه ها مبني بر "شكايت بنده به همراه دو نفر از نمايندگان از فرجي دانا به كميسيون اصل نودم مجلس" مطرح شده، در مورد شخص بنده دروغ محض است.

دکتر کوچک زاده با اشاره به اينكه روزانه بخش قابل توجهي از زمان خود را براي بررسي رسانه هاي مكتوب و مجازي اختصاص مي‌دهم، افزود:‌ مشاهده مي شود در برخي موارد اخبار مربوط به من در چند رسانه محدود منعكس مي شود، در حالي كه خبري مانند "شكايت بنده از فرجي دانا به كميسيون اصل نود" كه بنيان آن دروغ است و می تواند مورد سوء استفاده دولتمردان ناکارآمد قرار گیرد را تعداد زيادي از رسانه هاي شناخته شده و شناخته نشده منعكس مي كنند تا روی ناتوانی های خود را بپوشانند؛ بنابراين از يك برنامه ريزي و سناريو حكايت دارد.

شکایتی از وزیری مانند فرجی دانا نداشته ام

كوچك زاده افزود: به دليل تحليلي كه از اوضاع سياسي كشور دارم ، اعتقادی به مفید بودن شکایت از  وزيري مانند فرجي دانا ندارم.

وي با بيان اينكه نسبت به عدم حرکت دولت در جهت تحقق وعده هايي كه داده است انتقاد جدی وجود دارد، ادامه داد: اين انتقادها به وزرایی مثل وزير راه و شهرسازي كه بسياري از پروژه هاي مسکن و راه در كشور را به دليل سوء مديريت خود به تعطيلي كشانده و تنها به تهمت و توهین به دولت گذشته در حوزه مسكن مهر يا نظير آن پرداخته، يا به وزير صنعت، معدن و تجارت كه در اولين اقدام خود با كاهش قيمت ارز مخالفت و در اقدام بعدي با افزايش قميت خودرو موافقت كرد، وارد است و شکایت از وزاريي مانند فرجي دانا را مفید نمی دانم.

عضو كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس تاكيد كرد: انتشار خبر كذب «شكايت من از فرجي دانا»،در راستای سناریوی اتهام به جبهه پایداری و  اصولگرايان و مجموعه مجلس است تا آنها را به اينكه "نمي گذارند دولت كار كند" متهم كنند وبه نظر من اينجزئی از يك سناریو می باشد که باید افشا گردد.

"من هيچ شكايتي از آقاي فرجي دانا ندارم" را منتشر نكردند

اين نماينده مردم در مجلس نهم با بيان اينكه، انتشار اين خبر فارغ از صحت و سقم آن به هيچ وجه مهم نبود، گفت: من در تماس تلفنی يكي ازهمکاران نفوذی ها در عرصه رسانه، كه البته وي را شایسته عنوان خبرنگار نمي دانم، بلكه از عناصر نفوذي در حوزه خبر و رسانه مي دانم، اعلام كردم "من هيچ شكايتي از آقاي فرجي دانا ندارم " اما به هيچ وجه اين بخش از  حرف را  که مورد سوال اصلی شان بود منتشر نکردند اما بخشي از اظهاراتم كه عنوان كردم "مرده شور شما را ببره كه دروغگوييد" برجسته  مي شود؛ این نشان می دهد حاضرند مرده شورشان را ببرد ولی از دروغشان دست بر ندارند!! چرا که برای بهره برداری از این دروغ  برنامه ريزي كرده اند.

‌ دولت باجنجال و دروغهای  رسانه اي مي‌خواهد ناتواني‌هاي خود را بپوشاند

وي با يادآوري اينكه از يك موضع فراتر به انتشار خبر"شكايت از وزير علوم" نگاه مي كنم تا يك خبر جزئي، تصريح كرد:‌ اين يك سناریو است كه برخی در نظر دارند ناتواني هاي دولت را  با اين جنجال های رسانه‌اي بپوشانند و اعلام كند كه"مجلسي ها نمي گذارند دولت فعاليت كند و مدام به فرجي دانا تذكر مي دهند!.

اين نماينده مردم در مجلس نهم افزود: لذابرای جلوگیری از سوء استفاده سياسي دولت و فریب هوادارانشان در این ایام،  شكايتي از وزير علوم نکرده ام.

از استيضاح كنندگان فرجي دانا هم نبودم

مهدی کوچک زاده همچنين تاكيد كرد: نام بنده جزو هيچ‌يك از سوال‌كنندگان، تذكردهندگان واستيضاح كنندگان و شاکیان فرجي دانا نبوده است.

اعتراض من به آن روزنامه براي طراحي سناريوي وقيحانه بود

وي در بخش ديگري از اظهاراتش درباره علت برخورد خود با روزنامه اي که قصد داشت با وي درباره صحت و سقم شكايتش از وزير علوم سوال كند، گفت: من  به يك سناريوي وقيحانه‌اي بود كه با بررسي رسانه‌ها طي چند روز اخير براي بنده تبديل به يقين شد كه اين افراد به دنبال اطلاع رساني نيستند بلكه به دنبال دروغ پراکنی برای بهره برداری های سیاسی  هستند. ضمنا این روزنامه همانیست که مطلب وقیحانه ای در مورد حکم صریح قرآنی شهادت زن منتشر نمود و شایسته برخورد جدی است ولی متاسفانه وزارت ارشاد در خواب است.

انتشار نام نبويان، طبيب‌زاده و كوچك‌زاده در كنار يكديگر می تواند معنادار باشد.

كوچك زاده با بيان اينكه انتشار نام نبويان، طبيب‌زاده و كوچك‌زاده در كنار يكديگر مبني بر شكايت از وزير علوم در رسانه ها ، مي تواند معنا دار باشد، گفت: با کنار هم آوردن این اسامی ، اعلام مي كنند "جبهه پايداري ها نمي گذارند دولت كار كند"؛ در حالي كه به هيچ وجه بنده شكايتي عليه فرجي دانا نكردم؛ و این دروغپردازان  علي رغم يقين به عدم شكايت بنده از وي، حاضر به تكذيب آن نيستند كه اين امر جاي برخورد دارد؛ در غير اين‌صورت، اگر دروغي متوجه شخص من مي شد مهم نبود این هتاکی ها و دروغپردازی ها نسبت به من سه دوره مجلس است که جریان داشته و به لطف خدا هیچ نتیجه ای عایدشان نکرده است!

نماینده تهران ادامه داد: ‌طي سال هاي اخير به شخص بنده توهين هاي زيادي شد كه اهميتي ندادم و در مواقعي كه حساسيت نشان دادم به دليل اين بود كه اصولگرایان، جبهه پايداري و مجموعه مجلس را به "ممانعت از كار دولت" متهم كردند؛ آنها همان افراد نفوذي در رسانه ها هستند.

اعلان برائت و انزجار و تنفر از نفوذیهای رسانه را وظیفه می دانم

وي در بخش ديگري از اظهاراتش گفت: اين رسانه ها اصرار دارند كه بگويند "كوچك زاده با خبرنگاران دشمن است و توهين مي كند"؛ اما به هيچ وجه اينطور نيست؛ خبرگزاري و سايتي كه مطلبي را منتشر مي كند و ذيل آن 10ها كامنت كه دشنام در آنها وجود دارد درج می کند، با ساير رسانه ها قابل جمع در یک مجموعه نيست و من این افرادرا انسان هاي ناشريفی مي دانم که با نفوذ در عرصه رسانه، با دروغپراکنی و ایجاد فضای یاس و سیاه نمایی به خیال باطل خود قصد نابودی ارزشها و نظام را دارند و من وظیفه خود می دانم که آنها را افشا و از آنان ابراز انزجار و برائت و تنفر نمایم اصحاب حقیقی و شریف رسانه نیز در پالایش صنف خود از عناصر خودفروخته و ضدانقلاب نباید کوتاهی کنند که متاسفانه چنین می نیست!
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها