کد خبر: ۲۲۱۳۳۴
زمان انتشار: ۱۵:۲۰     ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۳
اظهار نظر قابل تامل حجت الاسلام روحانی درباره مبانی علوم:
رئیس‌جمهور در سخنانی قابل تامل در خصوص مبانی علوم و عدم تفکیک بین علم اسلامی و علم غیر اسلامی بیان داشتند: چطور دانشجوی ما در یک دانشگاه مهم و بنام دوران علمی و تحصیلی‌اش حتی در رشته علوم‌انسانی می‌گذراند، اما دیده می‌شود که اطلاعاتش کامل نیست بعد می‌گویند که اینها باید اسلامی شوند. کجایش اسلامی شود. پایه‌ها و مبانی علم، اسلام و مسیحی و یهودی ندارد.
به گزارش سرویس اندیشه دینی پایگاه 598، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور امروز در مراسم تقدیر و تجلیل از اساتید نمونه و برتر کشور که در سالن شهید بهشتی نهاد ریاست‌جمهوری برگزار شد سخنانی را در خصوص میانی و فلسفه علم بیان داشتند.

رئیس‌جمهور در سخنانی قابل تامل(+) در خصوص مبانی علوم و عدم تفکیک بین علم اسلامی و علم غیر اسلامی بیان داشتند: چطور دانشجوی ما در یک دانشگاه مهم و بنام دوران علمی و تحصیلی‌اش حتی در رشته علوم‌انسانی می‌گذراند، اما دیده می‌شود که اطلاعاتش کامل نیست بعد می‌گویند که اینها باید اسلامی شوند. کجایش اسلامی شود. پایه‌ها و مبانی علم، اسلام و مسیحی و یهودی ندارد.



ایشان افزودند: پایه‌های علم جهانی است و جغرافیا نمی‌شناسند که بخشی از این پایه‌ها نیز متد هستند که این متد نیز جهانی است. حال اگر یک سری اهداف داریم آن بحث دیگری است. هر کشور اهدافی را دنبال می‌کند که اگر ما نیز به دنبال اهداف خاص هستیم آن اهداف متفاوت هستند. مثال وقتی به دنبال علم کاربردی هستیم باید بومی‌سازی کنیم.

دکتر روحانی در ادامه گفت: حال اینکه بگوییم بخش‌هایی از علم از اساس برای مبارزه با علم ساخته شده است، باید بررسی شود. اگر بانکداری را به معنای مبارزه با اسلام می‌دانیم خب از بین ببریم، اما اگر می‌گوییم این بانکداری می‌تواند اسلامی باشد لذا شیوه‌هایی دارد که باید آن شیوه‌ها را اجرایی کنیم. بنابراین دانشجو و محیط دانشگاه ما باید "العالم به زمانه" تربیت کنند. باید دوست و دشمن را شناخت. باید موانع لازم برای کسی که می‌خواهد به منافع ما تعرض کند، شناخت.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۳۰
* نظر:
ارسال نظرات
امیر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۱۲ - ۲۴ تير ۱۳۹۳
۰
۰
اگر منظور از اینکه پایه های علم جهان علوم انسانی غرب است که بدانید علمی که شما میگید در تمام ابعاد در غرب به شکست خورده.
اقتصاد...........مجموع بدهی های دنیا از سرمایه های دنیا بیشتراست
فرهنگ..............در کشورهایاروپایی و آمریکایی
میزان تولدنوزادان خارج از ازدواج (ولدزنا)فاجعه باراست. انگلیس ۴۷ درصد
با این وجود بگیم این چیزایی که اونا مبنا قراردادن علم است.
اگه علم اینه پس آرزو میکنم من جاهل باشم
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها