کد خبر: ۲۰۲۹۴۳
زمان انتشار: ۲۲:۲۸     ۱۶ بهمن ۱۳۹۲

نخست‌وزیر ترکیه خواستار اصلاح در شورای امنیت سازمان ملل شد و گفت، اعضای دائم این شورا مسیر ارسال کمک‌های بشردوستانه به سوریه را مسدود کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، خبرگزاری آنادولو ترکیه گزارش داد، رجب طیب اردوغان، نخست‌وزیر ترکیه در جریان یک کنفرانس خبری مشترک با آنگلا مرکل، صدراعظم ‌آلمان در برلین گفت، اگر چه سازمان ملل خود بزرگترین نهاد صلح در جهان محسوب می‌شود، اما نتوانسته گام‌های موثری را برای بی‌اثر کردن اقدامات و گفته‌های اعضای دائم شورای امنیت سازمان ملل انجام دهد.

نخست‌وزیر ترکیه در این کنفرانس افزود: این اعضای دائم با ارائه اطلاعات نادرست که نشان‌دهنده ضرورت تغییر و اصلاح در شورای امنیت است، باعث ایجاد اخلال در ارسال کمک‌های بشردوستانه به سوریه شده‌اند. بدون این اصلاحات، شورای امنیت دست‌خوش قدرت وتوی اعضای دائم خود خواهد بود و اقداماتش بدون اثر هستند.

آنگلا مرکل نیز گفت: اوضاع در سوریه غیرقابل باور است. بنابراین ما خواهان اتحاد بیشتر جامعه بین‌الملل به ویژه شورای امنیت سازمان ملل هستیم.

اردوغان در سفر دو روزه خود به آلمان اشاره کرد که ترکیه مامن حدود 700 هزار آواره سوری است که 220 هزار تن از آن‌ها در چادرها و کانتینرها زندگی می‌کنند و ترکیه تاکنون مبلغ 2.5 میلیارد دلار برای آن‌ها خرج کرده است.

وی افزود: سازمان ملل 130 میلیون دلار ارائه کرده است. بدون کمک این سازمان یا ارسال کمک آن، ما به میزبانی از سوری‌ها ادامه می‌دهیم.

اخبار ویژه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها