کد خبر: ۲۰۶۴۱۹
زمان انتشار: ۱۷:۴۷     ۰۲ اسفند ۱۳۹۲
یک روزنامه اصلاح طلب خواستار بازشدن قفل ارتباط با آمریکا در دولت روحانی شد و تصریح کرد که ایران و |آمریکا دارای منافع مشترک فراوانی هستند که باید این منافع مشترک مبنایی شود برای برقراری ارتباط میان دو کشور.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از سراج 24، روزنامه ابتکار در یادداشتی تحت عنوان«قفل رابطه و کلید روحانی» مدعی شد که طی سی و سال گذشته تلاش های وافری برای بازکردم قفل روابط میان ایران و آمریکا صورت گرفته که هر بار به دلایلی این تلاش ها کارساز نبوده است.

نویسنده این یادداشت با اشاره به این که با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید همه نگاهها به کلید حسن روحانی دوخته شده، نوشت:در طول استقرار شش ماهه دولت یازدهم، تمام انرژی و وزن این دولت بر سیاست خارجه، به بهانه پرونده هسته ای، ولی با نیم نگاهی به قفل رابطه ایران و آمریکا متمرکز بوده است. گامهای مهمی در همین مدت برداشته شد. مذاکره مستقیم وزیر خارجه ایران و آمریکا، مکالمه تلفنی روحانی و اوباما و ملاقاتهای پی در پی دیپلماتهای دو کشور، امید به کارآمدی کلید روحانی را، برای باز کردن قفل 35 ساله، بیشتر کرده است.

این روزنامه درادامه برای توجیه برقراری روابط میان ایران و آمریکا مدعی شد که ایران و آمریکا منافع مشترک زیادی داشته  و این منافع مشترک در مواردی هر دوکشور را چونان مسافرین یک قایق نموده است.

نویسنده این یادداشت در بخش دیگری مدعی شد که چین بر حیات خلوتِ روابطِ قفل شده ایران و آمریکا چنگ انداخته و با تکیه بر قدرت نظامی و اقتصادی در اقصی نقاط جهان در حال توسعه و پیشروی است و این در حالی است که وجه مشترک ایران و آمریکا این است که هر دو دارای دین توحیدی هستند و معنویت خواهی وجه مشترک فرهنگ دو ملت آن به حساب می‌آید. ولی در جهان چینی شده هیچ بهره و رنگی از دین و معنویت وجود ندارد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها