کد خبر: ۲۰۵۵۰
زمان انتشار: ۱۷:۰۵     ۲۷ شهريور ۱۳۹۰
فرمانده سپاه قدس گیلان از جمع‌آوری و تدوین مستند عملیات‌های نامنظم و برون‌مرزی جمهوری اسلامی ایران در دوران دفاع مقدس خبر داد.

به گزارش 598 به نقل از خبرگزاری فارس از رشت، هامون محمدی بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران به مناسبت فرا رسیدن هفته دفاع مقدس با تاکید براینکه نباید در حوادث این دوران متوقف شویم اظهار داشت: دلخوشی به حوادث جنگ و متوقف شدن در آن حوادث ما را به جایی نمی‌رساند.
وی ادامه داد: زینب (س) و امام سجاد (ع) در حادثه کربلا متوقف نشدند و تجربه‌های عاشورا را به نسل‌های آینده منتقل کردند.

محمدی با اشاره به اینکه انتقال حادثه کربلا به نسل‌های آینده موجب بیداری مردم شد، افزود: ائمه (ع) توانستند هدف مقدس امام حسین (ع) را به مردم منتقل کنند.
فرمانده سپاه قدس گیلان درک واقعه کربلا پس از 1400 را مرهون تلاش‌های ائمه (ع) دانست و تصریح کرد: درس و عبرت دو وجه اساسی حوادث است.
وی شهادت، شهامت و ایثارگری در جنگ را الگوی مناسبی برای جوانان توصیف کرد و گفت: بعضی از افراد در دوران دفاع مقدس امتحان بدی پس دادند و باید از این دوران عبرت گرفت.
محمدی شفاف‌ترین حادثه انقلاب را دفاع مقدس نامید و خاطرنشان کرد: کسانی که حوادث جنگ به نفع آنها نبوده، دفاع مقدس را تحریف می‌کنند.
فرمانده سپاه قدس گیلان با بیان اینکه باید به دنبال زوایای مختلف حوادث جنگ باشیم، ابراز داشت: عملیات‌های نامنظم و برون‌مرزی جمهوری اسلامی ایران در دوران دفاع مقدس جمع‌آوری، تدوین و مستند می‌شود.
وی به فرمایش مقام معظم رهبری اشاره کرد و بیان داشت: جنگ گنج عظیمی است که درهای فراوانی در آن نهفته است.
محمدی بر عدم تسامح و تساهل در واقعه جنگ تاکید کرد و افزود: بسیاری از سختی‌ها را باید تحمل کرده و کارهای اساسی و ریشه‌ای انجام داد.
فرمانده سپاه قدس گیلان اساسی‌ترین قطعه پازل بیداری اسلامی را دفاع مقدس خواند و اذعان داشت: 8 سال دوران دفاع مقدس بزرگ‌ترین امتیاز در دنیاست.
وی دوران دفاع مقدس را تکمیل کننده جریان انقلاب اسلامی در منطقه برشمرد و اظهار داشت: دومینوی فرو ریختن سران حکومت‌های پوشالی منطقه آغاز شده است.
محمدی قیام مردم منطقه را مرهون خون شهدا و ایثارگری رزمندگان در دوران دفاع مقدس دانست و تصریح کرد: بیداری اسلامی مرزهای جغرافیایی و عقیدتی را در نوردید و دنیا به دنبال عدالت‌خواهی است.
فرمانده سپاه قدس گیلان با اشاره به اینکه خداوند وعده داده زمین از آن صالحان است، یادآور شد: شجاعت، شهامت، اعتقاد و اعتماد به خداوند رمز موفقیت است.
وی ایجاد روحیه خودباوری، ظلم ستیزی و عمل به تکلیف را میوه دفاع مقدس معرفی کرد و گفت: رزمندگان در جنگ به وعده‌های خداوند اعتماد داشتند.
محمدی با بیان اینکه رسیدن به جامعه الهی هزینه‌هایی را به دنبال دارد، ابراز داشت: ملت ایران هزینه آن را پرداخته است.
فرمانده سپاه قدس گیلان به رویکرد متفاوت هفته دفاع مقدس سال جاری نسبت به سال‌های گذشته اشاره کرد و بیان داشت: امسال در هفته دفاع مقدس فضاسازی و فرهنگ‌سازی برای مشارکت مردم و جوانان فراهم شده است.
وی فراهم کردن بستر فرهنگی را از وظایف حکومت اسلامی نامید و اذعان داشت: از ابتدای سال جاری تا کنون تعداد 12 هزار و 500 نفر دانش‌آموز گیلانی به مناطق عملیاتی جنوب کشور در دوران دفاع مقدس اعزام شدند
اخبار ویژه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها