کد خبر: ۱۹۸۹۱
زمان انتشار: ۱۲:۴۲     ۲۱ شهريور ۱۳۹۰
رئیس جمهوری آمریکا در مراسم دهمین سالروز حملات 11 سپتامبر در حالی سخنرانی خود را ایراد کرد که پشت دیواری شیشه ای و ضدگلوله حاضر شده بود.

به گزارش 598، فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه نوشت: "باراک اوباما" رئیس جمهوری آمریکا روز گذشته در مراسم دهمین سالروز حملات یازده سپتامبر به همراه همسرش، "میشل اوباما" حاضر شد.

رئیس جمهوری آمریکا در این مراسم در حالی که "جرج بوش" رئیس جمهوری سابق آمریکا نیز به همراه همسرش در کنار وی بود، پشت دیوار شیشه ای امنیتی ضدگلوله ای حاضر شد تا سخنرانی کوتاه خود را در این مراسم ایراد کند.

اوباما در سخنرانی خود به مناسبت دهمین سالروز حملات یازده سپتامبر اعلام کرد: دهه پس از حملات یازده سپتامبر ثابت کرد که علیرغم اختلافات، جنگ ها و رکود اقتصادی هیچ چیز اراده ملت آمریکا را در صورت اتحاد آنان نخواهد لرزاند.
 
رئیس جمهوری آمریکا گفت: آنها خواهند دانست که هیچ چیز نمیتواند اراده آمریکای متحد واقعی را سست کند.
 
وی ادامه داد: آنها به یاد خواهند آورد که ما بر برده داری و جنگ داخلی پیروز شده ایم و بر فاشیسم، رکود اقتصادی، شورش ها، کمونیسم و ...بله...تروریسم فائق آمده ایم.
 
مشکلات اقتصادی آمریکا درست پس از حملات یازده سپتامبر شدت گرفت و در سال های پایانی دهه گذشته به اوج خود رسید. این کشور همچنان با رکود اقتصادی و بحران کسری بودجه دست و پنجه نرم می کند. اما مقامات دولت این کشور سعی بر آن دارند تا به نحوی با منحرف کردن اذهان از این مشکلات، بر بحران اقتصادی آمریکا سرپوش بگذارند. درست یک ماه پیش تمام کشورهای جهان شاهد بحران در آمریکا بر سر افزایش سقف بدهی های این کشور برای جبران کسری بودجه ای که گرفتار آن است، بوده اند.

اوباما همچنین گفت: آنها به خاطر خواهند آورد که ما کامل نیستیم، اما دموکراسی ما مستحکم است و این دموکراسی همزمان با انعکاس نقایص بشری، به ما فرصت تحمیل اتحادمان را میدهد.
 
رئیس جمهوری آمریکا در ادامه اظهارات خود تأکید کرد: از زمان حملات القاعده به نیویورک و واشنگتن که حدود 3 هزار کشته برجا گذاشت، خیلی مسائل تغییر کرده است. روز 12 سپتامبر 2001 ما چشم بر جهانی گشودیم که در آن پلیدی و شرارت درست همین نزدیکی بود و عدم قطعیت و اطمینان بر آینده ما سایه افکنده بود.
 
وی ادامه داد: از آن زمان تا کنون که یک دهه زمان سپری شده است، بسیاری چیزها برای آمریکایی ها تغییر کرده است. ما جنگ را شناختیم، با رکود اقتصادی و شکاف های سیاسی و اختلافات دست و پنجه نرم کردیم. ما هرگز نخواهیم توانست زندگی هایی را که آن روز از دست دادیم و شهروندانی را که خود را در جنگ های پس از یازده سپتامبر قربانی کردند، جبران کنیم.
 
اوباما خاطر نشان ساخت: اما امروز، آنچه ارزش به یاد آوردن را دارد و تغییر نیز نکرده است، ویژگی های ما به عنوان یک ملت است. اعتقاد ما به آمریکا که از ایده‌آلی جاودانه نشئت گرفته است، مبنی بر اینکه زنان و مردان جامعه ما باید خود حکمرانان خود باشند و تمامی مردم با یکدیگر برابرند، چنین اعتقادی دستخوش آزمون ها شده است اما صرفا تقویت شده است.
 
رئیس جمهوری آمریکا همچنین گفت: ما هرگز تسلیم ظن و تردید و عدم اطمینان نشدیم. پس از حملات یازده سپتامبر، "جرج بوش"‌ به صراحت آنچه را که ما امروز بر ان تأکید میکنیم، اعلام کرد: آمریکا هرگز جنگی را علیه اسلام و یا هر دین و آیین دیگر آغاز نخواهد کرد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها