به گزارش پایگاه مرکز اسناد انقلاب اسلامی، روزنامه اطلاعات در مهرماه سال 1350، در گزارشی از ترور نافرجام سرهنگ قذافی برای دومین بار خبر داد.

این گزارش در تشریح چگونگی ترور قذافی توسط برخی افسران ارتش لیبی افزوده است: کامیونی که در تاریکی شب تنها با یک چراغ رانندگی می‌کرده، با نزدیک شدن به ماشین حامل معمر قذافی، سرعت خود را افزایش داده و با سرعت بالا به اتومبیل قذافی کوبیده است.


 


براساس این گزارش، شدت این حادثه به حدی بوده که دو نفر از همراهان قذافی در دم جان سپرده‌اند اما قذافی در حالی از این سوءقصد جان سالم به در برده که علاوه بر تصادف، از داخل کامیون یک بمب دست‌ساز هم به سوی ماشین قذافی پرتاب شده ولی قذافی همچنان زنده  مانده است!




شایان ذکر است که این واقعه در سال 1350 شمسی، دومین سوء قصد به جان سرهنگ قذافی بوده و  در اولین ترور نافرجام در سالروز انقلاب لیبی، یک دسته چندتایی از نارنجک زیر جایگاه سخنرانی وی کشف شده بود.

قذافی طی هفته‌های اخیر در مواجهه با انقلابیون، تا روزهای آخر به سرکوب آن‌ها پرداخت اما با شکست در برابر آن‌ها، ناگهان از دیدگان ناپدید شد و فرزندان وی که توسط انقلابیون دستگیر شده بودند، به طرز عجیبی از حصار آن‌ها گریختند!