کد خبر: ۲۱۳۹۳۸
زمان انتشار: ۰۹:۰۷     ۱۷ فروردين ۱۳۹۳
دولت پاکستان از احتمال آزادی دست‌کم ۱۳ زندانی دیگر طالبان در آینده نزدیک خبر داد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در اسلام‌آباد، دولت پاکستان از احتمال آزادی دست‌کم 13 زندانی دیگر طالبان در آینده نزدیک خبر داد.

«چودری نثار علی خان» وزیر کشور پاکستان پس از جلسه دیشب تیم‌های مذاکره‌کننده طالبان و دولت در اسلام‌آباد، با اعلام این خبر، هدف از این اقدام را اعتمادسازی بین طرفین مذاکره به‌منظور پیشبرد مذاکرات صلح دانست.

وی با اشاره به اینکه این افراد در لیست درخواستی طالبان قرار دارند، از شبه‌نظامیان خواست تا اقدام متقابلی برای موفقیت مذاکرات صلح انجام دهند.

چودری نثار همچنین از طالبان خواست تا زندانیان بی‌گناه دربند این گروه، از جمله پروفسور «اجمل» و فرزندان 2 تن از مقامات سابق این کشور را آزاد کنند.

به گفته وزیر کشور پاکستان، دور بعدی مذاکرات بین طالبان و دولت هفته آینده برگزار می‌شود و تا آن زمان تعداد زندانیان آزاد شده ممکن است به 30 نفر افزایش پیدا کند.

دولت پاکستان هفته گذشته نیز 19 تن از اعضای طالبان را از زندان آزاد کرده بود.

در همین حال، «مولانا سمیع‌الحق» رهبر تیم مذاکره‌کننده طالبان نیز تصریح کرد که دور بعدی مذاکرات مستقیم با «شورای طالبان» طی یک یا 2 روز آینده برگزار می‌شود.

طالبان پاکستان جمعه هفته گذشته با تمدید 6 روزه آتش‌بس خود با دولت، ابراز امیدواری کرد که دولتمردان در این مدت پاسخ مثبتی به خواسته‌های آنان داده و در واکنش به این اقدام آنان گام مثبتی بردارند.

آزادی 800 زندانی طالبان و نیز خروج ارتش از یکی از مناطق مرزی نزدیک افغانستان با هدف ایجاد «منطقه امن» برای این گروه، از جمله مهم‌ترین خواسته‌های شبه‌نظامیان از دولت در روند صلح می‌باشد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها