کد خبر: ۲۰۸۱۱۵
زمان انتشار: ۲۰:۴۲     ۰۸ اسفند ۱۳۹۲
بغض پدر شهید احمدی روشن در دانشگاه شیراز ترکید:
پدر شهید احمدی روشن در اعتراض به صحبت برخی افراد مبنی بر مورد نیاز نبودن غنی سازی 20 درصدی تصریح کرد: اشتباه می کند کسی که می گوید ما به غنی سازی 20درصد احتیاج نداشتیم؛ اگر احتیاج نداشتیم چرا میلیاردها تومان از بیت المال را خرج کردید که حالا در آب رودخانه بریزیم. اگر احتیاج نداشتیم چرا مصطفی را از ما گرفتید؟
به گزارش سرویس سیاسی پایگاه 598، حاج رحیم احمدی روشن پدر شهید هسته ای مصطفی احمدی روشن در یادواره شهدای هسته ای و گرامیداشت روز مهندس سه شنبه 6 اسفند ماه به همت بسیج دانشجویی دانشگاه شیراز برگزار شد؛ خطاب به دانشجویان گفت: بعد از شهادت مصطفی موضع گیری انسان دوستانه ای که از شما دیدیدم ما را شرمنده لطفتان کرد و برای ما مسلم شد که اگر ظاهر فیزیکی مصطفی را از دست دادیم، میلیون ها مصطفی به دست آوردیم.اگر ما حرف می زنیم، شما عمل کردید و با عملتان به ما درس شهید پروری و بصیرت آموختید.

پدر شهید هسته ای کشورمان افزود: بعد از انقلاب دشمن می خواست وانمود کند که دیگر درب علم و فناوری به روی مردم ایران بسته شده و این جوانان کشور بودند که باید ثابت می کردند این گزافه ای بیش نیست.

احمدی روشن بیان کرد: در زمان انقلاب کسانی که در دانشگاه ها ، مدارس و سایر مراکز علمی مشغول تحصیل بودند، درس را رها کرده و آموزشگاه خود را مراحل انقلاب قرار دادند و در این راه به والاترین مقام رسیدند و با خون خودشان مدرک تحصیلی کسب کردند. در جنگ هم بچه های ما چون شهید چمران، باکری ، همت و ... همین رویه را ادامه دادند و در مقابل استکبار جهانی از هیچ خاکریزی عقب نشینی نکردند.آنهایی که رفتند مدرک خود را از امام زمان دریافت کردند و آنهایی که ماندند منتظر بودند.

وی ادامه داد: بعد از طی این مراحل وارد جبهه به خصوصی شدیم که با دیگر جبهه ها متفاوت بود و در این جبهه بود که دانشجویان و همه مراکز علمی باید به استکبار جهانی تو دهنی میزدند. دانشجویان و دانشمندان ایران اسلامی لحظه ای عقب نشینی نکردند و جهادگونه عمل کردند که نمونه اینها شهید احمدی روشن، شهید رضایی نژاد، شهید علیمحمدی و بقیه شهدای هسته ای هستند.برخلاف 8 سال جنگ تحمیلی که هرکس با هر سنی و با چند آموزش نظامی وارد جبهه می شد، این جبهه سربازان به خصوصی می طلبد.

این پدر شهید با بیان اینکه بعد از شهادت شهدای هسته ای شما حضور خود را اعلام و حماسه ای بزرگ ساختید؛ گفت: حدود 6 هزار دانشجو برای حضور در این جبهه اعلام آمادگی کردند که نه صرفا یک شعار،بلکه توام با شعور بود. یعنی ضمن اینکه اعلام کردید پیرو راه شهید احمدی روشن و شهدای هسته ای هستید، پیگیری کردید.

وی افزود: طومارهای چندین متری نوشتید و برایمان ارسال کردید و اعلام کردید که پیرو شهید احمدی روشن هستید و این نشان از این است که دشمنان ما از احمق ترین افراد روزگارند چون فکر می کنند اگر یک مصطفی را شهید کنند بقیه پا پس می کشند و خانواده ها از ورود فرزندانشان به جبهه علمی جلوگیری می کنند.در حالی که شما عَلَم شهدا را برداشتید و با پس گرفتن خاکریزها از استکبارجهانی موجب دلخوشی رهبری، مردم و خانواده شهدا شدید و به دنیا فهماندید که مردم ایران اسلامی از خواسته خود عقب نشینی نمی‌کنند.

پدر شهید احمدی روشن گفت: اگر مصطفی را نمی بینیم ، عیب از ماست چون خدا فرموده که حتی در مخیله تان هم فکر نکنید که شهدا مرده اند و این یک قانون الهی است.

وی با تاکید بر اینکه شهدا خودشان امور را مدیریت می کنند؛ بیان کرد: 21دی ،سالگرد شهادت مصطفی ؛ قرار بود در امامزاده ای که شهید را دفن کرده ایم مراسمی بگیریم و هزار نفر را غذا بدهیم ولی بعدا متوجه شدیم که این امر برایمان مقدور نیست و نذر کردیم که بعدا هزینه اش را به فردی نیازمند بدهیم. در حین برگزاری مراسم، مسئول امامزاده آمد و گفت ما امروز در مراسمی غذا پخش کردیم و تعداد هزار غذا اضافه آمده است.



پدر شهید هسته ای کشورمان تاکید کرد: با وجود گذشت دو سال از شهادت مصطفی انگار در اوائل شهادت ایشان هستیم و مردم با لطف بسیارشان ما را شرمنده خود کرده اند.

وی با بیان اینکه مصطفی احترام زیادی برای والدین، استاد، معلم و بزرگان قائل بود؛ گفت: گاهی اوقات موبایلش که زنگ می خورد می ایستاد و بعد تا کمر خم می شد، سر روی میز میگذاشت و می گفت سلام سردار و همکارانش می‌فهمیدند که والدینش با وی تماس گرفته اند. به وی خورده می گرفتند که چرا اینگونه برخورد میکنی، مگر پدر و مادرت اینجا هستند و او در جواب میگفت خدا که حاضر است. مصطفی ضمن خشنود کردن پدر و مادر به همکارانش یاد می داد که چگونه احترام والدین را حفظ کنند.یاد ندارم که معلم یا استادی از او شکایت کرده باشد.

این پدر شهید با تاکید بر لزوم احترام گذاشتن به اساتید، گفت: البته استادی که جایگاه خود را بشناسد و مثلا نگوید من دومین فمینیست ایران هستم و واقعا جای تاسف است که چنین افرادی در دانشگاه هستند.

وی در اعتراض به برخی اظهارات توهین آمیز دولتمردان گفت: همین لبو فروش ها که آنها را بی سواد خطاب می کنیم، بودند که خاکریزهای جنگ را فتح و کمر استکبار جهانی را شکستند. همین مردمی که به خاطر یک زنبیل کالا بازیچه دست خودتان کردید که بسیار جای تاسف است که بعد از آن خانم هرجایی بگوید که مردم ایران بدبختند. وقتی که مردم هیچ نداشتند دست در دست هم گذاشته و بینی استکبار را به خاک مالیدند.




وی خاطرنشان کرد: می گویند گزینه نظامی روی میز است، مگر تا کنون که با ما جنگیدید گزینه های نظامیتان زیر میز بوده است.گزینه های روی میز ما این بچه ها هستند.

پدر شهید احمدی روشن گفت: وقتی غنی سازی در سال 82 متاسفانه تعلیق شد، آثار مرگ را در چهره مصطفی دیدم و انگار ده سال پیر شد.آن موقع خنجر استکبار را بر پست خود حس کردیم و گولش را خوردیم و برایمان درس نشد.وقتی رهبری دستور دادند که مهر و موم ها باز شود انگار خدا جان تازه ای به مصطفی داد و با اکیپی 5 نفره شیانه روز تلاش کردند و به لطف خدا ابتدا غنی سازی 3/5 درصد، سپس 5 درصد و نهایتا غنی سازی 20 درصد محقق شد که پشتوانه ای برای ما شد.

وی افزود: از مصطفی می پرسند غنی سازی 20 درصد به چه کاری می آید و شهید پاسخ می دهد که ما باید در مقابل استکبار با دست پر حرف بزنیم. ما باید خطی و مشی و افق فکری شهدا را نصب العین قرار دهیم. مصطفی سربازی خوب برای مردم و ولایت بود.

پدر شهید احمدی روشن با تاکید بر اینکه ولایت ما را از گردنه های سخت نجات داد؛ گفت: بعد ولایتمداری شهدا برای ما ارزنده است. رهبری مکررا می گویند که به مذاکرات امیدوار نیستم؛ باید ولایتمدار باشیم.

این پدر شهید در اعتراض به صحبت برخی افراد مبنی بر مورد نیاز نبودن غنی سازی 20 درصدی تصریح کرد: اشتباه می کند کسی که می گوید ما به غنی سازی 20درصد احتیاج نداشتیم؛ اگر احتیاج نداشتیم چرا میلیاردها تومان از بیت المال را خرج کردید که حالا در آب رودخانه بریزیم. اگر احتیاج نداشتیم چرا چند خانواده را بی سرپرست کردید؟ چرا مصطفی را از ما گرفتید؟



لازم به ذکر است که در پایان این مراسم از پدر شهید احمدی روشن به پاس تلاش های ارزشمند فرزند شهیدش در دستیابی ایران به توانایی غنی سازی 20 درصد با عنوان قهرمان غنی سازی 20 در صداز طرف بسیج دانشجویی توسط مسول نهاد نمایند گی مقام معظم رهبری در دانشگاه شیراز  تجلیل به عمل آمد

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۲۱
در انتظار بررسی: ۴۵
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۲۹ - ۰۹ اسفند ۱۳۹۲
۱۶
۳۸
فقط ایشان پدر شهید هسته ای هستند؟
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۲۵ - ۱۴ اسفند ۱۳۹۲
ایشان الگوئی بی منت و با بصیرتن.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۱۵ - ۰۹ اسفند ۱۳۹۲
۵۳
۱۳
پدر شهید عزیزم فعلا دل همه ما خانواده های شهدا خون است باید صبوری کنیم تا مدتی اگر دیگران نمیدونند ما که میدونیم شهدایمان زنده اند این روزها خیلی برما سخت میگذرد اما مطمئنم خون شهدا پایمال نخواهد شد مرگ بر امریکا
پاسخ
میرحسین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۲۹ - ۱۰ اسفند ۱۳۹۲
۱۶
۳۱
انرژی هسته ای آقایان چیزی جز فلاکت و از دست رفتن فرصتها به جای نگذاشته است
پاسخ
بی سواد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۷:۳۷ - ۱۰ اسفند ۱۳۹۲
۲۳
۸
برخی شکم پرستان ودنیا طلبان از شهیدو شهادت چیزی نمیدونند کمی صبوری کنیم تا سرشان به سنگ بخوره تازه برخی سواد رسانه ای ندارند برخی اصلاعات هسته ای ندارند تا بدونند چه مزایایی هسته ای دارد چه سرمایه هایی را قرار از دست بدیم مفت مفت اصلا تحریم چیست به نظر من تحریم یه پرسه است چه خوب بود رسانه های ما میگفتند تحریم چیه
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۳۴ - ۱۰ اسفند ۱۳۹۲
۱۹
۲۲
این آقا از زمان شهادت پسرش خوب سخنرانی میکنه ها!
پاسخ
حجت
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۰۹ - ۱۶ اسفند ۱۳۹۲
شما هم اگه چيزي به با ارزشي آنچه اين آقا به كشورش تقديم كرد به كشورت هديه كردي من يكي هرجا تو حرف بزني ميام پاي صحبت هات مي شينم.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۵۱ - ۱۰ اسفند ۱۳۹۲
۲۵
۱۳
سلام من یک دانشجو هستم دعا می کنم که همیشه ایران اباد و ازاد از شر دشمنان باشد ومن قول می دهم که راهشان را ادامه بدهم اقای احمدی روشن این دولت پایدار نمی ماند ودوباره برنامه ی هسته ای ادامه می یابد
پاسخ
وحيد
-
۱۳:۰۸ - ۱۰ اسفند ۱۳۹۲
۱۴
۲۱
لطفا مباحث امنيت ملي را وارد مباحث احساسي نكنيد. براي ما همه شهدايمان ارزشمند و بزرگوارند . با اين منطق ما قطعنامه 598 را هم نبايد مي پذيرفتيم.
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۲۰ - ۱۳ اسفند ۱۳۹۲
لطفا مغالطه نفرمایید.در هنگام پذیرش قطعنامه مادر خاک کشور متجاوزبودیم.وآن کشور مستاصل در مقابل ما,در واقع مابا سربلندی آنان را سر جایشان نشاندیم.اما اکنون چه؟
علي
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۱۳ - ۱۰ اسفند ۱۳۹۲
۲۹
۷
همه ما مصطفاييم
پاسخ
عبداله
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۴۲ - ۱۰ اسفند ۱۳۹۲
۱۸
۶
پدر جان حضرت آق فرمودند که من نیز به مذاکرات خوشبین نیستم لکن در پیاین فرمایش اشاره فرمودند ان تنصرالله ینصرکم
پاسخ
علی
ROMANIA
۱۴:۵۴ - ۱۰ اسفند ۱۳۹۲
۲۵
۸
جا نا سخن از دل ما می گویی.
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۰۱ - ۱۰ اسفند ۱۳۹۲
۲۷
۱۰
واقعا چطور مي توانند پاسخ خون شهداي هسته اي را بدهند!!
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۰۰ - ۱۰ اسفند ۱۳۹۲
۱۸
۱۹
پدر محترم شهید
قرار بود کربلا را در جنگ فتح کنیم
اما طور دیگری فتح کردیم پس خون آن شهدا از جمله برادر من بهدر رفت یعنی چرا برادر من را اگر نمی خواستید کربلا را فتح کنید از ما گرفتید
اینحرف مصداق سخن شماست اما درست نیست
پیشنهاد من به شما بزرگوار اینست که از .... فاصله بگیرید آنها شما را قربانی اهداف خود می کنند.
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۴۷ - ۱۶ اسفند ۱۳۹۲
جنگ ما برای دفاع از خود بود نه فتح کربلا
که دفاع کردیم
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۵۹ - ۱۰ اسفند ۱۳۹۲
۲۱
۲۹
بسمه تعالی. کاش پدر بزرگوار شهید احمدی روشن وارد مجادلات سیاسی نشود و اجر شهادت را با حضور مستمر در هر مراسمی در اوج نگه دارد. عاقلان را اشارتی کافی است.
پاسخ
ساجدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۱۱ - ۱۳ اسفند ۱۳۹۲
۹
۴
پدر عزیزم دلتنگ پسرت نباش پسرت شاهد اعمال ماست ما یک جان ناقابلی داریم اگر لازم باشد برای راه مصطفی اهدا میکنیم اینها ترسو هایی هستند که با دشمن مهربان و با دوستان پرخاشگرانه رفتار میکنند اینها چه می دانند مصطفی کی بود اینها مرفهین بی دردی هستند که در زمان جنگ حتی در ایران هم نبودند که صدای بمباران دشمن را بشنود پدر جان قربان بغض حنجره ات برم ......بله ما هم از دست اینها بغض داریم ولی چه کنیم به اسم مردم اینکارها را انجام میدهند و تنها راهش روشنگری اذهان مردم است
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۴۷ - ۱۴ اسفند ۱۳۹۲
۴
۵
رهبرا فرمان بده

من مصطفايي ديگرم
پاسخ
ابوحسن
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۰۸ - ۱۴ اسفند ۱۳۹۲
۴
۲
گزينه ي روي ميز من جوان ، لبيك يا حسين و شهادت است. گزينه ي روي ميز شما چيه ؟ عزيزان در جنگ نفتكشها ، امريكا 330 نفتكش ايران رو منهدم كرد ايران 400كشتي رو منهدم كرد . امريكا هيچ غلطي نميتواند بكند
پاسخ
متقيان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۵۸ - ۱۵ اسفند ۱۳۹۲
۴
۴
حيف شد شما زمان حضرت زينب نبوديد كه اين توصيه مدبرانه رو به ايشونم بكنيد كه وارد مجادلات سياسي نشن شما هر وقت شهيد دادي وارد اين مباحث نشو كه اجرت محفوظ بمونه
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها