کد خبر: ۲۰۷۸۰۵
زمان انتشار: ۱۳:۴۸     ۰۷ اسفند ۱۳۹۲
گزارش دومین روز سفر روحانی به هرمزگان؛
رییس جمهور با بیان اینکه یارانه نقدی برای اقشار نیازمند جامعه ادامه خواهد یافت، گفت: اگر خانواده هایی دارای حقوق و مزایایی بالا باشند طبق قانون یارانه به آنها تعلق نمی گیرد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از پایگاه خبری هرمز، حجت الاسلام حسن روحانی در دیدار علمی شیعه و سنی در بندرعباس اظهار کرد: وظیفه علما حرکت در مسیر حق و حقیقت است و این موضوعات را باید با بیان قابل فهم به مردم ارائه دهند.

وی در ادامه بیان کرد: وحدت میان مسلمان یکی از آرمان‌های بزرگ اسلام و مورد تأکید پیامبر و قرآن است و امروز بسیاری دلشان می‌خواهد میان امت اسلام در جهان و ایران اختلاف باشد.

رییس جمهور با بیان اینکه اختلاف به معنای تفاوت در تفسیر و نظر اشکالی ندارد، بیان کرد: اگر معنای این اختلاف تنازع و روبروی هم قرار گرفتن و به سمت شقه شقه کردن جامعه باشد، خطرناک است.

حجت الاسلام روحانی با اشاره به این مطلب که امروز دشمنان اسلام کاری کردند که مسلمانی به کشتن و ریختن خون مسلمانی دیگر افتخار کند، افزود: امروز بدخواهان فراوانی در سطح جهانی داریم و البته ممکن است در منطقه نیز عده‌ای تحت تأثیر باشند و بخواهند فاصله‌ها را بیشتر کنند.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به شرایط مطلوب اتحاد و یکپارچگی میان اهل تسنن و شیعیان در سراسر کشور و به ویژه در استان هرمزگان گفت: برای ترویج فرهنگ اسلام باید در مقام عمل اخلاق اسلامی را نشان دهیم.

رئیس‌جمهور دولت یازدهم تصریح کرد: این دولت مصمم است در مسیر وحدت مسلمانان به عنوان هدفی مقدس اصرار بورزد و همه اعضای دولت و مدیران کشور در سراسر ایران مکلفند از لحاظ دینی، قانونی و مدیریتی در جهت وحدت باشند.

روحانی با اشاره به تأکید حضرت امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب بر وحدت میان مسلمان افزود: چطور می‌شود کسی ادعا کند از اهل تسنن یا تشیع است و در برابر کسی که لااله الله گفته بایستد.

 

مشکل دشمنان با اصل اسلام،قرآن و اهل بیت است

وی با بیان اینکه قدرت‌نمایی ملت لازمه حل کم هزینه مسائل با دنیا است، گفت: امروز وظیفه داریم ایران را به عنوان الگو و نمونه در زمینه همزیستی و اخوت در میان مسلمانان به جهان معرفی کنیم و اگر بخواهیم مسائل خود را با دنیا کم هزینه حل کنیم یکی از لازمه‌های آن قدرت‌نمایی ملت است.

رییس جمهور، بالاترین بخش قدرت نمایی ملت را اتحاد، انسجام و وحدت ملی دانست و افزود: همه باید ببینند ایران برای منافع، فرهنگ، هویت و دفاع ا زحقوقش یکپارچه است. مشکل دشمنان با اصل اسلام، دین، سیره پیامبر،‌ قرآن و اهل بیت است.

روحانی در ادامه سخنان خود اظهار کرد: اگر بخواهیم برخی مسائل جزئی در مناسک دینی را بزرگ کنیم نمی‌توانیم در برابر دشمنان پیروز شویم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: اگر تا امروز در مذاکرات موفقیت به دست آوردیم در سایه قدرت ملی است لذا نقد در این خصوص اشکالی ندارد و اگر کسی می‌خواهد دولت را نقد کند بدون اشکال است.

 

تلاش می‌کنیم بهانه‌ها را از دشمن بگیریم

رئیس‌جمهور با بیان اینکه دشمنان به بهانه‌هایی خواستند ما را از حقوقمان باز دارند، تصریح کرد: این حق تنها حق هسته‌ای و غنی‌سازی نبود و به این بهانه ما را از حقوقی نظیر صادرات تعامل آزاد اقتصادی با جهان باز دارند.

حجت الاسلام حسن روحانی با اشاره به سابقه خود در زمینه پرونده هسته‌ای و همچنین شروع تحقیقات هسته‌ای در کشور گفت: کسانی که به دنبال سلاح هسته‌ای بودند هیچگاه دنبال دیگر کشورها نمی‌رفتند که بگویند ما غنی‌سازی می‌خواهیم.

وی افزود: هیچ ساده‌لوحی که به دنبال سلاح باشد این کار را نمی‌کند اما ما با شرق و غرب مذاکره کردیم ولی آنها این تکنولوژی را به ما ندادند لذا اگر می‌خواستیم کار مخفی هسته‌ای انجام دهیم آن را عملی نمی‌کردیم چراکه سلاح را مخالف فقه و شرع می‌دانیم.

رییس جمهور دولت تدبیر و امید با اشاره به تحریم‌های غرب علیه ایران عنوان کرد: تلاش دولت این است که با شفاف‌سازی بیشتر در چارچوب مقررات بین‌المللی و مذاکرات سازنده با آنهایی که این مشکل را ایجاد کردند و کشورهای 1+5 در یک مذاکرات سازنده بر حق هسته‌ایمان تأکید کنیم.

حجت الاسلام روحانی اضافه کرد: ما می‌خواهیم دنیا در اجرای این حق برای ما مزاحمت ایجاد نکند و در همین راستا قدم اول را برداشته‌ایم ، در متن تفاهم اولیه ژنو نیز بر حق غنی‌سازی در فردو و نطنز تأکید شده و بحث بر سر این است که گسترش آن چقدر باشد.

رئیس‌جمهور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ابلاغ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی از سوی رهبر انقلاب، گفت: هیچ کاری بدون زیرساخت فرهنگی انجام نمی‌شود و اگر بخواهیم در اقتصاد پیشرفت کنیم باید کار فرهنگی انجام شود.

وی با اشاره به اینکه در اقتصاد تنها کار، تلاش، موضوعات بانکی و مالی مطرح نیست و به وجدان کاری و اخلاق کار نیز نیاز داریم، اذعان کرد: همه این کارها باید توسط مردم انجام شود و دولت خادمی است که برای مردم تسهیلات فراهم می‌کند؛ مگر دولت می‌تواند در جامعه‌ای مسائل فرهنگی را درست کند؟

روحانی در ادامه سخنان خود به میزان بالای کارمندان دولت و انتقاد از این موضوع نیز اشاره کرد و افزود: هرچه به دست می‌آوریم باید به کارمندان حقوق دهیم یا به بازنشستگان پرداخت کنیم؛مگر یک کشور 75میلیونی چقدر کارمند می‌خواهد؟

وی مطرح کرد: اگر قرار باشد هر روز از چاه نفت در بیاوریم و دشمن نیز با قلدری نگذارد آن را بفروشیم و در ادامه پول آن را حقوق کرده و میان کارمندان تقسیم کنیم صحیح نیست.

رئیس‌جمهور با اشاره به جایگاه استان هرمزگان در تولید فولاد گفت: در آینده‌ای نزدیک این استان یکی از قطب‌های مهم فولاد خواهد بود و امروز تصمیم گرفتیم فاز دوم بندر شهید رجایی را تکمیل کنیم و تصمیم بر این بود که فاز سوم را نیز آغاز نماییم و امید داریم فاز چهارم و پنجم نیز به زودی آغاز شود.

 

مبنای دولت ایران همکاری با همسایگان است/دولت دوازدهم فرودگاه جاسک را تکمیل می کند

حجت الاسلام روحانی امروز در دومین روز سفر خود به استان هرمزگان در دیدار با مردم شهرستان جاسک اظهار کرد: ما با همه کشورهای جنوبی با روابط و تعامل بهتر، دنبال منطقه ای امن و آماده برای سرمایه گذاری هستیم.

وی در ادامه بیان کرد: همه ایرانیان داخل کشور، ایرانیان خارج کشور و یا کارآ فرینان دیگر می توانند به آینده این منطقه توجه داشته باشند.

رییس جمهور با اشاره به موقعیت شهرستان جاسک در توسعه سرمایه گذاری به کشورهای همسایه بیان کرد: این شهرستان از غربی ترین تا شرقی ترین سواحل قابلیت تبدیل شدن به یک بندرگاه تجاری به خصوص در بخش دریاست و این منطقه به دلیل استقرار در کنار ساحل دریای عمان و مکران در آینده نزدیک تبدیل به یک منطقه ویژه خواهد شد.

حجت الاسلام روحانی افزود: به دلیل وجود نیروی ارتش در سال های اخیر در این منطقه جاسک تحول خوبی یافته است و این تحول به عنوان یک منطقه دریایی مهم برای آب های ساحلی جنوب ایران و همچنین امنیت دریایی در کل این منطقه ادامه پیدا می کند.

 

سرمایه گذاری در جاسک منفعت دارد

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به خدمات نیروی دریایی به دلیل اهمیت منطقه حساس خلیج فارس، دریای عمان و حتی اقیانوس هند گفت: شهرستان جاسک علاوه بر منطقه دریایی مهم به یک منطقه اقتصادی مهم انرژی برق نیز تبدیل خواهد شد.

رییس جمهور دولت یازدهم اذعان کرد: ما باید دست به دست هم دهیم و آنچه من امروز من در خدمت مردم عزیز عرض می کنم برنامه ای است که در طول این دوره اجرا خواهد شد.

روحانی در این رابطه  به توسعه زیرساخت های جاده ای بین محور بندرعباس- جاسک اشاره کرد که بخشی از این جاده تا میناب به صورت بزرگراه احداث می شود اما در عین حال برنامه برای ایجاد جاده نیز درحال مطالعه است.

وی در این خصوص با بیان اینکه اما این کار را در این دولت اجرا و تکمیل خواهیم کرد، تصریح کرد: هرکس از فردا در این منطقه سرمایه گذاری کند بداند در سال های آتی قطعا منفعت خواهد داشت.

 

ایجاد بندرگاه در جاسک برای صادرات نفت

رییس جمهور تدبری و امید همچنین به دیگر قابلیت های شهرستان جاسک اشاره کرد و گفت: بندرگاهی برای صادرات نفت در جاسک احداث می شود و همچنین بندری که در آینده مقداری از نفت جمهوری اسلامی ایران را به دنیا صادر کند طرح اجرای آن در این منطقه دنبال می شود.

روحانی با اشاره به این مطلب که بندرگاهی برای صادرات نفت پیش بینی خواهد شد که امیدوارم این کار در همین دولت آغاز شود و تکمیل آن در دولت دوازدهم صورت گیرد، اذعان کرد:برای احداث بندرگاه، به یک فرودگاه نیاز داریم که با توسعه آن به یک فرودگاه بین المللی تبدیل شود.

وی اضافه کرد: اولین قدم ها را در این دولت برای توسعه فرودگاه فعلی برخواهیم داشت و قدم به قدم برای طراحی یک فرودگاه بین المللی که انشاءالله در دولت یازدهم و تکمیل آن در دولت دوازدهم مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

روحانی با اشاره به اهمیت توسعه زیرساخت های جاده ای به محور بندرعباس- جاسک اشاره کرد و افزود: بخشی از این جاده تا منطقه میناب به صورت بزرگراه تکمیل خواهد شد و تا پایان سال آینده یعنی 93 به صورت بهسازی جاده از میناب به جاسک متصل خواهد شد.

 

توسعه بندرگاه جاسک در دولت یازدوهم؛تکمیل در دولت دوازدهم

رییس جمهور دولت یازدهم عنوان کرد: اما درعین حال برنامه ای برای ایجاد بزرگراه از میناب به جاسک هم در دست مطالعه و برنامه ریزی است که انشاالله در طول دولت یازدهم آن را اجرا و تکمیل خواهیم کرد.

وی افزود: ما با استفاده از خط لوله گازی که از این منطقه عبور می کند منابع جدیدی از پتروشیمی گرفته تا فولاد و آلومینیوم را در این جا به وجود خواهیم آورد که بنای آن تبدیل شدن این منطقه به یک منطقه صنعتی است.

 

اتصال شهری جدید به جاسک

روحانی همچنین گفت: همانگونه که در منطقه خلیج فارس، خارک فعال خواهد بود و خواهد ماند، در منطقه جاسک هم بندرگاهی برای صادرات نفت پیش بینی خواهد شد که امیدواریم این کار را در این دولت آغاز کنیم، گام های اولیه برداشته شود و در دولت دوازدهم نیز تکمیل گردد.

وی با بیان این که ما نخستین گام ها را در این دولت برای توسعه فرودگاهی مهم برخواهیم داشت، گفت: گام به گام این فرودگاه در دولت یازدهم و دوازدهم برای رسیدن به یک فرودگاه بین المللی تکمیل شود.

روحانی با بیان اینکه جاسک استعداد خوبی برای رشد و توسعه دارد، اضافه کرد: البته برای این توسعه بزرگ در کنار شهر جاسک، یک شهر جدیدی هم متصل به جاسک طراحی خواهد شد تا بتواند همه نیازمندی های آینده را در این منطقه برآورده کند.

رییس جمهور دولت تدبیر و امید گفت: البته طرح هایی هم برای سال آینده در دست است که انشاالله تا پایان سال آینده تکمیل خواهد شد.

وی در خصوص سیار طرح های در دست اقدام برای این منطقه نیز گفت: برای فاضلاب جاسک طبق برنامه بیش از 16 میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده است که تا پایان سال 93 این هزینه تخصیص و طرح اجرا خواهد شد.

 

انتقال آبا از سد جگین نیاز به 20 میلیارد تومان اعتبار دارد

به گفته روحانی، بیمارستان 32 تخت خوابی جاسک نیز توسعه خواهد یافت و به یک بیمارستان 64 تخت خوابی تبدیل خواهد شد که کار توسعه آن تا پایان سال 93 به اتمام خواهد رسید.

وی همچنین به طرح انتقال آب از سد جگین به این منطقه نیز اشاره ای کرد و افزود: این طرح انتقال آب از سد چگین است. این سد نیاز به 20 میلیارد تومان دارد که مبالغ آن پیش بینی شده و در سال آینده عملیاتی خواهد شد.

روحانی مطرح کرد: بنابراین سه طرح مربوط به آب، بیمارستان و فاضلاب وعده دولت برای اجرا تا پایان سال آینده است که امروز استانداران و همه مسوولان مربوطه این قول را از زبان رییس جمهور شنیدند و انشاالله عملیاتی و اجرایی خواهد شد.

حجت الاسلام حسن روحانی امروز هفتم اسفند در دیدار با مردم جاسک در بخش دوم سخنان خود در خصوص  موضوع هدفمندی یارانه‌ها  اظهار کرد: یارانه نقدی برای اقشار نیازمند جامعه ادامه خواهد یافت، البته اگر خانواده‌هایی در سطح کشور که وضع زندگی‌شان به گونه‌ای است که نیاز به یارانه ندارند طبق قانون اخیر مجلس می‌توانند با پر کردن یک فرم از گرفتن یارانه انصراف دهند.

وی افزود: فرم جدیدی نیز توزیع می‌شود که اعلام می‌شود و خوب است افرادی که نیاز ندارند آن را پر نکنند بلکه افرادی که نیازمند گرفتن یارانه هستند این فرم را پر می‌کنند.

رییس جمهور دولت یازدهم تصریح کرد: در سال آینده و مرحله آتی به غیر از یارانه نقدی که به خانواده‌ها پرداخت می‌شود یک بخش برای ساماندهی بهداشت و درمان تخصیص داده می‌شود.

روحانی ادامه داد: اولین قدم در حوزه بهداشت را در سال آینده برمی‌داریم و همه مردم را تحت پوشش درمانی قرار خواهیم داد. ما به دنبال این هستیم ارزش بیمه‌ها را بالا ببریم تا مردم امنیت خاطری در زمینه بهداشت و درمان داشته باشند.

رئیس‌جمهور با اشاره به بحث امنیت غذایی گفت: دولت در کنار یارانه نقدی، یارانه کالایی را نیز خواهد داشت و با یک برنامه منظم‌تر و دقیق‌تر در سال آینده به مسئله امنیت غذایی مردم می‌پردازیم چون مسئله غذا و بهداشت و درمان جزو نیازهای اولیه مردم است.

روحانی یادآور شد: اگر خانواده هایی در سطح کشور وضع زندگیشان به گونه ای است که به یارانه نیازی ندارند مثل دهک های بالا، طبق قانون اخیر مجلس شورای اسلامی به طور طبیعی طبق فرمی که پر می کنند، دیگر نیاز به یارانه نخواهند داشت.

 

تلاش می کنیم تورم در سال آینده تا 25 درصد کاهش دهیم

روحانی همچنین در بحث یاراه حامل های انرژی نیز گفت: بخشی از هدفمندی یارانه‌ها در تولید، حمل و نقل و سایر موارد به کار گرفته خواهد شد و همچنین قیمت حامل‌های انرژی مانند نفت، گاز و گازوئیل شیب ملایمی خواهد داشت.

وی اذعان کرد: ما مراقب هستیم همانطور که در این 6 ماه رشد تورم کاهش پیدا کرد در سال آینده هم رشد تورم کاهش پیدا کند و گرانی را کنترل می‌کنیم.

رییس جمهور با اشاره به تورم 42 درصدی در آغاز دولت یازدهم، ازکاهش میزان تورم تا 25درصد در پایان کار دولت یازدهم نیز خبر داد و افزود: در سال 93 ما دارای رشد فزاینده ای در اقتصاد و نیز تولید اشتغال خواهیم بود.

روحانی تصریح کرد: تلاش داریم به تدریج افراد فاقد بیمه را تحت پوشش بیمه قرار دهیم و کسانی از بیمه برخوردار هستند، میزان بهره مندی آنان را از حق بیمه افزایش خواهیم داد.

وی در بخش پایانی سخنان خود به مسئله وحدت اشاره کرد و افزود: در این کشور همه ایرانی‌ها دارای حقوق شهروندی خود هستند بدون توجه به تفاوت در عقاید و آراء مختلف، مخصوصا میان شیعه و اهل تسنن.

رییس جمهوری بیان کرد: ما همه عاشق و علاقمند به اهل بیت و خاندان رسالت هستیم و دارای خدا و قبله واحدیم لذا معنا ندارد بین اهل تسنن و شیعه تفاوتی قائل باشیم ما همه برادریم و نباید تفرقه‌ای میان ما باشد.

حجت الاسلام روحانی در بخش دیگری از سخنان خود در جمع مردم جاسک بر لزوم وحدت میان آخاد جامعه تأکید و تصریح کرد: همه ما زیر پرچم لا اله الا الله زندگی می کنیم و پیرو یک پیامبر،دارای یک قبله و  نیزحقوق مشترک هستیم.

روحانی با اشاره به دیدار دیشب خود با علمای اهل سنت و شیعه هرمزگان، افزود: در دیدار دیشب وحدت کاملا” میان این دو مذهب بزرگ اسلامی مشهود بود، اما باید زمینه تحقق وحدت و همدلی را در جامعه گسترش دهیم.

رییس جمهور دولت یازدهم با بیان اینکه تلاش این دولت ایجاد وحدت، توازن و تعادل بیشتر است، گفت: به عنوان مثال غرب استان هرمزگان وضع بهتری نسبت به شرق آن دارد لذا دولت برای ایجاد تعادل سرمایه‌گذاری بیشتری نسبت به سمت شرق استان خواهد داشت تا جاسک بندر توسعه یافته زیبایی در منطقه ساحل مکران شود.

وی در پایان از توسعه فعالیت های اقتصادی دولت در شرق هرمزگان خبر داد و گفت: شرق هرمزگان نسبت به دیگر مناطق هرمزکان از محرومیت های بیشتری رنج می برد و دولت تلاش دارد با توسعه فعالیت های اقتصادی در این منطقه و به ویژه در شهرستان جاسک، بخش عمده ای از محرومیت های استان را ترمیم کند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها