کد خبر: ۲۲۰۶۶۴
زمان انتشار: ۲۱:۲۱     ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۳
دبیر مطبوعاتی کاخ سفید در بیانیه ای برنامه سفر رئیس جمهور آمریکا را در ماه ژوئن 2014 اعلام کرد.
به گزارش 598، به نقل از مشرق، دبیر مطبوعاتی کاخ سفید در بیانیه ای برنامه سفر رئیس جمهور آمریکا را در ماه ژوئن 2014 اعلام کرد.

کاخ سفید در بیانیه ای در پایگاه اینترنتی خود اعلام کرد : به عنوان بخشی از رایزنی های آمریکا با متحدانش، باراک اوباما رئیس جمهور این کشور در ژوئن 2014 به لهستان، بلژیک و فرانسه سفر خواهد کرد.

اوباما در سفر به ورشو، دیدارهای دو جانبه ای خواهد داشت و در مراسم روز آزادی لهستان که به مناسبت بیست و پنجمین سالگرد رهایی این کشور از کمونیسم برگزار می شود به همراه سران دیگر کشورهای جهان شرکت خواهد کرد.

در ادامه این بیانیه آمده است، رئیس جمهور پس از لهستان برای شرکت در اجلاس گروه هفت که قرار است چهارم تا پنجم ماه ژوئن تشکیل شود، به بروکسل سفر خواهد کرد. این گروه که پیش از این گروه هشت نامیده می شد قرار بود در سوچی در روسیه برگزار شود اما به علت اقدام روسیه در الحاق غیرقانونی شبه جزیره کریمه و اشغال آن، این جلسه با توافق هفت عضو دیگر آن لغو شد و به بروکسل تغییر مکان داد. 

مقامات این گروه در مورد مسائل اقتصادی، امنیتی و توسعه گفتگو خواهند کرد.

اوباما سپس برای شرکت در مراسم هفتادمین سالگرد روز دی (D-Day) به فرانسه خواهد رفت.

رئیس جمهور آمریکا قرار است در این مراسم از فداکاری های کهنه سربازان آمریکایی و خانواده هایشان در این روز که روزهای مشخصی در جنگ جهانی دوم بوده است تمجید کند و به همراه همه متحدان آمریکا یاد آنها را گرامی بدارد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها