کد خبر: ۲۱۹۹۰
زمان انتشار: ۱۵:۳۳     ۱۱ مهر ۱۳۹۰
یک گوینده خبر سیما با انتقاد از قداست‌شکنی چادر در برخی فیلم‌ها و سریال‌ها گفت: از زنان محجبه و اهل رسانه انتظار می‌رود که حرمت این حجاب را حفظ کرده و در خارج از محیط کار، رفتاری نداشته باشند که قداست چادر را زیر ‌سؤال ببرد.

به گزارش 598، زهره میرسپاسی در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: قداست در ذات چادر نهفته است و به همین دلیل چادر برای فردی که از این پوشش استفاده می‌کند، تقدس خاصی را به همراه خواهد داشت.

وی افزود: در قرآن کریم به کلمه چادر به عنوان حجاب زنان اشاره شده است ضمن اینکه حجاب در فرهنگ ملی ایرانیان نیز نهفته است، در حقیقت زنان ایران باستان نیز محجبه بوده‌اند.

این گوینده خبر سیما در ادامه اضافه کرد: تصویری که از زنان محجبه در فیلم‌ها و سریال‌ها نمایش داده می‌شود، ورای واقعیت‌هایی است که بر جامعه حاکم است.

وی با تأکید بر اینکه حجاب جزئی از فرهنگ ملی و اسلامی ما به شمار می‌رود، بیان کرد: چادر به عنوان لباس ملی و دینی ما مطرح است که به زن قداست می‌دهد اما وقتی در برخی از فیلم‌ها و سریال‌ها، مشاهده می‌‌شود که این پوشش بر تن افراد مختلف است، به زنانی که این لباس را بر اساس میل و رغبت پوشیده‌اند، توهین شده است.

میرسپاسی در ادامه تأکید کرد: قداست چادر باید در فیلم‌ها و سریال‌ها حفظ شود اما متأسفانه فرهنگ‌سازی نسبت به حجاب و عفاف در فیلم‌ها و سریال‌ها بالعکس است.

این گوینده خبر سیما با اشاره به ترویج فرهنگ مصرف‌گرایی، بدحجابی و عرضه زن به جامعه در برخی فیلم‌ها و سریال‌ها افزود: در برخی فیلم‌ها و سریال‌هایی که از طریق سینما و تلویزیون برای مخاطبان نمایش داده می‌شود، می‌توان مشاهده کرد زنانی که ایفاگر نقش مثبت هستند با آرایش و پوشش‌های نامناسب ظاهر می‌شوند و زنانی که نقش منفی بر عهده دارند و از جایگاه مناسب اجتماعی برخوردار نیستند، با پوشش چادر نمایش داده می‌شوند؛ در این صورت نه تنها به ترویج حجاب کمکی نشده است،بلکه چادر به عنوان ضد‌ارزش مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: برای زنان چادری از جمله بنده، چگونگی نمایش شخصیت زنانی که در فیلم‌ها و سریال‌ها از پوشش چادر استفاده می‌کنند، از اهمیت خاصی برخوردار است چرا که زن ایرانی محجبه معتقد است قداستی که از طریق استفاده از چادر به دست می‌آورد، باید حفظ شود.

میرسپاسی اضافه کرد: در خصوص به تصویر کشیدن زنان محجبه باید در نظر داشت که بینندگان فیلم‌ها و سریال‌ها فقط به داخل کشور محدود نمی‌شوند تا در خصوص تمام اقشار و طبقاتی که در جامعه از چادر استفاده می‌کنند، آگاهی داشته باشند.

این گوینده خبر سیما اظهار داشت: از ما زنان محجبه و اهل رسانه انتظار می‌رود که حرمت این حجاب را نگاه داریم و در خارج از محیط کار، رفتاری نداشته باشیم که قداست چادر زیر ‌سؤال برود چرا که مردم از ما انتظار بیشتری دارند.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها