کد خبر: ۲۰۸۶۳
زمان انتشار: ۱۱:۰۶     ۳۰ شهريور ۱۳۹۰
مدیرکل امور مناطق کمتر توسعه یافته و عشایر آموزش و پرورش گفت: در سال تحصیلی جدید، با کانکس‌هایی که برای استان‌ها تهیه شده هیچ مدرسه کپری نداریم.

به گزارش 598 عبدالرسول شکیبافر صبح امروز در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس در مشهد اظهار داشت: پروژه مهر،یک کار کلی و میدانی است که دستورالعمل‌های وزارت برای همه سطوح و موضوعات مرتبط با آن ابلاغ شده است.
مشاور وزیر آموزش و پرورش اظهارداشت: امسال در مدارس و مناطق عشایری سازماندهی مناسبی اتفاق افتاده و از اردیبهشت ماه جلسات توجیهی برای سال تحصیلی جدید را با روسای ادارات آموزش وپرورش و کارشناسان عشایر برای شروع سال تحصیلی پرنشاط برگزار کردیم.
شکیبافر افزود: با عنایات وزیر،سه جلسه توجیهی برای  ایجاد بسترهای مناسب در آموزش و پرورش عشایر،ساماندهی نیروی انسانی داشتیم و در این جلسات،توجه ویژه‌ای را برای نیروهای جدیدالاستخدام با برگزاری آزمون تعیین تکلیف و ساماندهی این نیروها را در مناطق عشایری پیش‌بینی و برنامه‌ریزی کردیم.
مشاور وزیر آموزش و پرورش گفت: طبق آخرین گزارش از همه استان‌ها،ابلاغ معلمان مناطق کمتر توسعه یافته و عشایر برای آنها صادر شده و ما امسال پس از سه سال،بحث حق کوچ معلمین را به استانها برای معلمان عشایر ابلاغ کردیم  و از آغاز
شهریورماه، این طرح درحال اجراست.
شکیبافر اظهارداشت: برگزاری دوره‌های آموزشی در محورهای مختلف و بسیاری از استان‌های عشایر محور،برای معلمان عشایر اجرایی شد و تمام مدیران مدارس عشایر توسط اداره آموزش و پرورش استان‌های هدف،جلسات توجیهی را برگزار کردند.
مشاور وزیر با ذکر این نکته که امسال طرح‌های جدیدی برای دانش آموزان عشایر سراسر کشور برنامه‌ریزی شده است، گفت: در حوزه سلامت،دو طرح "همیاران سلامت"ویژه پسران وطرح"پیام‌آوران بهداشت" برای دختران با همکاری دانشگاه علوم پزشکی کشور اجرا می‌شود.
شکیبافر با بیان طرح"جشنواره بازی‌های بومی ـ‌ محلی" در حوزه ورزش دانش‌آموزان عشایر سراسر کشور افزود: این طرح همزمان با 13 آبان در روز دانش‌آموز در سراسر استان‌های عشایر کشور برگزار می‌شود.
مشاور وزیر با بیان"طرح سفیران آسمانی"ویژه معلمان عشایر گفت: این طرح جامع آموزشی با هماهنگی سازمان تبلیغات اسلامی استان‌های سراسر کشور و توسط روحانیون مقیم در مدارس عشایری برای پاسخگویی به سوالات دینی و شبهات اعتقادی و مشاوره مذهبی دانش آموزان عشایر انجام می‌شود.
شکیبافربا بیان طرح ارتقای 175  مدرسه عشایری سراسر کشور افزود: بحث آموزش چند رسانه‌ای و هوشمندسازی مدارس عشایری در حال پیگیری است.
مشاور وزیر با بیان اینکه امسال برای تهیه پوشاک و تغذیه دانش آموزان عشایری، با توجه به اقدامات انجام شده ،مشکلی نداریم گفت: برای مباحث مختلف  و ایجاد انگیزه معلمان عشایر و امتیاز دادن به آنها در حال رایزنی با معاونت نیروی انسانی ریاست جمهوری با احیای امتیازات ویژه معلمان عشایر سراسر کشور هستیم.
شکیبافر درباره سرویس مدارس عشایری گفت: براساس اعتبارات کمکی به استان‌ها و مجموعه استانداری ها و از مجموع درآمدهای اداره کل آموزش و پرورش و اعتبارات وزارتی مصوب شده که ازدانش‌آموزان عشایر برای سرویس مدارس،وجهی دریافت نمی‌شود.
مدیرکل مناطق کم تر توسعه یافته و عشایر افزود: بر اساس این اعتبارات و شرایط منطقه و جغرافیایی برای تهیه سرویس مدارس عشایر تدبیر و برنامه‌ریزی می‌شود وسعی ما بر امنیت کامل دانش‌آموزان عشایر است.
شکیبافر گفت: تعدادی از مدارس عشایری سیار خراسان رضوی از عشایر شمال خراسان دارای کوچ برون استانی هستند که از منطقه قشلاقی بخش مراوه تپه به استان گلستان کوچ می‌کنند.
مشاور وزیر در پایانگفت: 2 هزارو500 دانش آموز ابتدایی،833 دانش‌آموز راهنمایی و 94 مدرسه ابتدایی،16 مدرسه راهنمایی و دو دبیرستان در‌مناطق عشایری خراسان رضوی وجود دارد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها