کد خبر: ۲۱۳۹۲۴
زمان انتشار: ۰۸:۴۴     ۱۷ فروردين ۱۳۹۳
مظلومیت شهدا در شهر یاسوج را باید در تابلوهای رنگ‌پریده و ناهمگون جست‌وجو کرد.

به گزارش پایگاه 598 به نقل از خبرگزاری فارس از یاسوج، جمهوری اسلامی اکنون با توسل به فرهنگ شهادت و ایثارگری توانسته در دنیای پر از ظلم و محل جولان استکبار به حیات طیبه خود ادامه دهد و همه می‌دانیم که رمز ماندگاری آن به دلیل زنده بودن این فرهنگ و تفکر بوده و آن‌چه که تا امروز دستاورد داشته‌ایم همه مدیون خون شهیدان است.

استان کهگیلویه و بویراحمد با وسعت و جمعیت کم که تنها یک درصد کشور را شامل می‌شود از نظر تعداد شهدا نسبت به وسعت و جمعیت در کشور مقام اول را به خود اختصاص داده که نشان از رسوخ فرهنگ ایثار و شهادت در خون و رگ این مردم دارد.

تقدیم یک‌هزار و 800 شهید والامقام افتخاری بزرگ برای استان کهگیلویه و بویراحمد است که مسئولان باید در همه حال این افتخار جاودان را با کارهای فرهنگی زنده نگه دارند.

سخن امروز در خصوص اقدامات فرهنگی است آن‌جا که لازم است در سال اقتصاد و فرهنگ به فرهنگ ایثار و شهادت توجه بیشتری داشته باشیم.

اگر مقام معظم رهبری نسبت به این موضوع اظهار نگرانی می‌کند به واسطه بر زمین ماندن کارهای اساسی در حوزه فرهنگی است که مصداق بارز آن را در شهر یاسوج مشاهده می‌کنیم.

به گزارش فارس، در شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد تمثال شهدا در معابر و خیابان‌ها وضعیت نامناسبی دارد.

در همین خصوص با سردار یونس امیری فرمانده ارشد نظامی در استان کهگیلویه و بویراحمد به گفت‌وگو نشستیم که وی نیز از وضعیت تمثال شهدا در استان و به خصوص شهر یاسوج ابراز نارضایتی کرد.

فرمانده سپاه فتح گفت: سپاه فتح آمادگی دارد تا با کمک بنیاد شهید برای ساماندهی تصاویر شهدا در شهر یاسوج و در کل استان اقدام کند.

امیری ادامه داد: در سال جاری و در آبان‌ماه کنگره شهدا را داریم که اگر نتوانیم آن را برگزار کنیم در خردادماه سال 94 این کار انجام می‌شود و باید تا هنگام برگزاری کنگره چه امسال و چه سال آینده تمثال شهدا در سراسر استان ساماندهی شود و حتی برای برخی از شهدا تندیس ساخته شود.

نمایی از مظلومیت شهدا در میدان آریوبرزن یاسوج

تابلوهای زنگ پریده و ناهمگون که در شأن شهدا نیست

 

در همین خصوص با مدیرکل بنیاد شهید استان تماس گرفتیم و پیامک فرستادیم که توفیقی برای دسترسی به وی پیدا نکردیم.

اما در آخرین نشست سال 92 مسئولان با استاندار از زبان خادمی استاندار شنیدیم که مسئولان مربوطه از جمله شهرداری و بنیاد شهید را موظف به ساماندهی موقت این تصاویر در شهر یاسوج کرد که در عمل این دستور استاندار بر زمین ماند.

در نوروز امسال تابلوهای رنگ‌ و رو رفته و ناهمگون به حال خود همانند گذشته باقی مانده بود و کسی هم به فکر ساماندهی آن‌ها نبود.

باید از مسئولان پرسید که ترمیم این تابلوها چه هزینه‌ای در بر داشت و آیا اقدام فرهنگی بالاتر از این کار داشتیم و اصولاً در برخورد با فرهنگ ایثار و شهادت چگونه رفتاری باید داشته باشیم و این فرهنگ چگونه ترویج خواهد یافت هنگامی که در ساماندهی چند تابلو ضعیف عمل می‌کنیم.

================

گزارش از داریوش بهنیازاده


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها