کد خبر: ۲۰۱۲۱
زمان انتشار: ۱۹:۴۸     ۲۲ شهريور ۱۳۹۰
ندای انقلاب- سعید محمدی/ پیدا کردن او از علی کفاشیان رئیس فدراسیون فوتبال سخت تر است، در این روزها. نه موبایلش را پاسخ می دهد و نه پاسخگوی تلفن دفترش است. بعد از برنامه 90 و پرداختن به موضوع تبانی و تخلفات و زد و بند در فوتبال، او کمیاب تر از همیشه شده. با این حال، بعد از یک روز پر کار، حجت السلام علیپور دبیر ستاد منشور اخلاقی سازمان لیگ را پیدا می کنیم. با او از اخبار عجیب فوتبال ایران حرف می زنیم و شایعاتی که وجود دارد.

 *این روزها خبر حاشیه ای در فوتبال ایران زیاد است.

چه خبرهایی؟ ظاهرا شما بیشتر از ما در جریان اخبار قراردارید. اگر می شود، به ما هم این اطلاعات را بدهید!(خنده)

*مدیر عامل باشگاه ذوب آهن که با آن فضاحت دستگیر شد. نمی خواهیم درباره جرم او حرف بزنیم اما شنیده می شود یکی از مدیرهای دیگر لیگ برتر به دلیل اختلاس اجازه کار ندارد.

من هم اخباری در این زمینه شنیده ام ولی اختلاس ایشان ظاهرا به فوتبال ارتباطی ندارد. او مدت زیادی نیست که آمده و شما که بهتر از ما در جریان مسایل قراردارید باید خودتان در این باره قضاوت کنید و منطقی فکر کنید. مگر می شود یک مدیر عامل در عرض مدتی کوتاه اختلاس کند؟ این امکانپذیر است؟ اصلا می شود در این مدت کوتاه برای او چنین پرونده ای درست کرد؟

*ما هم می دانیم مربوط به فوتبال نیست.

خب مسئله همین است. شاید یک پرونده ای باشد در زمینه ای دیگر که تازه آن هم به اثبات نرسیده باشد.

*درباره مدیر عامل دیگری که دستگیر شده چه حرفی دارید؟ گفته می شود حتی قرار شده باشگاه او تغییر نام دهد.

ما هم فقط شایعاتی در این باره شنیده ایم اما از اینکه او را دستگیر کرده اند اطلاعی نداریم و اخباری در اختیار ما نیست. ظاهرا اطلاعاتی که شما دارید، بیشتر ماست.

*آخر این باشگاه با مشکل اختلاس رئیس خود روبروست. این اختلاس بی سابقه بود.

ما دیگر نمی توانیم وارد این بحث ها شویم ولی خبری موثق درباره چیزهایی که شما گفتید نداریم.

*آقای تاج بعد از پیگیری مسئله دلالی و تبانی در فوتبال پای برخی از مسئولان فدراسیون فوتبال را پیش کشیدند و نکته مهمی گفتند. آیا شما حرف های او را تائید می کنید؟

به هر حال ایشان در کمیته رسیدگی به تخلفات حضور دارند. بهتر است در این باره از خود ایشان سوال کنید چون ظاهرا اطلاعات بیشتری در این زمینه دارند.

*این روزها خبرهایی درباره جعل اسناد در فوتبال پایه شنیده می شود. ظاهرا پای باشگاه صبا و ابومسلم وسط است. در این باره توضیح می دهید؟

البته هنوز اسناد زیادی به دست ما نرسیده است. باید پیگیری اصلی توسط کمیته مسابقات صورت بگیرد. ما اسناد را به طور کامل خواهیم دید و در صورتی که ببینیم واقعا تخلفی صورت گرفته است حتما آن را به کمیته انضباطی ارجاع می دهیم تا در این زمینه حکم لازم صارد شود.

*اگر موافق باشید درباره کوکائین هم حرف بزنیم!

البته من در رسانه ها متوجه این موضوع شدم.

*بازیکن دوپینگی کیست و واقعا کوکائین مصرف کرد؟

من در این باره اطلاعات موثقی دریافت نکرده ام اما از دوستان پزشک و کسانی که در این باره زمینه اطلاعات و اسنادی دارند خواهش می کنم در اختیار ما قرار دهند.

*شنیده می شود استفاده از کوکائین در فوتبال ایران رواج پیدا کرده.

ما نمی توانیم بر اساس شنیده ها تصمیم بگیریم. بهتر است دوستان به ما در این زمینه کمک کنند. شک نکنید اگر چنین موردی پیدا شود ما به شدت با او برخورد خواهیم کرد. خدا را شکر الان تیم های ما در داخل و خارج از ایران در معرض تست گیری هستند. اگر از دست ما هم چنین مواردی در برود بی شک در خارج از کشور این اتفاق نخواهد افتاد. درباره بازیکن دوپینگی و استفاده او از کوکائین بنده هنوز اطلاعات خود را کامل نکرده ام.

*از لیگ یک چه خبر؟ مربیان زیادی برای توضیحات نزد شما آمده اند.

 بله، 7، 8 مربی آمده اند و به ما تعهد داده اند. همچنین اظهار نامه اغلب بازیکنان را برای مدیران آنها ارسال کرده ایم و قرار است پس از پر شدن دوباره در اختیار ما قرار بگیرد.

*شما گفتید ابومسلم در معرض خطر است؟

خب ما هشدار دادیم که بهتر است حواسشان باشد چطور بازیکن بگیرند. همینطور به بازیکنان هم هشدار دادیم موقع قرارداد بستن با این تیم چشم و گوش خود را باز کنند. در حال حاضر ما خیلی دنبال این هستیم که با زد و بندها برخورد کنیم. مطمئن باشید هر موردی که در لیگ یک دیده شود، از چشم ما پنهان نمی ماند.

*چند وقت پیش درباره یک پرونده عجیب و غریب حرف زدید.

کدام پرونده را می گوئید؟ زیاد پرونده عجیب و غریب داریم.

*پرونده مربی فوتبال که قصد داشت با بازیکن رابطه نامشروع داشته باشد.

بله، این پرونده در اختیار مراجع و مقام های قضایی قرار گرفته است. این کارها خلاف اخلاق است و بی شک شدیدترین برخورد در این زمینه صورت خواهد گرفت.

*امکان اعلام نام این مربی وجود ندارد؟

خبر، فقط می توانم بگویم او خیلی ناشناخته نیست.

*ظاهرا درباره لیگ یک نیز پرونده تبانی رو شده.

شما روزنامه نگاران بعضی وقت ها اطلاعات خوبی دریافت می کنید. من دوباره از شما و آدم های فوتبال خواهش می کنم اگر در هر زمینه ای اطلاعاتی دارید در اختیار ما قرار بدهید. مثلا درباره همین پرونده ای که حرف می زنید. ما هنوز اطلاعات زیادی در این زمینه نداریم و بد نیست شما هم گاهی برای تکمیل کردن پرونده ها اگر اطلاعاتی دارید به ما بدهید.
 
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها