کد خبر: ۲۱۳۵۱۷
زمان انتشار: ۱۳:۵۶     ۱۵ فروردين ۱۳۹۳
این خبر درحال بروز رسانی می باشد
در حالی که صبح جمعه خبر آزادی مرزبانان ربوده شده کشورمان از سوی گروهک تروریستی جیش‌العدل منتشر گردید ، ساعتی پیش عبدالرئوف ریگی، سخنگوی این گروهک تروریستی در مصاحبه با العربیه گفت: تنها چهار نظامی ربوده شده به ایران تحویل داده شدند و جسد "جمشید دانایی فر" همچنان در اختیار این گروه است اما هنوز از سوی مقامات رسمی ایران پاسخی شفافی داده نشده است .
به گزارش پایگاه 598 ، در حالی که صبح جمعه خبر آزادی مرزبانان ربوده شده کشورمان از سوی گروهک تروریستی جیش‌العدل منتشر گردید و مدعی شد که با میانجی گری علمای اهل سنت رای به آزادی گروگان ها داده و آنها را به نمایندگان علمای اهل سنت تحویل داده است. ، اما اخبار ضد و نقیضی در این باره از سوی مقامات ایران و خبرگزاری ها منتشر گردیده است .

خبرگزاری فارس در گفتگو با یک مقام آگاه امنیتی اعلام نمود که سرباز‌ان ربوده شده جمعه از سوی گروهک تروریستی موسوم به جیش‌العدل تحویل مقامات ایرانی حاضر در پاکستان شدند.

اما یکی از نزدیکان مولوی عبدالحمید امام جمعه اهل سنت زاهدان در اینباره گفت: مرزبانان به علمای اهل سنت تحویل داده نشده اند، البته ما هیچ خبری را تایید یا رد نمی کنیم.

وی افزود: هنوز نمی توانیم در این مورد صحبتی کنیم. همه چیز تا ساعاتی دیگر مشخص می شود و ما نه خبری را تایید می کنیم و نه رد.

همچنین یک دیپلمات ایرانی در سفارت ایران در پاکستان در درباره آزادی مرزبان و تحویل آنان به مقامات ایرانی  اظهار داشت: به ما هنوز اطلاعی داده نشده است و امیدواریم خبرهای خوبی در راه باشد.

علاوه بر این یک مقام آگاه در وزارت امورخارجه درباره آزادی مرزبانان ایرانی گفت: ما همچنان در حال پیگری هستیم و به خبر قطعی نرسیده ایم.



حسینعلی شهریاری نماینده زاهدان نیز درباره خبر شبکه العربیه مبنی بر آزاد شدن مرزبانان ایرانی از سوی گروهک تروریستی جیش العدل گفت: هنوز این خبر تایید نشده است و باید منتظر ماند.

وی افزود: من با استاندار زاهدان نیز صحبت کردم اما هنوز چیزی قطعی تایید نشده است.

شبکه العربیه،  از آزادی 5 مرزبان ایرانی که توسط گروه تروریستی جیش العدل گروگان گرفته شده بودند خبر داده است.همچنین گروهک تروریستی جیش العدل شب گذشته در فيس بوكشان نوشته اند که با ميانجيگرى علماى سنى مرزبانان را آزاد كرده اند.

اسماعیل کوثری عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی درباره آخرین اخبار از آزادی مرزبانان ربوده شده ایرانی گفت: 4 مرزبان ایرانی در بند گروهک جیش العدل آزاد شده و تحویل رابط ایران در پاکستان شده‌اند

مسئول کمیته پیگیری آزادی مرزبانان ایرانی در مجلس با تایید خبر شهادت شهید دانایی فرد گفت: پیکر شهید دانایی فرد نیز به همراه 4 مرزبان دیگر به رابط ایران در پاکستان تحویل داده شده اند.

وی در پاسخ به این سوال که چه زمانی  این مرزبانان به ایران می آیند و از طریق مرز زمینی و یا هوایی وارد می شوند گفت: حالا باید صبر کرد و امروز و فردایش مشخص نیست.

ساعتی پیش عبدالرئوف ریگی، سخنگوی گروهک تروریستی جیش العدل در مصاحبه با العربیه گفت: تنها چهار نظامی ربوده شده به ایران تحویل داده شدند و جسد "جمشید دانایی فر" همچنان در اختیار این گروه است.

وی توضیحی درباره محل نگهداری پیکر دانایی فر نداد.

ریگی افزود: دولت ایران هیچ قولی برای آزادی بازداشت شدگان بلوچ نداده است.

سخنگوی گروهک تروریستی جیش العدل در ادامه گفت: افراد ربوده شده را در منطقه مرزی افغانستان و ایران نزدیک شهر زابل تحویل دادیم و نه در پاکستان.

پس از این مصاحبه یک منبع آگاه در گفت و گو با خبرگزاری فارس در خصوص اظهارات جدید ریگی سخنگوی گروهک تروریستی جیش العدل مبنی بر تحویل ندادن پیکر شهید جمشید دانایی فر مرزبان ربوده ایرانی اظهار داشت: این سخنان نشان دهنده آن است که این گروهک نتوانسته است پیکر این شهید را به داخل ایران منتقل کند.

وی با بیان این که آن ها به دنبال اجرای یک سناریوی جدید هستند، افزود: گروهک تروریستی جیش العدل قصد دارد، پیکر این شهید را از طریق قاچاقچیان به داخل ایران بفرستد و بعد مدعی شود که قتل او در خاک پاکستان نبوده است.


این خبر درحال بروز رسانی است .....

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
ارسال نظرات
یادگار پدر
-
۱۲:۵۸ - ۱۷ فروردين ۱۳۹۳
۳
۰
من به عنوان یک هموطن آذری از جناب مولوی عبدالحمید بخاطر تلاش فراوانش در جريان مرزبانان کمال تشکر را دارم .انشاالله همیشه موفق باشند.
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها