کد خبر: ۲۱۱۰۸
زمان انتشار: ۱۰:۵۴     ۰۳ مهر ۱۳۹۰
نیازهای مشروع جنسی و دنیوی جوانان یکی از مسائلی است که همواره سوء استفاده گران به منظور رسیدن به اهداف و خواست خود بر روی آن سرمایه گذاریهای کلانی نموده اند.

به گزارش 598 به نقل از بی باک، یادمان نرفته در دوران اصلاحات زمانیکه برخی کاندیدا موقعیت خویش را در خطر می دیدند، بحث آزادی های خلاف ضابطه و قانون و شرع را مطرح می کردند و از این قبال با فریب افکار عمومی، برای خود کرسی هایی در مجلس یا سایر مناصب فراهم می نمودند.




استفاده از دختران و پسران زیبا در ستادهای انتخاباتی و انتشار تصاویر آنان بصورت گسترده، راه اندازی میتینگ های مختلط انتخاباتی و... تنها گوشه ای از اقدامات آشکار برخی سیاسیون برای فریب جوانان بوده است.











این شیوه در بین بسیاری از سیاسیون دنیا تبدیل به یک امر متداول و طبیعی شده است به گونه ای که چندی پیش"ولادیمیر پوتین"، رئیس‌جمهور سابق و نخست‌وزیر کنونی روسیه از روش آنلاین برای تبلیغات خود استفاده کرده و کسانی که برای او تبلیغ می‌کردند ، خود را "ارتش پوتین" می‌نامیدند؛ اما سربازان این ارتش مجازی کسانی نبودند جز دخترکان زیبارو و مدل‌هایی که با جاذبه‌های جنسی خود برای آقای نخست‌وزیر دست به تبلیغ می‌زدند!

این سوء استفاده ها تنها به کار برخی سیاسیون خلاصه نمی شود بلکه کسانیکه بدنبال منافع اقتصادی و مالی نیز هستند، برای فروش بیشتر کالاهای خود از این شیوه نامشروع استفاده می کنند.

تحقیقی قدیمی در این زمینه حاکی است:
«جاذبه‌هاي جنسي» تكنيك رايجي است كه كارشناسان تبليغاتي غرب سعي دارند با بهره‌گيري از آن فرصت‌هاي مطلوبي براي عرضه و فروش بيش‌تر محصولات و كالاها بيافرينند.

كارشناسان تبليغاتي در جلسات گفت‌وگو و تصميم‌گيري‌بارها دربارهء اثربخشي اين تكنيك اظهار نظر كرده و عقايد و باورهاي خود را براي نمايندگان شركت‌ها به وضوح تشريح كرده‌اند. پايه ی اساسي استدلال كارشناسان بر اين باور مبتني است كه تجربيات فراوان به همراه گزارش‌هاي عيني فروش نشان مي‌دهد «جاذبه‌هاي جنسي» بيش‌ترين تاثير را بر مخاطبان و خريداران بر جاي مي‌گذارد.

به اين رو كارشناسان تاكيد مي‌ورزند «آزموده را آزمودن خطاست» به گفته ی آنان هنگامي كه جداول فروش به خوبي مهر تاييدي است بر صحت اين نظر، پس بايد از نمادها و جاذبه‌هاي جنسي بيش‌تر و بهتر در تبليغات سود جست.

مجريان تبليغات نيز براساس تصميم‌گيري و هماهنگي نمايندگان شركت‌ها و كارشناسان تبليغاتي به سرعت وارد كارزار شده و با هنرآفريني‌هاي ساحرانه تلاش مي‌كنند اين تكنيك را در عرصه‌هاي متنوع آگهي‌هاي مطبوعاتي و تلويزيوني اجرا كنند.

براساس پژوهش‌هاي انجام شده بيش از يك چهارم آگهي‌هاي مجلات كشورهاي غربي، حاوي مدل‌هاي زنانه ی جذاب است.

مجريان تبليغاتي نيز با تكيه بر علم و هنر تلاش فراواني داشته‌اند تا از اين مدل‌هاي زنانه و نمادهاي ترغيب‌برانگيز نهايت استفاده در عرضه ی كالا به عمل آيد. پژوهش‌هاي پيگير و متوالي درباره آگهي‌هاي مطبوعاتي نشان مي‌دهد بهره‌مندي از مدل‌هاي زنان روند رو به رشدي داشته است.

همچنان كه در سال 1951 اين تبليغات 10 درصد از آگهي‌ها را به خود اختصاص داده و در سال 1971 با سير صعودي 27 درصدي اين نوع از آگهي‌هاي مطبوعاتي روبه‌روييم.

كارشناسان تبليغاتي با آگاهي از پژوهش‌ها، توانستند توجه بسياري از شركت‌هاي بازرگاني و تجاري و توليدي را به اين سمت و سو بيش‌تر جلب كنند كه هيچ نماد و مدل ديگري به اندازه ی «جاذبه‌هاي جنسي» قادر به تامين فروش بيش‌تر يا ارايهء بهتر كالا نيست.
قدرت «جاذبه‌هاي جنسي» آشكار بود، اما بهره‌مندي وسيع در عرصه بلامنازع و بدون رقيب، اين فكر را برانگيخت كه آيا اين مسير هميشه ما را به سلامت به نتيجه نهايي يعني فروش بيش‌تر خواهد رساند؟
مطالعات پژوهشي كه به صورت تك موردي اجرا مي‌شد نشان مي‌داد كه مدل جنسي مي‌تواند «ادراك» بينندگان را تحت تاثير قرار دهد و در عمل فرد را برانگيزد تا به خريد اتومبيل به خصوصي اقدام كند.

براي مثال در سال 1968 پژوهشي_ به نام «تاثير مدل‌هاي زنانه بر روي دريافت ويژگي‌هاي اتومبيل» اجرا شد.

حاصل اين پژوهش آشكار كرد كه مردان و زنان هم به آگهي‌هاي چاپي كه مدل‌هاي زنانه در آن به كار رفته توجه مي‌كنند و هم آگهي‌هايي كه از مدل‌هاي زنان استفاده نكرده است.

با اين تفاوت كه آگهي‌هايي كه در آن‌ها مدل‌هاي زنانه استفاده شده بود باعث شدند اشخاص، اتومبيل را پرجاذبه‌تر، جوان‌تر، زنده‌تر و داراي طرح بهتر ارزيابي كنند. در حالي كه گروهي كه آگهي‌هاي نوع دوم را ديده بودند، اتومبيل را داراي توان موتور بيش‌تر، ايمني كم‌تر، گران‌تر و داراي سرعت متوسط بيش‌تر درجه‌بندي كردند.

با همه این تفاصیل ، اینکه جاذبه های جنسی و دنیوی تا چه حد می تواند بر روی افکار مخاطبان تاثیر بگذارد بسته به میزان درک و بینش مخاطبان و جوامع انسانی دارد. به قطع جوامعی چون ایران که مردمانش با تفکر ناب اسلامی و الهی رشد کرده باشند اسیر جاذبه های صرف جنسی نمی شوند. از همین رو برخی سیاسیون داخلی در کنار جاذبه های جنسی برای فریب برخی افراد ساده لوح، از رنگ و لعاب دینی نیز بهره بسیار بردند بعنوان مثل برخی از لباس مقدس روحانیت و همراهی خود با حضرت امام (ره) سوء استفاده نمودند و عده ای نیز سیادت و نسب خویش را علم کردند.






امّا با این حال این شیوه همچنان کارایی خاص خود را در برخی از اقشار جامعه دارا می باشد به گونه ای که فرق ضاله و گروههای انحرافی همچنان آنرا بهترین شیوه برای تبلیغات خود می دانند.

به گزارش بی باک به نقل از سایت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری؛ معاونت مطالعات راهبردی گروه های سلفی با روش های نوین در میادین اصلی شهر اصفهان به ترویج افکار خود می پردازند، اخیرا گروه های سلفی در سطح شهر اصفهان به صورت گسترده ای برای ترویج عقاید خود در میان جوانان فعالیت می کنند که این تبلیغات بطور علنی به میادین اصلی شهر نیز رسیده است.

 یکی از فعالیت های تبلیغی که اخیراً در اصفهان صورت می گیرد، حضور جوانان آراسته و بسیار شیک پوش در میادین اصلی شهر است که قرآن های کوچکی را به همراه شماره تماس های محل هایی که بیشتر آنان محل آموزش قرآن و در محل های بالای شهر اصفهان است به دختران هدیه می کنند. بر اساس این گزارش، این قرآن های کوچک که محل چاپ آنان در خارج ایران بوده است، تنها به دخترانی که پوشش مناسبی ندارند داده می شود.

گفتنی است، گروه ها و فرق متعددی در اصفهان در حال فعالیت هستند که فعال ترین آنها گروه های سلفی هستند که با برگزاری مراسم های آموزش قرآن، تفاسیر ضد شیعی خود را به جوانان ارائه می کنند
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱۰
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۲۷ - ۰۳ مهر ۱۳۹۰
۳
۰
سكوت شديد مراجع تقليد
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۵۹ - ۰۳ مهر ۱۳۹۰
۵
۱
حالا اگه احمدی نژاد بود، چه حرفها و تهمت هایی که نمی زده اند. این مراجع محترم و این مداحان محترم اون موقع کجا بوده اند؟ انگار که اون موقع نبودند و الان که فضای انتقاد باز شده، عقده های چندین سالشون را سر احمدی نژاد دارن خالی می کنند....

اگه توی یکی از این عکسها اگه احمدی نژاد بود و یا تبلیغ واسه احمدی نژاد بود، چه کارهایی که این منافقان دورو نمی کردند....
پاسخ
تردید ممنوع!!!
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۵۴ - ۰۳ مهر ۱۳۹۰
اونا ظاهر و باطنشون معلوم بود که چه ... هستن. اما آیا مگه احمدی نژاد با شعار ولایت پذیری و عدالت و .... به میدان نیامد؟ از دکتر انتظار بیشتری میرفت.
امید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۴۲ - ۰۳ مهر ۱۳۹۰
۱
۱
برید این حرفهاراجای دیگر بزنیدلطفا
پاسخ
srgh
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۴۶ - ۰۳ مهر ۱۳۹۰
۲
۰
كار قبيح از همه كس بد بود
خاصّه گر زاده احمد بود
بالاخص ار رهبر دين باشد او
كار بدش را تو به عالم بگو
شايد از اين پس شود او روبراه
پي ببرد بلكه به قبح گناه
خاتمي آن سيد والا تبار
او كه ز قدرت شده است بر كنار
در ملاء عام، نه اندر خفا
پيش دو چشمان، نه اندر قفا
شرم نكرده ز خدا و نبي
دست دهد با زنك اجنبي
فعل حرام است چنين كارها كس نرود زير چنين بارها
قابل توجيه نباشد چنين فعل حرام از نظر مسلمين
گرچه به تكذيب بياوده روي
چون كه نمانده است ورا آبروي
ليك بديهي است كه اين كار او شعله فكنده است به انبار او
خاتمي آن رهبر خرداديان
آبرويش رفت دگر از ميان
دست دهد با زنك اجنبي
اين عملش ضد خدا و نبي
بر تن خود كرده لباس امام
ليك بود فاعل فعل حرام
گشته پناگاه عدوي لعين
مسخره كرده است مهمات دين
چونكه همو زادهء پيغمبر است
كار بدش از همه كس بدتر است
مدعي رهبريِ دين بود
اين چه مرامي و چه آيين بود؟
حيف ز فرزند رسول خدا
كرده است اينطور خود ازدين جدا
حيف كه اين سيد عالي تبار
اسب عمو سام شدستي سوار
چوب خدا گاه ندارد صدا
اول كار است بيا ساقيا
بندهء حق نيست ولي برده است
حيفِ لباسي كه به تن كرده است
ظاهر او گرچه چو سلمان بود
فعل چنان زاده سفيان بود
ظاهر او باطن اورا نشان
داد و برفت آبرويش از ميان
موش صفت در بر بيگانگان
بُرده همه هيبت ايرانيان
كار بسي زشت و پليدي نمود
آبرويش را همگي كرد دود
چونكه چنين شُل شده نزد زنان
پر غم از او هست دل مؤمنان
قابل بخشش نبود كار او
حيف از آن جامه و دستار او
كاش به هوش آيد و دانا شود
ورنه پس پرده هويدا شود
گرگ شبان و گله بان گشته است
بر سرش عمامه دين بسته است
كاش لباسش به در آرد ز تن
تا نرود آبروي اهل فن
واعظ شهر است به ايران زمين
در ايتالياست ولي اين چنين
حيف كه اين جامه پر مايه اي گشته چو دكاني و سرمايه اي
كسوت وعاظّ نشايد ورا
روتو بخوان معني اين آيه را
لِمَ َتقولونَ و لا تَفعَلولوا
هر چه عمل مي كني آن را بگو
هست گران نزد خداوندگار
اينكه بگفتي ونبردي به كار(س 61 ايات 2و3)
مدعي ناشر دين خداست
ليك ببين گفته و فعلش دوتا است
كيست كه اين مرد ورا رهبر است
خاك جهانم همگي بر سر است
كي شود آگاه ز نيرنگ او جمع قليلي كه زند سنگ او
باد به ماموم و امامي چنين
لعنت و نفرين همه مسلمين
پاسخ
irlogo
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۵۳ - ۰۳ مهر ۱۳۹۰
۰
۰
همیشه کار بد بده و کار خوب خوب!
پاسخ
آذرخش مبارز
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۰۵ - ۰۴ مهر ۱۳۹۰
۱
۲
ولي انصافاً اين رويس جمهور هاي قبلي خوب واسه خودشون حال كردن ها....!
پاسخ
ناشناس
-
۱۰:۵۸ - ۰۴ مهر ۱۳۹۰
۲
۲
تموم پسرها که رفتن تو ستاد انتخابات اینا فقط بخاطر جنس مخالف رفتن نه چیز دیگه
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۳:۳۵ - ۰۵ مهر ۱۳۹۰
۱
۲
خدایا به زنان و دختران ما عفت و نجابت و به مردان ما غیرت و شجاعت عنایت بفرما.
آمین یا رب العالمین
پاسخ
arash
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۳۴ - ۰۵ مهر ۱۳۹۰
۲
۲
مراجع هنوز سكوت كردند
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها