کد خبر: ۲۱۰۲۵۷
زمان انتشار: ۱۳:۵۷     ۱۸ اسفند ۱۳۹۲

رئیس سازمان لیگ والیبال با برشمردن دلایل محرمیت داوران دیدار متین و میزان و عدم برخورد با بازیکنان گفت: داور بازی رفتار ناشایست بازیکنان را انکار می‌کند!

منوچهر پورحسن در گفت و گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، اظهار کرد: کمیته داوران به دلیل عدم اجرای صحیح مقررات و عدم مدیریت بازی، داوران بازی متین و میزان را یکسال محروم کرد. طبق قانون داور باید بازیکنانی که اعتراض بی‌جا می‌کنند، فحاشی کنند و یا اینکه تماشاگران را تحریک کنند، را جریمه کند. ما تاکنون دوبار سعید معروف را به کمیته انضباطی دعوت کردیم و از او توضیح خواستیم. اما او منکر رفتارش شد. گفتیم که خود ما رفتار تو را در زمین شاهد بودیم. او هم استدلال کرد که "داور مسابقه که نزدیک‌تر بود چرا کارت نداد و ناظر چرا گزارشی نکرد!"

وی افزود: در گزارش ناظر بازی متین و میزان هم به حرکات ناشایست بازیکنان و بی‌تفاوتی داور اشاره شده است. نمی‌دانم چرا داور کارت نداده است. وقتی ما مدرکی نداشته باشیم اثبات رفتار نادرست بازیکنان دشوار می‌شود. خوب است که داور تمام و کمال قوانین را اجرا کند. حالا اینکه کمیته انضباطی چه تصمیمی می گیرد موضوع دیگری است. داور باید در زمین کار خودش را درست انجام دهد. ما در همین اول کار گیر کرده‌ایم.

رئیس سازمان لیگ در پاسخ به این پرسش که چرا با بازیکنان خاطی هیچ برخوردی نشد، گفت: شما از داور بازی بپرسید!؟ رفتار ناشایست بازیکنان را انکار می‌کند! وقتی مجری مسابقه انکار می‌کند ما به چه چیزی استناد کنیم؟! حالا این هم دلیل نمی‌شود. ناظر باید گزارش دهد. ممکن است من به عنوان مسئول سازمان لیگ درگیر باشم و تمام صحنه‌های بازی را نبینم. اما باید داور و ناظر کاملا بازی را مدیریت کنند.

پورحسن تاکید کرد: منتظر هستیم که داورزنی درباره تاریخ دقیق کمیته انضباطی تصمیم بگیرد. فحش، فحش است. هیچ فرقی نمی‌کند به چه زبانی باشد. باید با این رفتار برخورد شود. ما ابزاری داریم که از آن استفاده نمی‌شود. بعد می‌خواهیم همه چیز را در کمیته انضباطی حل و فصل کنیم. سوال من این است که اگر در جریان بازی یکی از بازیکنان اخراج می‌شود، چه اتفاقی می‌افتاد؟ از داور بازی هم این را پرسیدم. اگر داور بخواهد جریمه نکند که نمی‌تواند بازی را قضاوت کند. نباید داوری را به او بسپاریم.

وی خاطرنشان کرد: در گزارش ناظر بازی آمده، بارها و بارها شیرکوند و سعید معروف به داور اعتراض کردند و داور سهل انگاری کرد. این گزارش مبنایی برای جریمه بازیکن نیست. اگر من هم حالا جریمه کنم می‌گویند نظر شخصی داشته‌ام. وقتی داور و ناظر چیزی نمی‌گویند برچه استنادی ورود کنیم. حالا جلسه کمیته انظباطی هم تشکیل شود، بازیکنان توجیه می‌کنند که اگر ما رفتار خطایی داشتیم چرا داور جریمه نکرد.

رئیس سازمان لیگ در پایان گفت: مثل روز برایم روشن است که بازیکنان متین ورامین محروم نمی‌شوند!

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها