کد خبر: ۲۰۴۶۰۳
زمان انتشار: ۱۰:۵۸     ۲۴ بهمن ۱۳۹۲
گزارش پنتاگون از توانایی‌های نظامی ایران
وزارت دفاع آمریکا در جدیدترین گزارش سالانه خود تاکید کرد: ایران به صورت مستمر توانمندی‌های نظامی‌اش را ارتقا می‌دهد.
به گزارش باشگاه خبرنگاران در جدیدترین گزارش سالانه سازمان اطلاعات وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) آمده است: «ایران به صورت مستمر توانمندی‌های نظامی‌اش را ارتقا می‌دهد. نیروی دریایی ایران در حال ساخت شناورهای سریعتر است، نیروی زیردریایی خودش را توسعه می‌دهد، توانمندی‌های دفاع موشک‌های کروز خودش را توسعه می‌دهد و حضورش را در آب‌های بین‌المللی افزایش می‌دهد. نیروی دریایی ایران، دورترین استقرار فرامنطقه‌ای خودش را در مارس 2013 انجام داد به طوری که در آب‌های چین حضور یافت و برای اولین بار یک زیردریایی ایرانی در دسامبر 2013 به هند رفت. نیروی دریایی ایران می‌خواهد تا به آب‌های اقیانوس اطلس برسد.»
در ادامه این گزارش آمده است: «ایران در تلاش است نیروی دفاع هوایی و نیروی هوایی خودش را مدرنیزه کند. هر سال ایران سامانه‌های ساخت ایران را رونمایی می‌کند از جمله این سامانه‌ها می‌توان به سامانه‌های موشکی، رادارها و پهپادها اشاره کرد. ایران در سال 2013 نیز همین کار را انجام داد (سامانه‌های جدیدی به نمایش گذاشت). ایران همچنان در تلاش است به سامانه‌های موشکی پیشرفته دوربرد زمین به هوا دست پیدا کند.»
در بخشی دیگر از این گزارش اذعان شده است: «ایران به قدری پیشرفت کرده که می‌تواند اهدافی را در سراسر منطقه و در شرق اروپا هدف قرار بدهد. ایران علاوه بر فناوری‌های موشکی و راکتی فزاینده‌اش، در تلاش است میزان کارایی سامانه‌های موجودش را تقویت کند. ایران در حال ساخت موشک بالستیک ضد کشتی به نام خلیج‌ فارس است. وسیله پرتاب فضایی سیمرغ ایران نشان دهنده عزم این کشور برای توسعه فناوری‌های موشک‌های بالستیک قاره پیماست.»
این گزارش با اذعان به اینکه ایران هیچ گاه اهداف جنگ‌طلبانه نداشته ادامه می‌دهد: با وجود این، بعید است ایران شروع کننده مناقشه باشد یا به صورت تعمدی اقدامی تحریک‌آمیز برای شروع درگیری صورت بدهد یا به حمله پیشدستانه مبادرت کند.
همچنین در گزارش پنتاگون ادعا شده است، تهران به علت نفوذ منطقه‌ای خود، حمایت از گروه‌های تروریستی، ارتقای توانمندی‌های نظامی و برنامه هسته‌ای‌اش تهدیدی جدی برای منافع ایالات متحده آمریکا به شمار می‌رود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها