کد خبر: ۲۲۰۸۳۹
زمان انتشار: ۱۰:۲۶     ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۳
رونالدو سومین عنوان آقای گلی خود در لیگ قهرمانان را باید جشن بگیرد تا تنها یک‌ رکورد شخصی دیگر از مسی را نشکسته باشد، آن‌هم چهار عنوان آقای گلی مسی در لیگ قهرمانان اروپا.

به گزارش پایگاه 598 به نقل از آی اسپورت، وقتی در سال 2008 کریستیانو رونالدو با هشت گل آقای گل لیگ قهرمانان اروپا شد و زمینه قهرمانی منچستریونایتد در این رقابت‌ها را فراهم کرد، اولین توپ طلای خود را در قامت برترین بازیکن جهان را به ویترین افتخارات خود افزود.

 

رونالدو که در آن سال کفش طلای لیگ جزیره و اروپا را با 31 گل از آن خود کرده بود، بی‌شک خود را سایه‌ای بزرگ می‌انگاشت که تمامی ستاره‌های دنیای فوتبال را زیر چتر افتخارات خود قرار داده است.

 

در آن روزها حتی جاده رقابت بی‌سابقه رونالدو و مسی نیز یک‌طرفه بود و این ستاره آرژانتینی بود که در اوج جوانی در پی رونالدو تجربه‌اندوزی می‌کرد.

 

برای ستاره‌ای در قد و قامت لیونل مسی چهار فصل تجربه‌اندوزی در ترکیب آبی‌اناری‌پوشان کافی بود تا او در پنجمین حضور خود در لیگ قهرمانان اروپا 09-2008، در 12 بازی 9 گل بزند، آقای گل این رقابت‌ها شود و کاتالان‌ها را بر فراز قله‌ی فوتبال اروپا قرار دهد.

 

مسی جوان هر چند در لالیگای آن فصل 23 گل زد اما با حضور ساموئل اتوئو، دیگر ستاره آبی‌اناری‌پوشان دست خود را از ال پی چی چی کوتاه دید و جالب آن‌که در اروپا نیز در سایه‌ی دیه گو فورلان، مهاجم اسطوره‌ای اتلتیکومادرید قرار داشت. با این وجود درخشش او در لیگ قهرمانان کافی بود تا مسی سریال چهار قسمتی توپ طلا را استارت بزند و ورق را برگرداند و رونالدوئی را که هر روز بیش‌تر از دیروز اوج می‌گرفت در سایه خود قرار دهد.

 

رونالدو هم‌زمان با نقطه اوج مسی، یک نقطه افت (البته در قیاس با دوران اوج خود در جمع شیاطین سرخ در فصل 08-2007) در آخرین سال حضور خود در منچستریونایتد ثبت کرد؛ او در فصل 09-2008 لیگ قهرمانان، در 12 بازی تنها 4 گل زد و در لیگ جزیره نیز با اختلاف تنها یک گل پشت سر نیکلاس آنلکای 19 گله قرار گرفت تا هیچ‌گاه نتواند در کسب کفش طلای جزیره دبل کند.

 

با این وجود ستاره بودن در پیشانی او نوشته شده بود و فلورنتینو پرس نیز این نکته را دریافت و با هزینه کردن 94 میلیون یورو او را از الدترافورد به برنابئو آورد، آن‌هم به عنوان گران‌قیمت‌ترین بازیکن تاریخ فوتبال.

 

CR7 کار خود در مادرید را با مهندس پیگرینی آغاز کرد و در نخستین فصل حضور خود در لالیگا گرچه موفق به کسب هیچ عنوان قهرمانی نشد، اما با زدن 26 گل در 29 بازی در رقابت‌های لالیگا (10-2009) و البته زدن 7 گل در 6 بازی در لیگ قهرمانان اروپا نشان داد که خرید موثری بوده و برای اوج‌گیری او در مادرید باید بیش از این‌ها دندان روی جگر گذاشت.

 

در آن فصل مسی به لطف کسب عنوان آقای گلی لیگ قهرمانان اروپا و البته کسب کفش طلای اروپا و ال پی چی چی توانست دومین توپ طلای خود را کسب کند و رونالدو را بیش از پیش در سایه‌ی خود قرار دهد.

 

با آمدن ژوزه مورینیو به مادرید اوج‌گیری رونالدو بیش از پیش شتاب گرفت. او در فصل 11-2010 در لالیگا آماری خیره‌کننده به جای گذاشت و موفق شد با زدن 40 گل در 34 بازی ال پی چی چی و کفش طلای اروپا را از آن خود کند، هرچند در لالیگا همچنان مسی و آبی‌اناری‌پوشان قهرمان بودند.

 

رونالدو در این فصل از لیگ قهرمانان اروپا با وجود آن‌که به همراه رئال مادرید در نیمه‌نهائی حاضر بود، تنها 6 گل به ثمر رساند تا مسی با زدن 12 گل جدا از این‌که زمینه قهرمانی بارسلونا را فرآهم کرد، در کسب عنوان آقای گلی لیگ قهرمانان نیز هت‌تریک کند و خود را در این رقابت‌ها 37 گله کند. این در حالی بود که شمار گل‌های رونالدو در پایان فصل 11-2010 در لیگ قهرمانان اروپا تنها 29 گل بود.

 

کورس رقابت مسی و رونالدو به اوج خود رسیده بود. رونالدو هر فصل آمار خود را بهبود می‌بخشید اما همچنان در زیر سایه آمار بی‌نظیر مسی قرار داشت.

 

مسی در فصل 12-2011 گرچه عنوانی بهتر از قهرمانی در کوپا دل‌ری بدست نیاورد، اما با زدن 50 گل در لالیگا کفش طلای اروپا و ال پی چی چی را در شرایطی کسب کرد که رونالدو با یک بازی بیش‌تر (38 بازی) 46 گل به ثمر رساند و ناکامی شایسته بود.

 

اما این تمام رکورد شکنی مسی در این فصل نبود و او با زدن 14 گل در لیگ قهرمانان اروپا در کنار رود فن‌نیستلروی و آلتافینی از حیث شمار گل در یک فصل از لیگ قهرمانان اروپا قرار گرفت و شمار گل‌ها خود را به عدد 51 رساند تا در کنار تیری آنری پشت سر آندری شوچنکو، رود فن‌نیستلروی و رائول گونزالس قرار گیرد.

 

در این فصل رونالدو در 10 بازی از لیگ قهرمانان 10 گل به ثمر رساند تا در مجموع 39 گله باشد و همچنان در حسرت حضور در جمع 10 گل‌زن برتر تاریخ لیگ قهرمانان باشد.

 

مسی به بهانه زدن 73 در طول یک فصل چهارمین توپ طلای خود را بدست آورد تا رونالدو با زدن 60 گل در همین فصل تنها به فتح لالیگا دل‌خوش باشد.

 

آمار مسی و رونالدو بی‌نظیر و فراتر از تمامی ستارگان عصر خود بود؛ درخشش که انکار کردنی نبود. با این وجود رونالدو در این رقابت شانه‌ شانه صبری ستودنی، همتی شایسته و رشدی غیر قابل انکار داشت.

 

او در فصل 13-2012 موفق شد نوار توپ‌های طلای مسی را پاره کند و پس از چهار دوره بار دیگر صاحب توپ طلا شود، آن‌هم در فصل فاجعه بار رئال مادرید که هیچ‌ جامی نصیب مورینیو و شاگردانش نشد.

 

رونالدو گرچه در شمار گل‌هایش حتی به مسی نرسید و کفش طلای اروپا و ال پی چی چی را نیز با اختلاف 12 گل به مسی واگذار کرد، اما زدن 12 گل در لیگ قهرمانان اروپا و آقای گلی در این رقابت‌ها سبب شد تا اختلاف 5 گله او با مسی نادیده گرفته شود و او به توپ طلا سال 2013 بوسه بزند.

 

جالب است بدانید رونالدو با این 12 گل در جمع 10 گل‌زن برتر تاریخ لیگ قهرمانان قرار گرفت و مسی با زدن 8 گل 59 گله شد و در کنار آندری شوچنکو قرار گرفت.

 

فصل 14-2013 اما برای رونالدو رویائی‌تر از آن‌چه که تصور می شد، آغاز شد. او لیگ قهرمانان اروپا در این فصل را با جشنواره‌ای از گل پشت سر گذاشت و با زدن 16 گل در 10 بازی، پیش از انجام دیدار پایانی این رقابت‌ها رکورد مسی، فن‌نیستلروی و آلتافینی را از حیث شمار گل در یک دوره از این رقابت‌ها شکست و با شمار گل‌های مسی در لیگ قهرمانان اروپا نیز در عدد 67 برابر کرد و پشت سر رائول گونزالس اسطوره‌ای قرار گرفت.

 

طبیعی است که رونالدو سومین عنوان آقای گلی خود در لیگ قهرمانان را باید جشن بگیرد تا تنها یک‌ رکورد شخصی دیگر از مسی را نشکسته باشد، آن‌هم چهار عنوان آقای گلی مسی در لیگ قهرمانان اروپا.

 

رونالدو در فاصله 4 هفته مانده به پایان کار کهکشانی‌ها در لالیگا در مجموع 28 بازی 30 گل به ثمر رسانده است که تنها رقیب جدی او برای ربودن کفش طلای اروپا لوئیس سوآرز، ستاره لیورپول است که اکنون در 31 دیدار 30 گل به ثمر رسانده است و تنها دو دیدار دیگر برای بهبود آمار خود فرصت دارد.

 

از این نکته غافل نشویم که مسی در حال حاضر در 28 دیدار 27 گل در لالیگا به ثمر رسانده است و بعید است بتواند در سه بازی پیش‌روی بارسلونا، رونالدو را پشت سر بگذارد. بنابراین باید از همین حالا رونالدو را صاحب کفش طلای اروپا و ال پی چی چی بدانیم.

 

در این شرایط اگر رئال مادرید فاتح لیگ قهرمانان اروپا شود و لادسیما را جشن بگیرد، رونالدو باید سخت خود را برای جام جهانی آماده کند تا عملکرد خود در این فصل را تکمیل کند.

 

نمایش نه چندان دلچسب مسی در ماه های ابتدایی سال 2014 باعث شده تا او برای رسیدن به توپ طلا تنها یک فرصت داشته باشد؛ درخشش در جام جهانی.

 

اگر مسی بتواند آرژانتین را در جام جهانی به قهرمانی برساند، شانس زیادی برای تصاحب توپ طلا خواهد شد. در غیر این صورت، رونالدو با یک درخشش خفیف در جام جهانی می‌تواند سومین توپ طلای خود را جشن بگیرد.

 

از سوی دیگر اگر شاگردان سیموئنه به هر دلیلی در لالیگا بلغزند و در فتح لیگ قهرمانان نیز ناکام بمانند، رونالدو با توجه به هت‌تریک رئال کار آسان‌تری برای فتح توپ طلا دارد؛ حتی با درخشش مسی در جام جهانی.

 

از این نکته نیز غافل نشویم رونالدو و مسی همچنان آماری بی‌نظیر دارند و عملکرد هیچ بازیکنی همچنان نمی‌تواند توپ طلا را از دستان این دو ستاره دور کند. بنابراین با توجه به شرایط فعلی مسی و رونالدو، به نظر می رسید ستاره پرتغالی جدی‌ترین گزینه برای فتح توپ طلای 2014 است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها