کد خبر: ۲۰۳۵۲۹
زمان انتشار: ۲۱:۲۰     ۱۹ بهمن ۱۳۹۲

متخصص مدیریت ورزشی با بیان این که راه ورزش از مجلس می گذرد، گفت: آیا مجلس از حق ورزشی آحاد ملت برای همگانی شدن ورزش دفاع می‌کند؟

به گزارش ایسنا، دکتر محمد علی قره،‌ رئیس دانشگاه پیام نور استان البرز با ارسال نمابری به ایسنا، نوشت: نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی برای اولین بار، در تصمیمی تایخ ساز، وزارت ورزش را در اختیار یک استاد ورزش گذاشتند تا با تصمیمات علمی، تجربی و متعهدانه اش، راه ورزش ایران را اصلاح و هموار سازد، باشگاه ورزشی سیاستمداران را تعطیل و ورزش یک کشور را از گروگان یک استادیوم تماشاگر آزاد سازد.

انتخاب شناگر ماهر برای عبور از اقیانوس مشکلات ورزشی کار شایسته مجلس بود، لیکن بستن دست این شناگر، آگاهانه یا غیر عمد، این انتخاب را زیر سوال خواهد برد. فرمان مقام معظم رهبری مبنی بر پذیرش اقتصاد مقاومتی و هوش سیاسی مردم، تحریم های آمریکا را به تکریم های جهانیان از ملت ایران تبدیل کرد. اقتصاد مقاومتی، یعنی افزایش درآمد، یعنی کاهش هزینه ها و از این دو مهمتر، مصرف درآمد ملی در جهت رشد ملی است، در جهت افزایش توان مقاومتی مردم.

قدرت یک نظام، قدرت یک کشور، حاصل جمع قدرت ابعاد مختلف وجودی آحاد آن ملت است. یک ملت قوی در آرزوی افزایش بیمارستان و هزینه دوا و درمان نیست. گاندی را برای افتتاح بیمارستانی بزرگ و مجهز در بمبئی دعوت کردند، نیامد، هرچه اصرار کردند باز هم نیامد، وقتی علت را پرسیدند، اظهار داشت: بروید سطح بهداشت هند را آنقدر بالا ببرید که ما احتیاج به این همه بیمارستان نداشته باشیم، آن وقت من برای بستن درب بیمارستانها مشتاقانه می‌آیم.

نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی!

همه ملت ایران، عنایت خاص شما به ورزش و انتخاب وزیری شایسته و اثربخش که دارد ورزش همگانی را بر ورزش قهرمانی اولویت می دهد، معیار ارزشیابی مدیران ورزش را اصلاح می کند، انرژی مصرفی توسط حاشیه سازان و سیاستمداران حاکم بر ورزش را در جهت تدوین قانون، برنامه و تصمیمات آینده ساز و انتخاب متخصصین متعهد و ولایتمدار برای رشد ورزشی آحاد ملت ایران، بکار می گیرد، نیاز به حمایت ویژه و تامین اعتبار لازم برای همگانی نمودن ورزش، دادن خدمات ورزشی به تک تک بانوان ایران، روستائیان و مدال آوران دارد.

توجه تاریخی وزارت ورزش و جوانان برای ایجاد انگیزه ورزشی در تک تک مردم ایران، بدون تخصیص سرانه ای ورزش، در حد یک شعار باقی خواهد ماند و تصمیمات مجلسیان را برای رشد و تعالی ورزش ایران زیر سوال خواهد برد!

نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی!

این بودجه ورزشی با کمک صدا و سیما و سایر رسانه های ورزشی، فقط می تواند چند قهرمان گلخانه ای را برای ساکن کردن و تماشاچی نمودن مردم و کسب چند مدال با حداقل اعتبار جهانی و بین المللی، به میدان بیاورد.

اگر برای همگانی شدن ورزش سرانه تعیین نکنید، دولت را مجبور به پرداخت بودجه های کلان و پنهانی خواهید نمود که از جمله آنها به شرح ذیل است:

1- کاهش توان جسمی و روانی مردم بالاخص بانوان و جوانان

2- افزایش هزینه های درمانی

3- کاهش اثربخشی و درآمد هرفرد ایرانی در هر روز

4- افزایش هزینه مصرف مواد مخدر

5- کاهش درصد شرکت مردم در برنامه های ورزش همگانی

6- افزایش ناهنجاری های اجتماعی

7- کاهش درآمد ملی

8- افزایش هزینه مبارزه با قاچاق و مواد مخدر

9- کاهش نشاط و روابط اجتماعی اثربخش و سرمایه ملی

10- افزایش فشار سیاسی استکبار جهانی بر ملتی که ورزش نمی کنند و روز به روز به داروهای آنها نیازمندتر می‌گردند را با قیمت وقت، عمر، بازدهی و سلامتی تک تک مردم ایران جمع کنید، آیا بیشتر از درآمد نفت نمی شود؟

نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی!

مقام معظم رهبری، ورزش همگانی را ورزش درجه اول نظام اسلامی‌مان تعیین نموده اند، قانونی که خودتان به تصویب رسانیده اید، اولین وظیفه کلیه ارگانهای ورزشی کشور را رشد و گسترش ورزش همگانی تعیین نموده است، وزارت ورزش دارد بار سنگین تغییر را در ورزش ایران برای تبدیل این کشور به یک استادیوم بزرگ ورزشی و اصلاح معیار ارزشیابی مدیران از تعداد و رنگ مدال به تعداد افراد تحت پوشش ورزشی مدیران تربیت بدنی کشور تحمل می کند.

این رنسانس در ورزش ایران بدون اختصاص سرانه برای پرداخت حق ورزشی مردم میسر نمی‌شود. اختصاص 1% بودجه کل هیات دولت برای همگانی کردن ورزش، هزینه نیست، سرمایه گذاری هوشمندانه دولت تدبیر و امید است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها