کد خبر: ۲۱۵۱۲
زمان انتشار: ۱۳:۳۷     ۰۶ مهر ۱۳۹۰
خبرگزاری فارس: معاون عمرانی استاندار تهران گفت: 95 میلیارد تومان از یارانه بلیت اتوبوس و مترو استان تهران در سال جاری پرداخت شد.
 
به گزارش خبرنگار اجتماعی فارس محمدرضا محمودی در نشست خبری که عصر امروز برگزار شد ضمن تبریک هفته دفاع مقدس اظهار داشت: در هفته دولت بیش از 515 پروژه با اعتباری بالغ بر 400 میلیارد تومان افتتاح شد.
وی در ادامه افزود: در هفته اخیر در شهرهای ملارد و پردیس حدود 24 میلیارد تومان پروژه عمرانی افتتاح و به بهره‌برداری رسید. 
 
محمودی به دور اول سفرهای هیئت دولت با استان تهران اشاره کرد گفت: در سفر 346 توافق در قالب هزار و 110 پروژه عمرانی مصوب شد که تاکنون 96 درصد پیشرفت داشته است. 
 
معاون عمرانی استاندار تهران یادآور شد: در دور دوم سفرهای استانی هیئت دولت 285 مصوبه در قالب 851 پروژه عمرانی تعیین شد که حدود 54 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.
 
محمودی با اشاره به اینکه شهرستان ورامین با 77 درصد و پاکدشت با 44 درصد بیشترین و کمترین پیشرفت را در پروژه‌های عمرانی داشتند افزود: در دور سوم سفرهای استانی هیئت دولت 273 مصوبه در قالب 196 پروژه عمرانی بوده است.
 
وی با بیان اینکه 39 شهر در استان تهران وجود دارد گفت: بیشترین مشکل در شهرهای استان تهران به موضوع استخدام مربوط می‌شود که در حال حاضر نیز با تراکم پرسنلی شهرداری‌ها مواجه هستیم. 
 
محمودی یادآور شد: بیشترین تعداد پرسنل را شهرداری اسلام‌شهر و کمترین پرسنل را شهرداری فرون آباد در استان تهران دارد. 
 
محمودی سفارشات اعضای شورای شهر برای استخدام در شهرداری را علت استخدام‌های بی‌ضابطه دانست و گفت: برای اینکه بتوانیم پرسنل را ضابطه‌مند کنیم آزمون استخدامی در شهرداری‌ها در حال انجام است. 
 
معاون عمرانی استاندار تهران خبرداد به زودی از پایگاه‌های الکترونیکی در شهرداری‌ها و شورای شهر استفاده خواهد شد تا نیازی به استفاده از کاغذ نباشد.
 
وی به موضوع ساخت و سازهای غیر مجاز در استان تهران اشاره کرد و گفت: ساخت و سازهای بی‌رویه در شهرداری‌ها از سالیان گذشته وجود دارد؛ با ساخت و سازهای بدون پرونده ساختمانی مشکل داریم و به طور قاطع با متخلفین برخورد می‌کنیم.
 
وی افزود: در راستای تخریب ساخت و سازهای غیر مجاز دو عملیات بزرگ در سطح استان تهران انجام شد یکی در حاشیه رودخانه و دیگری در مرتضی گرد که در آنجا بیش از 60 سوله تخریب شد.
 
وی افزود: احکام قضایی ساخت و سازهای غیر مجاز در کن و سولقان صادر شده است و به زودی نسبت به تخریب این مکان‌ها اقدام خواهیم کرد.
 
محمودی به وضعیت ترافیک شهر تهران اشاره کرد و گفت: شهر تهران یک سوم ماشین‌های فعلی را باید در خود جای بدهد ولی در حال حاضر سه برابر ماشین در این شهر وجود دارد.
 
وی افزود: در سال گذشته 2 میلیون و 500 هزار وسیله نقلیه شماره گذاری شده که بیش از یک میلیون آن خودروی شخصی بوده است.
 
محمودی گفت: با اضافه شدن ماشین‌ها معبری به شهر تهران اضافه نشده است و با طرح طبقاتی کردن بزرگراه صدر خیلی از معابر شهر تهران حذف خواهد شد و شاهد ترافیک در مناطق دیگر خواهیم بود.
 
وی افزود: یک سوم سطح خیابان‌ها را اتومبیل‌ها به عنوان پارکینگ پوشانده‌اند لذا پیشنهادی داده شد به شورای عالی ترافیک تا صلاحیت تشخیص تعداد پارکینک‌های ساخت ما به پلیس راهنمایی و رانندگی واگذار شود.
 
معاون عمرانی استاندار تهران با تأکید بر اینکه مونوریل در تهران ضروری است گفت: هزینه‌های احداث مونوریل از دو طرفه کردن صدر بیشتر نیست، محدوده صدر به واسطه احداث دو طبقه شدن هوای بسیار آلوده‌ای خواهد داشت. 
 
وی به درآمد بالای شهرداری تهران اشاره کرد و گفت: مالیات بر ارزش افزوده سه درصد است که 50 درصد از درآمدهای مالیات بر ارزش افزوده به حساب شهرداری‌ها واریز می‌شود به واسطه مالیات بر ارزش افزوده درآمد شهرداری از چند هزار میلیارد تومان نیز بیشتر می‌شود. 
 
وی ادامه داد: 80 درصد از جرایم حاصل از تخلفات رانندگی به حساب شهرداری‌ها و 20 درصد دیگر به حساب راهنمایی و رانندگی واریز می‌شود محمودی تأکید کرد: از محل تخلفات راهنمایی و رانندگی و مالیات بر ارزش افزوده شهرداری باید در سیستم حمل و نقل عمومی سرمایه‌گذاری بیشتری کند.
 
 معاون عمرانی استاندار تهران بیان داشت:  95 میلیارد تومان از یارانه بلیت اتوبوس و مترو استان تهران در سال جاری پرداخت شد و 140 میلیارد تومان نیز در قالب توسعه خطوط مترو پرداخت شده است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها