کد خبر: ۱۹۹۵۵۷
زمان انتشار: ۰۰:۳۵     ۰۳ بهمن ۱۳۹۲
واکنش دوگانه رسانه‌های اصلاح‌طلب به یک موضوع خاص!
در شرایطی که آلودگی هوای تهران در کنار بعضی کلانشهر های کشور روز به روز بیشتر می شود، رییس سازمان محیط زیست اعلام کرده که مردم برای نجات جانشان از تهران بروند. این در حالی است که طبق آمار شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، پایتخت از ابتدای دی ماه تا کنون تنها دو ساعت هوای سالم داشته و روزهای زیادی مانند امروز، آلودگی هوا در آستانه هشدار قرار گرفته است.

به گزارش پایگاه 598 خبرنگار«خبرنامه دانشجویان ایران»؛ معصومه ابتکار، معاون روحانی و رییس سازمان محیط زیست، امروز میهمان شورای شهر بود و به سئوالات اعضای شورای شهر پاسخ گفت.

او ابتدا در پاسخ به یکی از اعضای شورای شهر، ضمن تایید کرد کیفیت غیر استاندارد بنزین که عامل اصلی آلودگی شهرهاست، به خانواده هایی که کودک بیمار یا خردسال دارند توصیه کرد «از تهران بروند»! که این راه سریع ترین راه برای گریز از آلودگی هواست. 

وی همچنین در پاسخ به رییس کمیته اجتماعی شورا مبنی بر اینکه چرا هوا به این اندازه آلوده است که کودکان در بیمارستانها بستری می شوند ابراز داشت:«ما همه نگران کودکان خود هستیم راه حل عاجل بیرون رفتن از تهران است.»

البته این پیشنهاد، پیش‌تر در دولت دهم از سوی محمود احمدی نژاد مطرح شد و البته با این تفاوت که معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور دهم، از سیاست های تشویقی برای مهاجرت از تهران خبر داده بود که بر اساس آن قرار بود حقوق مهاجران از تهران 25 تا 50 درصد افزایش یابد، مصوبه دولت دهم همچنین شامل افزایش رتبه، اولویت تصدی پست های بلاتصدی، تسهیلات، مسکن، وام و امکانات اسکان در شهر جدید می‌شد.

اما بلافاصله روزنامه آفتاب یزد، تیتر یک خود را به واکنش پزشکیان، نماینده اصلاح طلب مجلس و وزیر بهداشت دولت اصلاحات نسبت به اظهارات احمدی نژاد اختصاص داد و به نقل از او تیتر زد:: «دولت مشکل بیکاران را حل کند جمعیت صد میلیونی پیش کش»!

بهار، دیگر روزنامه اصلاح طلب هم تسهیلات تشویقی دولت برای کارمندان مهاجر از تهران را در صفحه اول خود برجسته کرد و نوشت:: «با 50 درصد افزایش حقوق از تهران بروید». 

در این گزارش و در واکنش به مصوبه دولت و تسهیلات تشویقی، حسین راغفر، اقتصاد دان گفته بود: دولتی که در پرداخت حقوق کنونی کارمندان مشکل دارد چگونه می تواند جوابگوی افزایش 50 درصدی دستمزدها باشد. مهدی تقوی هم در همین رابطه گفت: اجرای چنین وعده هایی می تواند آسیب جدی به اقتصاد مملکت بزند و بهره وری را کاهش بیشتری دهد.

روزنامه مردمسالاری نیز در واکنش به اظهارات احمدی نژاد در برنامه تلویزیونی، در صدر اخبار خود تیتر زده بود:: «دولت به جای اداره جمعیت 150 میلیونی مشکل بیکاران را حل کند»!

اما جالب است، حال که این پیشنهاد از سوی یک اصلاح طلب مسئول، مطرح شده است، نه تنها از آ« انتقاد نمی‌شود، بلکه مورد استقبال و تایید نیز قرار می‌گیرد و فضا به نحوی طراحی می‌شود که گویی چاره‌ای جز این تصمیم نیست.

برخورد دوگانه رسانه های اصلاح طلب به موضوعات برای بار اول نیست که اتفاق می‌افتد و به نظر می‌رسد رویکرد جناحی بیشتر در این رسانه‌های غالب باشد چه اینکه در خصوص سفرهای استانی و همچنین سبد کالایی (سیاست هایی که با تفاوت اندک در هر دو دولت اجرا شد) نیز چنین رویکردی از سوی این رسانه ها اتخاذ شد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها