کد خبر: ۲۰۹۸۶۵
زمان انتشار: ۰۹:۴۵     ۱۷ اسفند ۱۳۹۲
ظریف در اندونزی:
محمدجواد ظریف در کنفرانسی مطبوعاتی در اندونزی با تاکید بر نقش مهم ایران و اندونزی در منطقه و ایجاد ثبات جهانی گفت: هیچ کس نمی‌تواند مانع از برخورداری از تکنولوژی انرژی هسته‌ای صلح‌آمیز شود.
محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران در سفر به اندونزی در یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک با مارتی ناتالگاوا همتای اندونزیایی‌خود اظهار داشت:  ما و اندونزی می‌توانیم در پیشرفت منطقه و صلح و امنیت جهانی به ویژه صلح و ثبات در جامعه اسلامی و در خانواده غیرمتعهد‌ها که هر دوی آنها متاسفانه از تاثیرات بی‌ثباتی و ناآرامی رنج می‌برند، نقش مهمی ایفا کنیم.
وی در پاسخ به سوالی در خصوص برنامه هسته‌ای ایران،‌ گفت: ما آماده‌ایم تا در مورد صلح‌آمیز بودن برنامه‌های هسته‌ای کشورمان اطمینان خاطر بدهیم. اما حقیقت این است که ایران دارای فعالیت‌های هسته‌ای است، فعالیت‌های هسته‌ای صلح‌آمیز. ایران دارای علم و تکنولوژی هسته‌ای است که بومی و ساخت کشور خودمان است و هیچ کس نمی‌تواند خواستار برچیده شدن آن باشد.
وزیر امور خارجه افزود: بهترین راه برای ایران این است که برنامه‌های صلح‌آمیز هسته‌ای‌اش را تحت نظارت‌های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و ابزارهایی که در اختیار این آژانس قرار دارد، ادامه دهد. ما حاضریم در مورد این ابزارها بحث و گفت‌وگو کنیم.
مارتی ناتالگاوا وزیر امور خارجه اندونزی نیز در این کنفرانس مطبوعاتی ضمن استقبال از حضور ظریف در این کشور، تاکید کرد: ایران و اندونزی برای همکاری‌های بیشتر به افزایش روابط دو جانبه به توافق رسیده و برای دستیابی به راه‌های افزایش همکاری در زمینه‌های تجاری، سرمایه‌گذاری و بانکداری تلاش می‌کنند. ظریف و همتای اندونزیایی در مذاکرات  دو جانبه تشکیل دو کارگروه، گفت‌وگوهای کنسولی و حقوق بشر بین دو کشور را مورد توافق قرار دادند و متعاقب مذاکرات به عمل آمده پیرامون تحولات بین‌المللی و منطقه‌ای از جمله اوضاع سوریه، بحران اوکراین، اوضاع منطقه آسیای شرقی نیز تبادل نظر کردند.
همچنین وزیر امور خارجه کشورمان در اندونزی اعلام کرد: در سفر به جاکارتا توافق‌هایی برای گسترش همکاری‌های تجاری و بانکی بین دو کشور ایران و اندونزی منعقد شد.
ظریف که در جریان این سفر خود ابتدا به ژاپن  عزیمت کرده بود، در صفحه شخصی خود نوشت: مذاکرات اقتصادی و مالی در توکیو بسیار سازنده و مثمرثمر بود و در حوزه‌های مختلف من‌جمله اجرای بخش‌های مالی توافق ژنو به توافق‌های عملی و اجرایی رسیدیم.
به گزارش ایرنا،  وزیر امور خارجه کشورمان روز جمعه در جاکارتا با «سوسیلو بامبانگ یودهویونو» رئیس‌جمهور اندونزی ملاقات و پاسخ کتبی حجت‌الاسلام روحانی رئیس‌جمهور به دعوت رسمی همتای اندونزیایی برای سفر به اندونزی را به وی تسلیم کرد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها