کد خبر: ۲۰۳۹۵۷
زمان انتشار: ۱۲:۰۴     ۲۱ بهمن ۱۳۹۲
دکتر غلامعلی حدادعادل در مراسم جشن بزرگ دهه انقلاب:
مجلس ششم هر روز یک بحران بود و با سوخت بحران اموراتش را می گذراند، در همان برهه خیلی ها دوم خرداد را پایان ولایت فقیه می دانستند این بحران بسیار پیچیده ای بود که با تدبیر رهبر معظم انقلاب تدبیر شد. انتخابات 88 و بروز فتنه نقطه اوج بحران در دوران مدیریت رهبری بود. رهبر معظم انقلاب در آن ایام با تکیه به قانون حق اعتراض را برای کاندیداهای معترض قائل شدند و فرمودند من برای مقابله با دیکتاتوری در این کشور همه را به تبعیت از قانون دعوت می کنم.
به گزارش سرویس سیاسی پایگاه 598، غلامعلی حدادعادل در مراسم جشن بزرگ دهه انقلاب در مسجد اهل بیت(ع)، در سخنانی با موضوع نقش مدیریت امام و رهبری در انقلاب اسلامی به تبیین این موضوع پرداخت که مشروح این سخنرانی در ادامه می آید:

دهه فجر فرصتی است تا با معارف انقلاب اسلامی بیش از پیش آشنا شویم این دهه باید مثل دهه عاشورا در کشور ما سنت شود. دهه عاشورا یادآور مظلومیت خاندان پیامبر و سیدالشهداست دهه عاشورا دهه خون است.

دهه عاشورا و دهه فجر دو روی یک سکه

دهه فجر دهه پیروزی انقلاب اسلامی است دهه پیروزی خون بر شمشیر است و این دو دوروی یک سکه اند اگر عاشورا نبود انقلاب اسلامی و دهه فجر هم نبود.

باید همانطور که در این 35 سال دهه فجر را گرامی داشته ایم نسل های آینده هم این ده شب را به مدرسه ای برای واکاوی انقلاب تبدیل کنند.

این دهه فرصتی است برای بررسی چرایی و چگونگی تحقق و پیروزی انقلاب اسلامی، فرصتی است تا با چهره ها و شهدای انقلاب آشنا شویم.

دهه فجر دهه شناخت آرمان ها و اهداف و موانع سر راه انقلاب است. دهه فجر فرصتی است تا عبور از این موانع را پیدا کنیم در این دهه باید تاثیر انقلاب رادر کل جهان بشناسیم توطئه های دشمنان را بشناسیم این که امروز کجای انقلاب قرار داریم و چشم انداز فردای ما کجاست.

برای تعریف وظایف و کارهای رهبری در مدیریت بحران ها می توان گفت که قدرت و شخصیت رهبری مثل ناخدای یک کشتی دانست وقتی دریا آرام است و باد موافق می وزد فرقی بین ناخدا و مسافران کشتی نیست در بحرانها و دریای طوفانی نقش ناخدا  مشخص می شود.

رهبری پیشقدم در حل بحران ها است

کسی که مسئولیت رهبری را برعهده می گیرد برای ورود به بحرانها پیش قدم می شود.

امام از سال 41 تا 68 این انقلاب را رهبری کرد که در این ایام با مسائل و مشکلات مهمی مواجه شد، یکی از اتفاقات مهم چند روز قبل از پیروزی انقلاب روی کار آمدن بختیار بود. این توطئه طراحی شده توسط امریکا و غرب بود به زعم آنها ملت ایران در آن برهه شاه را نمی خواست سعی کردند با آوردن بختیار اجازه ندهند حکومت به دست روحانیت و مرجعیت بیفتد از این رو طرح حکومت ملی را طرح ریزی کردند، امام با هوشمندی تمام این توطئه را کشف کرد و تصمیم گرفت به کشور برگردد چون احتمال می دادند با این توطئه نهضت صدمه بخورد.

 26دی شاه رفت و امام اعلام کرد 6بهمن برمی گردد خبرنگاران غربی به بهانه مصاحبه به ملاقات امام رفتند تا ایشان را از بازگشت به کشور برحذر دارند امام بعدها گفت: از این اصرار غربی ها به شک افتادم و قانع شدم خلاف نظر آنها عمل کنم.

امام متوجه شده بود که دشمنان قصد به انحراف کشیدن نهضت را دارند و با رهبری بی بدیل خود توطئه راخنثی کرد.

یکی دیگر از بحرانهایی که امام در دوران رهبری خود با آن مواجه بودند داستان حکومت نظامی 20 بهمن 57 که یکی از لحظات حساس در سرنوشت انقلاب بود رژیم اکیدا دستور حکومت نظامی اعلام کرده بود اما امام اطلاعیه داده بودند تا مردم به خیابان بریزند نتیجه این بود که دو روز بعد رژیم سقوط کرد و انقلاب پیروز شد.

امام ارتش را از آن انقلاب کرد

با پیروزی انقلاب در همان روزهای نخست یک بحران جدید خود را نمایان کرد این که آیا ارتش باقی بماند یا منحل شود ؟

همه بر این نظر بودند که این ارتش وابسته به رژیم شاه است و از 17شهریور تا 22بهمن در مقابل مردم صف آرایی کرده است همه بر این باور بوده اند که شاه می خواست با  این ارتش انقلاب را بشکند و در یک کلام بر این نظر بودند که این ارتش ، ارتش انقلاب نیست اما امام متوجه شد پشت سر این حرف ها توطئه ای بوده است شورای انقلاب تصمیم بر حفظ ارتش گرفت و طی طرحی درجه داران از سرهنگ به بعد بازنشست می شدند اگر بعدا کسی شناسایی شد که وابستگی به رژیم طاغوت ندارد به خدمت بازگردد.

امام با تدبیر بی نظیر خود ارتش را از آن انقلاب کرد وطی دستوری 29فروردین دستور داد ارتش در حضور مردم رژه بروند و آن روز به نام ارتش نامگذاری شد مدیریت امام در بحث حفظ ارتش وقتی جلوه گر شد که در کمتر از چندماه در شهرهای مرزی کشور دچار التهاب شد و ارتش با کمک سپاه و بسیج از نظام دفاع کرد .

حزب خلق مسلمان و منافقین نیز از بحران هایی بود که با رهبری الهی ، قاطعانه و هوشمندانه امام خمینی مهار شدند.

امام این جنگ جهانی علیه ایران را سامان داد

بزرگترین بحران در دوران رهبری امام را می توان جنگ تحمیلی دانست وقتی که دشمنان دیدند با بازی های سیاسی و حزب بازی نمی توانند انقلاب را مهار کنند و ملت را از اطراف امام بپراکنند تصمیم گرفتند با یک ارتش مجهز و بهره مند از پشتیبانی جهانی از بیرون مرزها به انقلاب حمله کنند امام این جنگ جهانی علیه ایران را سامان داد.

سپاه پاسداران، بسیج، ارتش و مردم با اقتدار مقاومت کردند و بعد از 8سال جنگ نابرابر حتی یک وجب از خاک کشور را به دشمن ندادیم.

دو بحران دیگر یکی بنی صدر و دیگری عزل قائم مقام رهبری بود که تدبیر و قاطعیت امام خمینی را بیش از پیش متجلی کرد و امام نشان داد زمانی که پای اسلام در میان باشد با هیچ کس ملاحظه ای ندارد و در اجرای تکلیف خود یک لحظه هم درنگ نمی کند.

بحران ها دوران رهبری مقام معظم رهبری

اولین مدیریت حکیمانه رهبر معظم انقلاب مربوط به انتقال مدیریت از دوران امام به دوران جدید بود، مردم نمی توانستند لحظه ای را بدون امام تصور کنند بعد از رحلت امام که ملت دچار شوک سنگینی شده بودند رهبر معظم انقلاب این انتقال مدیریت را با تقوای الهی انجام داد ، وقتی وظیفه رهبری به ایشان محول شد طوری رفتار کردند که مردم فهمیدند راه امام ادامه دارد و همان اعتمادی که به امام داشتند به ایشان نیز ایجاد شد.

از مهم ترین بحران های دوران رهبر معظم انقلاب می توان به دوره اصلاحات اشاره کرد، 18تیر 78اولین بحران سنگین . دانشگاه ، خیابانها و اطراف بیت رهبری به آشوب کشیده شد، مردم چشم باز کردند و دیدند تهران ملتهب است . رهبر معظم انقلاب همانند امام با اعتماد به بصیرت مردم 23 تیر را در مقابل 18 تیر قرار داد. 23تیر پادزهری برای حادثه 18تیر شد. مردم به خیابانها آمدند و قائله جمع شد.

انتخابات 88 و بروز فتنه نقطه اوج بحران در دوران مدیریت رهبری

چند ماه بعد مجلس ششم آغاز شد، برای شناختن آن مجلس باید نطق های پیش از دستور نمایندگان مجلس ششم را بخوانید حرفهای ساختار شکنانه ای که معتقد بود افکار امام را باید در موزه ها جستجو کرد ونامه جام زهر را و استعفای دسته جمعی.

مجلس ششم هر روز یک بحران بود و با سوخت بحران اموراتش را می گذراند، در همان برهه خیلی ها دوم خرداد را پایان ولایت فقیه می دانستند این بحران بسیار پیچیده ای بود که با تدبیر رهبر معظم انقلاب تدبیر شد.

مدیریت رهبری در دوران 8ساله 76تا 84 به گونه ای بود که کشتی کشور دچار تلاطم شد اما غرق نشد.

انتخابات 88 و بروز فتنه نقطه اوج بحران در دوران مدیریت رهبری بود. رهبر معظم انقلاب در آن ایام با تکیه به قانون حق اعتراض را برای کاندیداهای معترض قائل شدند و فرمودند من برای مقابله با دیکتاتوری در این کشور همه را به تبعیت از قانون دعوت می کنم. رهبری با چراغ بصیرت در آن زمان مردم را به مقابله با فتنه دعوت کرد.

با بروز انحراف حرف ها و رفتار ها و کارهایی بروز کرد، رهبر معظم انقلاب مصلحت کشور را در این می دانستند که کشتی ریاست جمهوری به ساحل انتخابات برسد در حالی که مراقب انحرافات بودند جلوی کسانی که می خواستند این کشتی سالم به انتخابات نرسد را گرفتند.

و بحرانی که امروز با آن مواجهیم مسئله تحریم هاست و راه حلی که ایشان برای عبور از این تحریم ها مطرح کرده اند تکیه بر منابع داخلی، نیروی داخلی، وحدت، اقتصاد مقاومتی و امیدوار نبودن به سخاوت دشمنان است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۳
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها