کد خبر: ۲۱۳۲۲۲
زمان انتشار: ۱۹:۴۹     ۰۹ فروردين ۱۳۹۳
حجت الاسلام والمسلمین دری در گفتگو با بسیج:
مسئول نمایندگی ولی فقیه سازمان اردویی و گردشگری بسیج گفت: راهیان نور تاریخ کهنی دارد که شروع آن در شهر مدینه، توسط حضرت زهرا (س) و فرزندان نورانی اش بود.

به گزارش پایگاه 598، حجت الاسلام والمسلمین محمد حسن دری در گفتگو با خبرنگار جهاد و مقاومت خبرگزاری بسیج اعزامی به آبادان، اظهار کرد: اولین هدف من از حضور در مدینه نور مناطق دفاع مقدس، آموزش معنوی و عمیق مدرسه شهدا است که خوشبختانه علاوه بر آن توفیق دارم با عزیزان راهیان نور استان بوشهر نیز در این سفر هم قطار باشم.

وی در ادامه افزود: ترویج حضور مردم در زیارتگاههایی همچون شلمچه و سایر مناطق جنگی و فرهنگ سازی این اقدام در ایام قبل از سال تحویل و هنگام تحویل سال، بدان معنی است که قشر عظیمی از مردم سرزمینمان، عید را به معنای رهروی از شهدا و امام شهدا تفسیر می کنند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه سازمان اردویی و گردشگری بسیج با بیان اینکه راهیان نور تاریخ کهنی دارد و اولین کاروان راهیان نور در مدینه منوره توسط حضرت زهرا (س) و فرزندان نورانی اش به راه افتاد، عنوان کرد: خط راهیان نور از مدینه است و بعد از آن در کاروان کربلا با کاروان سالاری حضرت زینب (س) و امروز هم مردم ایران به پیروی از حضرت صدیقه طاهره (س) و کاروان سالار کربلا، این کاروان ها را به راه انداخته اند.

درس هایی که در راهیان نور می آموزیم

حجت الاسلام والمسلمین دری همچنین با اشاره به اینکه امروز راهیان نور، خود را به عنوان یک مدرسه کامل معرفی کرده، خاطرنشان کرد: آموزش راه و سیره شهدا، عهد و پیمان بستن با شهدای گرانقدر، قدم گذاشتن در مسیر نورانی آنها و همچنین تجدید میثاق با آرمان های امام راحل و لبیک گویی به مقام معظم رهبری، از جمله درس هایی است که ما در مدرسه راهیان نور می آموزیم.

وی با بیان اینکه "تجلیل" و "تعلیم" دو بعد مهم در موضوع گرامیداشت شهدا هستند یادآور شد: بعد تجلیلی در واقع زمینه ساز بعد تعلیمی است که ولایتمداری، بصیرت، مقاومت و مجاهدت در تمامی عرصه های نظام ، فناوری، علم و مدیریت، از برکات آن محسوب می شود.

ضرورت استفاده از واژه "زیارتگاه" به جای "یادمان" برای مناطق جنگی و عملیاتی کشور

مسئول نمایندگی ولی فقیه سازمان اردویی و گردشگری بسیج در بخش دیگری از صحبتهای خود با بیان اینکه یادمان واژه ای است که با یادآوری یک مکان یا موضوع و یا یک شخصیت همراه است، اظهار کرد: در حال حاضر تمامی تندیس ها و نماد ها شما را به یاد مکان ها یا اشخاصی می اندازد که در گذشته بوده اند، همانطور که اگر اکنون به استالینگراد هم سفر کنید یادمان و نمادهای فراوانی را از شوروی سابق مشاهده خواهید کرد.

حجت الاسلام والمسلمین دری با بیان اینکه "زیارتگاه" واژه عمیق دینی است که از زائر و زیارتکده تشکیل می شود و بهترین وجه تسمیه اردوهای راهیان نور است، عنوان کرد: زائری که از وطن خود به قصد سفر راهیان نور حرکت می کند، تمام فکر و ذکرش رسیدن به آن منطقه و ارائه محبت، عشق، بیعت و تجدید عهد با شهداست و همچنین درخواست شفاعت کردن است، که یادمان هیچ کدام از اینها را در خود ندارد.

وی افزود: مطمئن باشید اگر این شهدای ما در سال 63 هجری بودند همگی در کنار حضرت ابا عبد الله (ع) می ایستادند زیرا اینها با وجود آنکه کنار امامان معصوم (ع) نبوده اند، این رشادت ها را انجام داده اند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه سازمان اردویی و گردشگری بسیج در پایان با بیان اینکه شهیدان به عشق امام راحل و انقلاب آمدند و ایستادگی کردند و اگر در زمان امام حسین (ع) بودند یقینا جزء سرداران آن حضرت به شمار می آمدند، خاطرنشان کرد: شهدای ما مصداق عینی "یا لیتنا کنامعکم فأفوز فوزا عظیما" بودند که باعث شدند نهال نوپای انقلاب اسلامی همچون درخت تنومندی در جهان بدرخشد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها