کد خبر: ۱۹۸۹۶۶
زمان انتشار: ۱۱:۲۲     ۰۱ بهمن ۱۳۹۲
رسانه‌های عربی از توطئه جدید شیوخ عرب حاشیه خلیج‌فارس علیه دولت و ارتش عراق و تحریف افکار عمومی نسبت به عملیات الانبار در مبارزه با القاعده و تبدیل عراق به سوریه‌ای دیگر خبر می‌دهند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، مطبوعات کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس در گزارش‌هایی از توطئه جدید شیوخ عرب با استفاده ابزاری از رسانه‌های وابسته از جمله دو شبکه خبری «الجزیره» و «العربیه» علیه ارتش کشور عراق پرده برداشتند که هم اکنون در حال انجام نبردهایی سرنوشت ساز علیه گروه‌های تروریستی از جمله «القاعده» در استان الانبار است.

این منابع خبری اعلام کرده‌اند که قطر و عربستان سعودی بودجه کلانی را در اختیار شبکه‌های وابسته کرده‌اند تا تبلیغات رسانه‌ای گسترده‌ای را علیه عملیات ارتش عراق و تحریف افکار عمومی و آمیختن پرونده‌های مختلف با یکدیگر با هدف تخریب وجهه ارتش عراق که آن را «ارتش نوری المالکی» نامیده‌اند و به تبع آن دولت عراق و تصویر عملیات ارتش عراق به نبردهای طایفه‌ای علیه اهل سنت عراق آغاز کرده‌اند.

این گزارش‌ها تاکید می‌کنند که این شبکه‌ها سعی در تعمیق شکاف‌های موجود در عراق و تبلیغ عملیات امنیتی ارتش عراق علیه گروه تروریستی داعش به عنوان جنگی کاملا ضد سنی دارند.

همچنین تاکید شده که این شبکه‌های مزدور تلاش بسیار دارند، عراق را به سوریه‌ای دیگر تبدیل کنند و به تازگی بعد از العربیه و الجزیره، شبکه بی‌بی‌سی عربی نیز به آنها ملحق شده است.

این درحالی است که گفته شده، اردن از بیم آنکه مبادا این کشور درگیر عملیات‌های جاری در عراق شود و پای داعش و عملیات‌هایش به این کشور کشیده شود، تمام علمای اهل سنت این کشور را از دادن هرگونه فتوا به جنگ علیه ارتش عراق منع و پخش شبکه‌های عراقی از این کشور را متوقف کرده است.
اخبار ویژه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها