کد خبر: ۵۳۶۵۲۸
زمان انتشار: ۱۰:۰۷     ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جشن فارغ التحصیلی دانشجویان دانشگاه میشیگان توسط طرفداران فلسطین مختل شد.

به گزارش پایگاه خبری 598، ایسنا به نقل از نیویورک تایمز، دانشگاه‌های آمریکا همچنان صحنه اعتراضات دانشجویان است. دانشجویانی که خواستار قطع روابط دانشگاه‌های خود با رژیم صهیونیستی و توقف نسل کشی مردم مظلوم غزه هستند.

اما در این روزها، چند دانشگاه آمریکایی مشغول برگزاری جشن فارغ‌التحصیلی دانشجویان خود هستند. روز گذشته نیز در دانشگاه میشیگان جشن فارغ‌التحصیلی برگزار شد؛ اما معترضان اسرائیل برای مدت کوتاهی آغاز مراسم را قطع کردند که در نهایت پلیس ایالتی مانع از ورود آنها به صحنه شد.

در این اقدام، ده‌ها تن از حامیان فلسطینی با کلاه‌های فارغ‌التحصیلی، پرچم‌های فلسطین را در راهروهای مراسم در استادیوم میشیگان به اهتزاز درآوردند و سخنران آنها شعار دانشگاه را به نام «آبی برو» مطرح کرد. معترضان از راهروی مرکزی به سمت صحنه راهپیمایی وارد شدند و شعار دادند: « شما نمی‌توانید خود را پنهان کنید! شما از نسل کشی حمایت مالی می کنید!»

این در حالی است که چندین دانشگاه آمریکایی این روزها برای تظاهرات در جشن فارغ التحصیلی در هفته جاری در حالت آماده باش هستند. 

اما مشکل مسئولان دانشگاه تلاش آنها برای ایجاد تعادل بین آزادی بیان و امنیت دانشگاه و نحوه پاسخگویی آنها به اعتراضات دانشجویان است.

شرایط این روزهای دانشگاه‌های آمریکا به جایی رسیده که برخی از آنها قصد دارند برای جشن فارغ‌التحصیلی، بخش‌های مشخصی را برای اعتراضات ایجاد کنند تا اجازه دهند مراسم بدون سرکوب سخنرانی‌ها پیش برود.

دانشگاه بلومینگتون، دانشگاه نورث ایسترن و دانشگاه ایالتی اوهایو از جمله دانشگاه‌های دیگری هستند که قرار است در آخر این هفته جشن فارغ‌التحصیلی برگزار کنند، همه این دانشگاه‌ها طی روزهای اخیر با ناآرامی‌ها بر سر اعتراضات دانشجویی دست و پنجه نرم کرده‌اند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها