کد خبر: ۲۲۰۹۵۰
زمان انتشار: ۱۲:۵۳     ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۳
۴۰ روز تا جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل
تیم ملی بوسنی و هرزگوین مدافع جوانی در ترکیب خود دارد که اسلحه شگفت‌انگیز سرمربی این تیم نام گرفته است.
به گزارش سرویس ورزشی پایگاه 598، سافت سوسیچ که هدایت تیم ملی فوتبال بوسنی و هرزگوین را به دست دارد در دیدارهای مقدماتی جام جهانی 2014 برزیل تاکید خود را روی کارهای تهاجمی قرار دارد تا این تیم با کسب 9 پیروزی از 10 مسابقه، 30 گل وارد دروازه حریفان کند.


این آمار فوق العاده گلزنی، بوسنی را پس از تیم‌های قدرتمندی چون آلمان (37 گل)، هلند (34 گل) و انگلیس (31 گل) قرار داده که برای تیمی نوظهور عالی است اما آنها برای حضور در جام جهانی باید در کارهای دفاعی نیز عملکرد بهتری داشته باشند.

از زمانی که ادین ژکو و وداد ایبیشویچ در تمامی 10 مسابقه اخیر این تیم که طی دو سال گذشته انجام شده به میدان رفته‌ و به نوعی با هم هماهنگ شده‌اند، سوسیچ هنوز نتوانسته این ثبات را در خط دفاع تیمش وارد کند. کاپیتان امیر اسپاهیچ تنها بازیکنی است که سوسیچ به وی اعتماد کرده اما در طول دیدارهای مقدماتی، سوسیچ 10 بازیکن مختلف را در این منطقه قرار داد اما هنوز نتوانسته راه حلی که می‌خواهد را بیابد.

یکی از دلایل این است که وی هنوز برای دفاع چپ خود بازیکنی ثابت نیافته است. سناد لولیچ از لاتزیو و سژاد سلیهوویچ از هوفنهایم در این پُست امتحان شدند اما فاقد روحیه تدافعی بودند تا بوسنی هنوز هم در این منطقه آسیب پذیر به نظر برسد. پس از آنکه ساسا پاپاچ تصمیم به بازنشستگی گرفت، تیم بوسنی و هرزگوین از یک بازیکن چپ پای حرفه‌ای در جناح چپ خالی شد تا اینکه یک پیام از گیلزن کرشن رسید.

سناد کولاسیناچ در آگوست 2012 به نشریه Dnevni Avaz گفت: اگر کشورم به من نیاز داشته باشد حاضرم از آلمان به بوسنی بروم تا به آنها کمک کنم.

این بازیکن در آن زمان کاملا ناشناخته بود. تازه 18 ساله شده و قراردادی حرفه‌ای با باشگاه آلمانی به امضا رسانده بود. لیگ آلمان هنوز شروع نشده بود و همه مردم از جمله سافت سوسیچ هنوز توانایی‌های او را نمی‌شناختند اما درست پس از چند ماه، کولاسیناچ از تیم زیر 20 ساله‌های آلمان بیرون آمد و با پیراهن بوسنی و هرزگوین نخستین بازی خود را انجام داد. این بازیکن نیز همانند میرالم پیانیچ، ژزدان میسیموویچ و آسمیر بگوویچ تابعیت دوگانه داشت و سرانجام پیراهن بوسنی را به تن کرد.

این اتفاق کولاسیناچ را با انگیزه‌تر کرد. او نخستین بازی‌های خود در لیگ قهرمانان اروپا را با پیراهن شالکه انجام داد و خود را به بازیکنی تقریبا ثابت در ترکیب تیمش بدل کرد. درست است که بازیکن زیاد خلاق و با استعدادی نیست اما در کارهای دفاعی فوق العاده عمل می‌کند.

جاه طلبی و اعتماد به نفس بالایی که در کارهای کولاسیناچ دیده می‌شود توانسته قدرت تکل زنی و جنگ‌های تن به تن با بازیکنان حریف را خیلی خوب اداره کند. این درست همان چیزی است که بوسنی به آن نیاز داشت. یک مدافع مدرن برای آینده تیم که به بلوغ کافی برای حضور در جام جهانی رسیده باشد. پس از دو بازی او می‌تواند از حضور در ترکیب اصلی تیمش در جام جهانی اطمینان کامل داشته باشد.

بوسنی و هرزگوین در طول سال‌های اخیر موفق شده تمجید بسیاری را برانگیزد اما آنها برای گرفتن نتیجه‌های بهتر در تورنمنتی بزرگ همچون جام جهانی باید بیاموزند که چطور دفاع کنند. تخریب‌چی لقبی است که هواداران بوسنی به کولاسیناچ داده‌اند که نشان از آن دارد که همه آنها وی را مورد ستایش خود قرار داده‌اند. حضور کولاسیناچ در ترکیب بوسنی می‌تواند حاصل دعاهای سوسیچ باشد که بدل به اسلحه شگفت انگیز او در ترکیب تیم ملی این کشور شده است.

این بازیکن چندی پیش و در گفت‌وگو با نشریه Dnevni Avaz فاش کرد منچستریونایتد برای خرید وی ابراز تمایل کرده است. اگر نمایش این بازیکن در جام جهانی درخور اعتنا باشد بدون شک پس از این تورنمنت تنها منچستریونایتد برای خرید وی اقدام نخواهد کرد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها