کد خبر: ۲۰۱۴۸۹
زمان انتشار: ۱۲:۰۳     ۱۰ بهمن ۱۳۹۲
در نبردهای جنگجویان سلفی تندرو با اعضای جنبش الحوثی در منطقه ارحب و استان عمران در ۱۴۰ کیلومتری پایتخت یمن، ۴۰ نفر از هر دو طرف کشته شدند.

 

به گزارش 598،  خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه، نبردها از پنجم ژانویه بین جنگجویان سلفی تندرو و اعضای جنبش الحوثی ادامه دارد و این نبردها در استان عمران متمرکز می باشد اما دامنه نبردها در روزهای اخیر به منطقه ارحب کشیده شده است که تنها 40 کیلومتر با شمال شهر صنعا پایتخت یمن فاصله دارد.

دوطرف روز چهارشنبه نبردهای سنگینی را در شمال شهر صنعا انجام داد که به گفته منابع قبیله ای و پزشکی، این نبردها در طول سه روز 38 کشته برجای گذاشت.

ارتش خود را از این نبردها دور نگه داشته است.

برپایه این گزارش، درحالی که برخی ساکنان منطقه گفتند جنبش الحوثی در تلاش برای کنترل بر مرتعات مشرف بر فرودگاه بین المللی صنعا است، یک سخنگوی قبیله ای گفت که قبیله او توانسته است چهار تپه را از اعضای الحوثی بازپس بگیرد.

این سخنگو گفت که اعضای قبیله ارحب با اعضای جنبش الحوثی در کوه النسر و سه تپه دیگر از سه شنبه شب درگیر شدند که در این درگیریها 10 نفر از اعضای جنبش الحوثی و هفت نفر از اعضای این قبلیه کشته شدند.

به گفته منابع قبیله ای و پزشکی، در استان عمران در مجاورت استان صنعا نیز 9 نفر از دوطرف در نبردهای ساعات اخیر در ناحیه خیوان و دنان در منطقه حوث کشته شدند.12 نفر دیگر نیز روزهای دوشنبه و سه شنبه کشته شدند.

برخی منابع پیشتر فاش کردند که عربستان سعودی از گروههای سلفی تندرو در جنگ علیه جنبش الحوثی حمایت مالی و تسلیحاتی می کند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها