کد خبر: ۲۰۶۱۲۸
زمان انتشار: ۱۰:۲۱     ۰۱ اسفند ۱۳۹۲
ایران تاکنون برای دستگیری ۶نفر از مجرمان به پلیس بین الملل روی آورده است؛ مجرمانی که جرم تمامی آنها به نوعی با کلاهبرداری گره خورده است …
به گزارش پایگاه 598 به نقل از دانا، در تمام دنیا مجرمانی وجود دارند که از ترس افتادن در دام پلیس و دستگاه قضایی، فرار را بر قرار ترجیح می دهند. وقتی که دست کشورها از مجرمانشان کوتاه می شود، دست به دامان پلیس بین الملل می شوند تا آن مجرمان را تحویل کشور خود دهند.

در یکی دو سال اخیر محمودرضا خاوری و مهرگان، برادر مه آفرید خسروی، مشهورترین اشخاصی هستند که ایران پلیس بین الملل را مامور دستگیری آنها کرده است. با این حال این دو نفر تنها افرادی نیستند که پلیس بین الملل از سوی ایران مامور دستگیری آنها شده است. در زمانی که اینترپل خاوری را در فهرست تحت تعقیبی ها قرار داد، به جز او تنها دو نفر در این لیست قرار داشتند. اکنون در این مدت ۱ساله، تعداد تحت تعقیبی ها به ۶نفر رسیده است. البته انتظار می رود به زودی نام سران جیش العدل به این لیست اضافه شود.

در حال حاضر ایران ۶نفر را در فهرست تحت تعقیبی های اینترپل قرار داده است تا پلیس بین الملل آنها را دستگیر کند. تمامی مجرمانی که از ایران فرار کرده و ایران به دنبال آنهاست، متهم به فساد مالی هستند اما نوع جرمی که مرتکب آن شده اند، متفاوت است. جوانترین تحت تعقیبی این فهرست، ۳۲ سال و پیرترین فرد نیز که همان خاوری معروف است، ۶۱سال سن دارد. ۵نفر از مجرمان مرد هستند و نام ۱زن نیز بین آنها به چشم می خورد.
 



مهرگان امیرخسروی: وی برادر مه آفرید امیرخسروی بود که سال گذشته به درخواست ایران درفهرست تحت تعقیبی های اینترپل قرار گرفت. مهرگان ۵۰ساله، متولد رودبار به جرم جعل اسناد، رشوه و کسب غیرقانونی اموال تحت تعقیب پلیس اینترپل است. او نیز مانند محمودرضا خاوری به کانادا گریخته بود. گفته می شود کانادا در تحویل این متهمان همکاری لازم را نداشته است.

محمودرضا خاوری: رییس سابق بانک ملی ایران، ۶۱ساله و متولد خرم آباد. او که به زبان انگلیسی نیز مسلط است، مشخص نیست پس از فرار به کانادا کجا به سر می برد. با گذشت حدود دو سال از فرار او، اینترپل موفق به دستگیری او نشده است. مشارکت و دست داشتن در اختلاس و کلاهبرداری، اخذ رشوه، کسب غیرقانونی اموال از طریق سیستم بانکی در سطح عمومی اتهام های مدیر سابق بانک ملی هستند.

حسن سلطانی: مرد ۴۵ساله متولد بابل. او نیز به جرم کلاهبرداری تحت تعقیب است. رشوه و کسب غیرقانونی اموال از اتهام های اوست.

محمد جعفر لنگرودی: این مرد ۳۵ساله که متولد نوشهر است، به جرم خیانت در امانت تحت تعقیب است. نام او قبل از محمودرضا خاوری در این فهرست قرار گرفته است.

زهرا حیدری مورچه خورتی: تنها زنی که توانسته است از دست دستگاه قضایی ایران فرار کند، ۳۷سال سن دارد و متولد تهران است. جرم او اختلاس، پولشویی و جعل اسناد است.

مسحن سالاروند: جوانترین مجرمی است که از ایران خارج شده و اینترپل در تعقیب اوست. او که ۳۲ساله است به جرم مشارکت در اختلاس، پولشویی و جعل اسنادتحت تعقیب است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۲
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها