کد خبر: ۲۰۰۱۹۳
زمان انتشار: ۰۹:۵۷     ۰۶ بهمن ۱۳۹۲
نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس:
نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: افزایش قیمت CNG برای سال آینده قطعی و نهایی شده است.
به گزارش پایگاه 598، سیدمهدی موسوی‌نژاد در گفت‌وگو با مهر، افزود: هم اکنون مباحث کارشناسی درباره میزان و نحوه افزایش قیمت CNG توسط دولت کلید خورده است.
این مقام مسئول با تاکید بر این که همزمان با افزایش قیمت CNG باید راهکارهای توسعه زیرساخت‌های صنعت CNG هم در کشور فراهم شود، اظهار داشت: با اجرای فاز اول هدفمندی یارانه‌ها از محل آزادسازی قیمت‌ها هیچگونه سرمایه‌گذاری جدیدی به منظور حمایت از فعالان صنعت سی.ان.جی کشور انجام نشده است.
پیگیری‌ها نشان می‌دهد که هم اکنون سناریوهای قیمتی افزایش قیمت CNG روی میز دولت تدبیر و امید قرار گرفته که سناریوی قیمت 500 و 700 تومانی برای هر مترمکعب CNG بیش از سایر گزینه‌ها جدی است.
امیرعباس سلطانی عضو کمیسیون انرژی مجلس نیز در واکنش به سناریوهای بنزینی یادآور شده است: کمیسیون انرژی مجلس تصویب کرده که نرخ بنزین سال آینده تا سقف 30 درصد افزایش یابد و به طور قطع این پیشنهاد در صحن مجلس نیز آرای لازم را کسب خواهد کرد.
بنابر این گزارش: در شرایط فعلی اگر صنعت سی.ان.جی در کشور توسعه نمی‌یافت متوسط مصرف روزانه بنزین ایران از ابتدای سال جاری تاکنون از مرز 90 میلیون لیتر در روز عبور می‌کرد.
هم اکنون با وجود توسعه جایگاه‌های CNG و ادامه تولید بنزین در مجتمع‌های پتروشیمی اما واردات بنزین هم متوقف نشده و آمارهای وزارت نفت حاکی از آن است که به طور متوسط روزانه 4 میلیون لیتر بنزین واردات می‌شود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها