کد خبر: ۲۲۱۴۳۱
زمان انتشار: ۰۹:۴۲     ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۳
کوثری:
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: بهتر است که آقای رئیس جمهور نسبت به مشاورانش کنترل دقیق تری داشته باشد.
به گزارش پایگاه 598 ، اسماعیل کوثری عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی دانا، در واکنش به اظهارات اخیر علی یونسی دستیار ویژه رئیس جمهور در امور اقلیت‌ها اظهار داشت: بهتر است که آقای رئیس جمهور نسبت به مشاورانش کنترل دقیق تری داشته باشد.

وی افزود: این گونه اظهار نظر ها مسلما افراد را نسبت به دولت مسئله دار و بد گمان می‌کند و لذا باید آقای روحانی تذکرات لازم را به مشاورانش بدهد و جلوی این صحبت ها را بگیرد تا مشاوران دولت، این گونه سخنان که ضرورتی به بیانشان هم نیست را مطرح نکنند.

کوثری تاکید کرد: اگر رئیس جمهور جلوی این سخنان بی ربط مشاوران و معاونانش را نگیرد، خود دولت در درجه اول دچار مشکل خواهد شد.

عضو کمیسیون امنیت ملی همچنین در خصوص پشت پرده این اقدامات گفت: قطعا این تحرکات وبزرگ‌نمایی‌ها خوراک به رسانه های دشمن می‌دهد و همین مسئله هم باعث ایجاد اختلاف در کشور شده و باعث می‌شود دولت از این سخنان و اقدامات سواستفاده کند.

وی خاطرنشان کرد: مجلس و کمیسیون امنیت ملی بر روی این افراد و اظهاراتشان حساسیت نشان خواهد داد ولی قبل از آن این خود دولت است که باید جلوی این گونه سخنرانی ها را بگیرد.

روز جمعه گذشته یونسی در سفری به شیراز در حالی که بسیاری از برنامه‌های وی لغو شده بود، در همایشی گفت: «اگر من آخوند و آن خاخام‌ بگذاریم، همه مردم خوب با هم زندگی می‌کنند» گفت: «پیام مشترک همه پیامبران این است که ما همه به زبان خود عبادت می‌کنیم، نه من به فکر مسلمان‌کردن شما باشم نه شما به‌دنبال آن باشید که تفکر دینی خود را غالب کنید.»

 وی همچنین گفت: «کوروش شخصیتی بزرگ و اولین موسس امپراتوری جهانی است.»او با بیان اینکه «در زمان کوروش همه ادیان آزاد بودند»، گفت: «آن زمان قوم بنی‌اسراییل را که در بابل آزاد کرد، پیشنهاد داد یا به ایران بیایند یا به فلسطین بروند یا در بابل بمانند.»دستیار ارشد رییس‌جمهوری در امور اقوام و اقلیت‌ها افزود: «اگر من آخوند و آن خاخام‌ بگذاریم، همه مردم خوب با هم زندگی می‌کنند. مردم بلد هستند با هم خوب زندگی کنند.»او با بیان اینکه «یهودیان ساکن در ایران از خلط مبحث یهودیت و صهیونیسم، رنج برده و می‌برند»، گفت: «این دو موضوع از هم جداست. بسیاری از یهودیان ضدصهیونیسم هستند و حتی امروز حکومت بنی‌اسراییل هم در نسل جدید به آنچه نسل جوان ایران درخصوص همزیستی و اصلاح‌طلبی می‌گوید، نزدیک شده است.»

یونسی در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: پرچم سه‌رنگ ایران سابقه بسیار قدیمی دارد. این یک نماد ملی است. عده‌ای خیال می‌کردند نماد شیر و خورشید در میان پرچم ایران یک نماد سلطنتی است اما اینگونه نیست. شیر نماد حضرت علی(ع) و خورشید نماد حضرت محمد(ص) است و تنها تاجش مربوط به شاه بود. اگر به من باشد، هلال احمر را تغییر می‌دهم و شیر و خورشید را جایگزین آن می‌کنم
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها