کد خبر: ۲۰۸۲۴۰
زمان انتشار: ۱۰:۵۱     ۱۰ اسفند ۱۳۹۲
هر چند انتظار می‌رفت که با آمدن دولت جدید، کاری برای این وضعیت آشفته بازار شود، اما غفلت در بازار محصولات کشاورزی که اثر مستقیم روی سفره خانوار دارد، به نظر می‌رسد در آینده برای دولت چالش‌ساز شود.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از اقتصادپرس، در طول این ۷ ماه گذشته اتفاقاتی که در بازار، به خصوص مواد غذایی مشاهده می‌شود، ذهن هر شهروندی را به خود مشغول کرده است. در گذشته و تا به امروز هر بار اتفاقی در رابطه با گرانی در بازار می‌افتاد، حربه‌هایی که به مردم برای جلوگیری از افزایش قیمت‌ها و یا گرانی‌ها در بازار اعلام می‌شد، نخریدن کالاها بود، اما این بار دیگر این حربه اثری نداشته، چراکه موضوع گرانی تبدیل به موضوعی عام در همه کالاها شده و به قولی می‌توان گفت هیچ گاه گران‌فروش به سزای اعمال خود نمی‌رسد. به قولی با هر گرانی‌ای در بازار، مردم می‌گویند که "آب که نخوریم، نان که نخوریم، برنج که نخوریم، گوشت که نخوریم، پس چی بخوریم."

با این حال، این بحث گرانی‌ها در بازار سیب‌زمینی همچنان ادامه داد؛ به طوری که براساس گزارش بانک مرکزی در طول یک‌سال گذشته با رشد ۲۰۷ درصدی روبه‌رو بوده است و هم‌اکنون هر کیلو سیب‌زمینی در سطح شهر ۳۰۰۰ تومان به فروش می‌رسد. این در حالی است که در مناطق بالای شهر و حتی برخی از استان‌ها، هر کیلوگرم سیب‌زمینی با قیمت ۳۵۰۰ تومان فروخته می‌شود.

البته سیب‌زمینی در حالی در سطح شهر با این قیمت‌ها عرضه می‌شود که تفاوت بالای ۲۰۰۰ تومان میان قیمت سیب‌زمینی در سر زمین با بازار وجود دارد و دلالان از این تفاوت قیمت‌ها، سود کلانی به جیب می‌زنند؛ هر چند انتظار می‌رفت که با آمدن دولت جدید، کاری برای این وضعیت آشفته بازار شود، اما غفلت در بازار محصولات کشاورزی که اثر مستقیم روی سفره خانوار دارد، به نظر می‌رسد در آینده برای دولت چالش‌ساز شود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها