کد خبر: ۲۰۷۸۳۱
زمان انتشار: ۱۴:۲۲     ۰۷ اسفند ۱۳۹۲

به گفته یکی از مقام‌های ارشد پاکستان، اسلام‌آباد پس از حملات خشونت‌آمیز اخیر طالبان و ناکامی ظاهری مذاکرات صلح دولت با این شبه‌نظامیان، در آستانه انجام یک حمله نظامی وسیع در منطقه قبیله‌نشین وزیرستان شمالی است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه واشنگتن پست، این مقام ارشد پاکستان گفت: این حمله نظامی هر روزی ممکن است رخ دهد. این برنامه‌های نظامی با مقام‌های ارشد آمریکا که مدت‌ها بر انجام یک حمله تاکید داشتند، به اشتراک گذاشته شده است.

برنامه‌ریزی این عملیات در بحبوحه توقف درخواست پاکستان نسبت به حملات پهپادی آمریکا و نشست‌های دوجانبه عالی رتبه صورت می‌گیرد. حملات پهپادی آمریکا سه ماه است که در پاکستان متوقف شده و در دو سال اخیر این دوره طولانی‌ترین مدت توقف حملات پهپادی در این کشور محسوب می‌شود.

"آصف یاسین مالک"، وزیر دفاع پاکستان ریاست هیاتی از مقام‌های امنیتی در واشنگتن را به عهده دارد. "جان برنان"، رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) چند روز پس از نشست ژنرال لیود آستین، رئیس فرماندهی مرکزی آمریکا در مقرهای نظامی روالپندی، مخفیانه به پاکستان سفر کرد.

سرتاج عزیز، مشاور امنیت ملی نواز شریف، نخست‌وزیر پاکستان به خبرنگاران در اسلام‌آباد گفت: رایزنی‌ها در سطح مقام‌های کابینه در مورد این گزینه نظامی در چند روز آتی برگزار خواهند شد. مذاکره با طالبان متوقف شده و دستور رسمی دولت بزودی به این منطقه ابلاغ خواهد شد.

این مقام ارشد پاکستان با 150 هزار نیروی مستقر در این مناطق قبیله‌ای نشین گفت: دولت پاکستان برای آغاز یک عملیات پاکسازی وسیع آماده است. ما واقعا نیازی نداریم که از صفر شروع کنیم.

وی افزود، تخلیه رسمی این منطقه هنوز آغاز نشده اما ده‌هها هزار تن از ساکنین این منطقه که از گزارش‌های حمله فوری دولت ترسیده‌اند، خودشان منطقه را ترک کرده‌اند.

مقام‌های آمریکایی ضمن تحسین میزان همکاری‌های کنونی و تصمیم دولت گفتند که در گذشته بارها ناامید شده‌اند. آنها افزودند: زمانی مطمئن می‌شویم که شاهد انجام این حمله باشیم.

این مقام ارشد پاکستانی افزود: ما این اقدام را برای شادی آمریکا انجام نمی‌دهیم. اعدام هفته اخیر 23 سرباز پاکستانی توسط شبه‌نظامیان و حملات پیشین آنها سبب شد تا نظرات عمومی علیه این شبه‌نظامیان تغییر کند.

حزب مخالف مردم پاکستان نیز در بیانیه از این حمله نظامی حمایت کرد. عمران خان، رهبر حزب مخالف "جنبش برای عدالت" گفت: این اقدام نظامی حتمی است. مذاکره احتمالا همچنان بهترین گزینه باشد.

وی از دولت خواست تا رهبری سیاسی هرگونه عملیات نظامی را به عهده گرفته و ملت را به طور کلی از این مساله مطلع سازد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها