کد خبر: ۲۲۰۹۷۰
زمان انتشار: ۱۳:۰۸     ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۳
تيم ملي بوسني و هرزگوين مدافع جواني در ترکيب خود دارد که اسلحه شگفت‌انگيز سرمربي اين تيم نام گرفته است.

 

سافت سوسيچ که هدايت تيم ملي فوتبال بوسني و هرزگوين را به دست دارد در ديدارهاي مقدماتي جام جهاني 2014 برزيل تاکيد خود را روي کارهاي تهاجمي قرار دارد تا اين تيم با کسب 9 پيروزي از 10 مسابقه، 30 گل وارد دروازه حريفان کند.

به نقل از فارس، اين آمار فوق العاده گلزني، بوسني را پس از تيم‌هاي قدرتمندي چون آلمان (37 گل)، هلند (34 گل) و انگليس (31 گل) قرار داده که براي تيمي نوظهور عالي است اما آنها براي حضور در جام جهاني بايد در کارهاي دفاعي نيز عملکرد بهتري داشته باشند.

از زماني که ادين ژکو و وداد ايبيشويچ در تمامي 10 مسابقه اخير اين تيم که طي دو سال گذشته انجام شده به ميدان رفته‌ و به نوعي با هم هماهنگ شده‌اند، سوسيچ هنوز نتوانسته اين ثبات را در خط دفاع تيمش وارد کند. کاپيتان امير اسپاهيچ تنها بازيکني است که سوسيچ به وي اعتماد کرده اما در طول ديدارهاي مقدماتي، سوسيچ 10 بازيکن مختلف را در اين منطقه قرار داد اما هنوز نتوانسته راه حلي که مي‌خواهد را بيابد.

يکي از دلايل اين است که وي هنوز براي دفاع چپ خود بازيکني ثابت نيافته است. سناد لوليچ از لاتزيو و سژاد سليهوويچ از هوفنهايم در اين پُست امتحان شدند اما فاقد روحيه تدافعي بودند تا بوسني هنوز هم در اين منطقه آسيب پذير به نظر برسد. پس از آنکه ساسا پاپاچ تصميم به بازنشستگي گرفت، تيم بوسني و هرزگوين از يک بازيکن چپ پاي حرفه‌اي در جناح چپ خالي شد تا اينکه يک پيام از گيلزن کرشن رسيد.

سناد کولاسيناچ در آگوست 2012 به نشريه Dnevni Avaz گفت: اگر کشورم به من نياز داشته باشد حاضرم از آلمان به بوسني بروم تا به آنها کمک کنم.

اين بازيکن در آن زمان کاملا ناشناخته بود. تازه 18 ساله شده و قراردادي حرفه‌اي با باشگاه آلماني به امضا رسانده بود. ليگ آلمان هنوز شروع نشده بود و همه مردم از جمله سافت سوسيچ هنوز توانايي‌هاي او را نمي‌شناختند اما درست پس از چند ماه، کولاسيناچ از تيم زير 20 ساله‌هاي آلمان بيرون آمد و با پيراهن بوسني و هرزگوين نخستين بازي خود را انجام داد. اين بازيکن نيز همانند ميرالم پيانيچ، ژزدان ميسيموويچ و آسمير بگوويچ تابعيت دوگانه داشت و سرانجام پيراهن بوسني را به تن کرد.

اين اتفاق کولاسيناچ را با انگيزه‌تر کرد. او نخستين بازي‌هاي خود در ليگ قهرمانان اروپا را با پيراهن شالکه انجام داد و خود را به بازيکني تقريبا ثابت در ترکيب تيمش بدل کرد. درست است که بازيکن زياد خلاق و با استعدادي نيست اما در کارهاي دفاعي فوق العاده عمل مي‌کند.

جاه طلبي و اعتماد به نفس بالايي که در کارهاي کولاسيناچ ديده مي‌شود توانسته قدرت تکل زني و جنگ‌هاي تن به تن با بازيکنان حريف را خيلي خوب اداره کند. اين درست همان چيزي است که بوسني به آن نياز داشت. يک مدافع مدرن براي آينده تيم که به بلوغ کافي براي حضور در جام جهاني رسيده باشد. پس از دو بازي او مي‌تواند از حضور در ترکيب اصلي تيمش در جام جهاني اطمينان کامل داشته باشد.

بوسني و هرزگوين در طول سال‌هاي اخير موفق شده تمجيد بسياري را برانگيزد اما آنها براي گرفتن نتيجه‌هاي بهتر در تورنمنتي بزرگ همچون جام جهاني بايد بياموزند که چطور دفاع کنند. تخريب‌چي لقبي است که هواداران بوسني به کولاسيناچ داده‌اند که نشان از آن دارد که همه آنها وي را مورد ستايش خود قرار داده‌اند. حضور کولاسيناچ در ترکيب بوسني مي‌تواند حاصل دعاهاي سوسيچ باشد که بدل به اسلحه شگفت انگيز او در ترکيب تيم ملي اين کشور شده است.

اين بازيکن چندي پيش و در گفت‌وگو با نشريه Dnevni Avaz فاش کرد منچستريونايتد براي خريد وي ابراز تمايل کرده است. اگر نمايش اين بازيکن در جام جهاني درخور اعتنا باشد بدون شک پس از اين تورنمنت تنها منچستريونايتد براي خريد وي اقدام نخواهد کرد.



 

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها