کد خبر: ۲۰۳۵۱۷
زمان انتشار: ۲۱:۱۳     ۱۹ بهمن ۱۳۹۲

سرمربی ترکیه ای تیم فوتبال سایپای البرز بر خلاف مسئولان باشگاهش از حضور تیموریان در بازی فردا استقبال کرد و گفت که بردن استقلال با حضور آندو شیرین تر است. فیرات همچنین درباره تمدید قرارداد با سایپا، پیشنهاد استقلال به شهباززاده و جدایی کاپیتان تیمش اظهارنظر کرد.

به گزارش ایسنا، تیم فوتبال سایپای البرز در این دوره از بازی‌های لیگ برتر عملکرد خوبی از خود با فیرات ترکیه‌ای به نمایش گذاشته و قرار است روز یکشنبه در چارچوب هفته‌ بیست و ششم به مصاف استقلال تهرانی برود که برای قهرمانی در کورس می‌جنگد.

گفت و گویی با انگین فیرات پیش از این بازی انجام داده‌ایم و وضعیت سایپا قبل از بازی با استقلال، شایعه‌های پیشنهاد آبی‌های پایتخت به شهباززاده و تمدید قرادادش با سایپا و جدایی ابراهیم صادقی را از سرمربی این تیم پرسیدیم.

* آقای فیرات! خیلی‌ها می‌گویند سایپا با توجه به فرصت هشت روزه‌ای که برای بازی با استقلال داشت، از این تیم جلوتر است.

- این طورها هم نیست. ما هشت روز برای بازی با استقلال زمان داشتیم، اما در دو روز قبل به خاطر بارش برف و شرایط آب و هوایی تمرین نکردیم. بازی یکشنبه برای استقلال بسیار مهم است. فکر می‌کنم که آنها روبروی ما محکم بازی می‌کنند چون مجبورند برای ماندن در کورس به سه امتیاز برسند به خصوص این که در جام حذفی با شگفتی روبرو شدند و از دور مسابقات کنار رفتند. معتقدم که فشار روی آنها زیاد است، ولی ما راحت‌تریم. هدف اصلی ما در بازی پس فردا این است که زیبا بازی کنیم و در کنارش به نتیجه‌ هم فکر خواهیم کرد.

* خودتان هم به خاطر جراحی که روی پایتان داشتید، در تمرین‌ها حاضر نمی شوید.

- بله! همین طور است. البته در بازی مقابل استقلال به ورزشگاه می‌آیم. اما اگر بخواهم راه بروم باید تا دو ماه دیگر صبر کنم. الان وضعیتم طوری است که نمی‌توانم به دنبال شما بدوم (با خنده)!

* چقدر به پیروزی مقابل استقلال امیدوارید؟

- معتقدم که می‌توانیم این تیم را شکست دهیم. چندین هفته‌ است که فوتبال زیبایی بازی را انجام می‌دهیم، اما نتایجی که خواستیم را نتوانستیم کسب کنیم. در کل از تیمم راضی‌ام، ولی معتقدم می‌توانستیم بهتر از این کار کنیم. امسال کمی بی تجربگی کردیم. اما من به آینده امیدوارم. کسانی که بیرون و داخل زمین بودند تجربیات زیادی را کسب کردند و سال بعد می‌توانیم بهتر عمل کنیم.

* سایپا در نیم فصل اول امتیازهای بیشتری را جمع کرد و در حالی که چهار امتیاز نسبت به تیم اول کم داشتید در رده هفتم قرار گرفتید. این اتفاق در نیم فصل دوم نیفتاد دلیلش چیست؟

انگین فیرات

- سوال شما را نمی‌توانم جواب کوتاهی دهم، اما مشکل اساسی ما در این فصل بی‌تجربگی بیش از حد بازیکنانمان بود. در نیم فصل اول موفقیت خوبی کسب کردیم، اما دو مشکل ایجاد شد. اول این که همه از بازیکنانم تعریف کردند و مغرور شدند. دلیل دوم نیز این بود که انتظارات از آنها بالا رفت و بار سنگینی روی دوش‌شان احساس کردند. بازیکنانم نتوانستند زیر فشار سنگین انتظارات بمانند. همچنین بیرون از زمین اشتباهاتی رخ داد. دو بازیکن با کیفیت خواسته بودند، اما باشگاه به دلیل مشکلات مالی نتوانست آنها را جذب کند. این مشکل اساسی بود که ایجاد شد. اما فکر می‌کنم که برای سال بعد تجربه بیشتری داشته باشیم.

* به کسب سهمیه آسیایی هم امیدوارید؟

- ما چنین شانسی نداریم.

* شایعاتی در چند روز اخیر مبنی بر پیشنهاد باشگاه استقلال در آستانه بازی با سایپا به سجاد شهباززاده مطرح شده بود. صحت دارد؟

- این پیشنهاد قبل از بازی با استقلال معنی دار است. سجاد بازیکنی بود که نتوانست فشارهای روی خود را تحمل کند. او در نیم فصل اول کار بزرگی کرد و به تیم ملی هم دعوت شد. همه می‌گفتند که باید آقای گل شوی به همین دلیل انتظارات از او بالا رفت و بار سنگینی رویش ایجاد شد، اما امسال تجربه خوبی کسب کرد و از این به بعد هم راحت می‌تواند این فشارها را بردارد.

* پس شما پیشنهاد استقلال به شهباززاده را تایید می‌کنید؟

- من نمی گویم استقلال با شهباززاده مذاکره کرده است و تنها این خبر را در روزنامه‌ها خوانده ام. اما وقتی چنین بحث‌هایی قبل از بازی به وجود می‌آید ذهن بازیکن را مشغول می‌کند. سجاد فکری برای رفتن ندارد و فکرش دست من است. من هم به هیچ وجه رهایش نمی‌کنم.

* باشگاه سایپا به محروم نشدن آندو تیموریان هم اعتراض کرده و معتقد است بازیکن استقلال باید در بازی یکشنبه محروم باشد.

- من این را از طرف خودم می‌گویم نه باشگاه. آندو یکی از دوستان خوبم است. اگر داخل زمین باشد مشکلی نخواهیم داشت. کاری به قانون ندارم، اما از نظر ورزشی می‌خواهم هر طوری که شده او بازی کند. آندو بازیکن مهم استقلال است. اگر استقلال را با حضور آندو ببریم شیرین تر می‌شود!

* ابراهیم صادقی در گفت و گویی با ایسنا اعلام کرد که ممکن است سال بعد در سایپا نباشد. شما موافق جدایی کاپیتان تیم‌تان هستید؟

- احتمال این جدایی بسیار ضعیف است. همه می دانند که این اتفاق نمی افتد. نه من از ابراهیم صرف نظر می‌کنم و نه او از من .

* مدیرعامل باشگاه هم در گفت و گو با ایسنا از تمدید قرارداد شما خبر داده بود.

- وقتی به ایران آمدم پیشنهاد سه ساله از سایپا دریافت کردم و من هم برنامه ام را برای این سه سال به باشگاه دادم. هدفم در سال اول این بود تا تیم جوانی درست کنیم. تیمی که بتواند فوتبال مدرنی را بازی کند. برای همین پایه تیم را درست کردیم. از این به بعد فقط باید از نظر کیفیتی خودمان را ارتقا دهیم. اگر این کار انجام شود سایپا چندین سال دیگر در جایگاه خوبی قرار خواهد داشت. من با ذهنیت ورزشی صحبت می‌کنم. اگر برنامه‌ای که گفته‌ام در سال آینده ادامه پیدا کند و گروه خودروسازی و باشگاه سایپا نیز چنین فکری داشته باشند، من هم در این تیم می‌مانم.

اخبار ویژه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها