کد خبر: ۱۹۹۱۳۴
زمان انتشار: ۱۴:۵۷     ۰۱ بهمن ۱۳۹۲
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی هدف از عدم دعوت از ایران به اجلاس ژنو ۲ را شکست این اجلاس عنوان کرد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در جمع خبرنگاران در پاسخ به سؤالی درباره اقدام بان‌کی‌مون دبیرکل سازمان ملل متحد درباره پس گرفتن دعوت از ایران به اجلاس ژنو دو گفت:‌ دبیرکل، ایران را رسما به اجلاس ژنو 2 دعوت کرده بود و آمریکایی‌ها چون نظرشان مثبت نبود، فشار وارد کردند و دبیرکل دعوت خود را پس گرفت و این نشان‌دهنده این واقعیت است که دبیرکل سازمان ملل متحد متاسفانه استقلال خودش را ندارد و تحت فشار و نفوذ آمریکا تأثیرپذیر است.

وی افزود: من فکر می‌کنم علت مخالفت با آمریکا با حضور مؤثر جمهوری اسلامی ایران رد اجلاس ژنو دو این است که با این حضور اجلاس ژنو 2 می‌تواند موفق شود و نقطه پایانی باشد بر بحران سوریه و سیاست آمریکا استمرار این بحران است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی ادامه داد: آمریکایی‌ها خود را شکست‌خورده می‌بینند و مؤتلفین آمریکا علی‌رغم سرمایه‌گذاری‌های میلیاردی و انتقال پرونده از قطر شکست خورده در این عرصه به عربستان و آنچه که از این کشور در حال تکرار است نشان می‌دهد که آنها نتوانستند به اهداف خود دست پیدا کنند.

بروجردی گفت: با توجه به اینکه با سیاست‌های آمریکا، تروریست رشد فزاینده‌ای در سوریه انجام داد و آمریکا متهم ردیف یک تقویت القاعده در منطقه است، آنها می‌خواهند ژست پایان سیاسی درباره اجلاس ژنو 2 بگیرند و هم می‌خواهند این اجلاس موفق نباشد و بخاطر همین اصرار می‌کند که ایران در اجلاس ژنو 2 حضور نداشته باشد.

وی در پاسخ به سؤال دیگری درباره مصوبه هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی برای تشکیل هیئتی درباره نظارت بر توافقات ژنو افزود: مجلس وظیفه نظارت در کنار تقنین را دارد و از همین رو از آنجا که مصوبات هسته‌ای جزو مصوبات مهم است، طبیعی است که نوعی نظارت و روند اجرایی دولت در مسئله هسته‌ای داشته باشیم.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: به این دلیل امروز صبح هیئت رئیسه این مسئله را مصوب کرد و هیئت رئیسه و مصوبات هیئت رئیسه از آنجا که باید در صحن کمیسیون تصویب شود، بنابراین منتظر هستیم تا در جلسه امروز بعدازظهر کمیسیون در این باره تصمیم بگیریم.

بروجردی گفت: بعد از اینکه مصوبه به تصویب رسید، اعضای این هیئت معرفی خواهند شد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۲
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها